ارتباط با ما در

شرایط تحصیل در دانشگاه لیون فرانسه

دانشگاه لیون (ELSN) یکی از بهترین و معتبرترین دانشگاه‌های فرانسه است که در سال ۱۸۸۰ میلادی با هدف تربیت معلمان برای مدارس فرانسه، تربیت استادان دانشگاه و محققان برجسته و کارمندان ارشد دولتی، توسط فردی به‌نام ژول فری در شهر لیون فرانسه راه‌اندازی شد.

منتشر شده

تحصیل رایگان در اروپا، برای افرادی که توان پرداخت هزینه‌های بالای تحصیل در خارج را ندارند، یک فرصت ایده‌آل محسوب می‌شود. شرایط تحصیل رایگان در هر یک از کشورهای اروپایی با سایر کشورها متفاوت است؛ اما علاقه‌مندان به تحصیل رایگان در اکثر دانشگاه‌های دولتی باید به زبان بومی آن کشور تسلط کامل داشته باشند. یکی از محبوب‌ترین کشورهای اروپایی برای تحصیل رایگان، فرانسه است و یکی از برترین دانشگاه‌های این کشور، دانشگاه بین‌المللی لیون نام دارد. این دانشگاه به‌عنوان یکی از چهار دانشگاه معتبر فرانسه شناخته می‌شود و از ۷۸ کشور جهان دانشجو می‌پذیرد. در این مطلب قصد داریم درباره شرایط تحصیل رایگان در دانشگاه لیون فرانسه صحبت کنیم.

معرفی دانشگاه لیون فرانسه، یکی از انتخاب‌های برتر برای تحصیل در اروپا

دانشگاه لیون (ELSN) یکی از بهترین و معتبرترین دانشگاه‌های فرانسه است که در سال ۱۸۸۰ میلادی با هدف تربیت معلمان برای مدارس فرانسه، تربیت استادان دانشگاه و محققان برجسته و کارمندان ارشد دولتی، توسط فردی به‌نام ژول فری در شهر لیون فرانسه راه‌اندازی شد. این دانشگاه با سایر دانشگاه‌های بین‌المللی معروف جهان مانند دانشگاه توکیوی ژاپن، دانشگاه آمستردام هلند، دانشگاه پلی تکنیک میلان ایتالیا، دانشگاه عادی چین شرقی، دانشگاه ساپینزا رم ایتالیا و دانشگاه اتاوا کانادا همکاری تحقیقاتی دارد و دارای ‌۱۲ دانشکده واقع در دو پردیس مونود و دکارت است.

در دانشگاه لیون، بیش از ‌۲۳۰۰ دانشجو مشغول به تحصیل هستند و برنامه‌های درسی آن‌ها اغلب به زبان فرانسوی تدریس می‌شود. شرایط پذیرش و تحصیل در این دانشگاه با سایر دانشگاه‌های فرانسه فرق دارد. اگر برای تحصیل رایگان در اروپا، دانشگاه لیون را انتخاب کرده‌اید، در بخش بعدی با شرایط تحصیل در این دانشگاه آشنا خواهید شد.

آشنایی با شرایط پذیرش و تحصیل رایگان در دانشگاه لیون

یکی از بهترین گزینه‌های تحصیل رایگان در اروپا، تحصیل در دانشگاه لیون، یکی از دانشگاه‌های معتبر فرانسه است. بسیاری از افرادی که قصد مهاجرت تحصیلی دارند، تحصیل در دانشگاه‌های بین‌المللی معتبر فرانسه را به سایر روش‌ها ترجیح می‌دهند. موضوعی که باعث افزایش محبوبیت فرانسه برای مهاجرت تحصیلی شده، امکان تحصیل رایگان در دانشگاه‌های معتبر این کشور است‌. برای پذیرش در مقطع چهار ساله کارشناسی دانشگاه لیون، داوطلبان باید در یک دانشگاه دیگر حداقل دو سال از دوره تحصیلات کارشناسی را پشت‌سر گذاشته باشند.

دانشجویان غیر اروپایی ازجمله دانشجویان ایرانی می‌توانند برای پذیرش در رشته‌هایی مانند زمین‌شناسی، علوم کامپیوتر، تئاتر، زیست‌شناسی و اقتصاد درخواست دهند. دانشجویان بعد از پذیرش و سپری کردن دوره چهارساله کارشناسی، مدرک دیپلم ENS دریافت می‌کنند. تحصیل در دوره کارشناسی ارشد دانشگاه لیون، به مدت ۲ سال و تحصیل در مقطع دکترا به مدت ۳ سال به‌طول می‌انجامد.

برای اخذ پذیرش دانشگاه لیون در مقطع کارشناسی چه مدارکی باید ارائه شود؟‌

اگر برای تحصیل رایگان در اروپا، کشور فرانسه و دانشگاه لیون را انتخاب کرده‌اید و قصد ادامه تحصیل در مقطع ۴ ساله کارشناسی را دارید، باید مدارک زیر را به این دانشگاه ارائه دهید:

  • اصل مدرک فوق دیپلم

  • ترجمه رسمی مدرک فوق دیپلم به زبان فرانسوی یا انگلیسی

  • کپی کارت ملی با‌ کپی گذرنامه

  • ترجمه رسمی تمام ریزنمرات مقاطع تحصیلی مختلف با ترجمه رسمی

  • ارائه توصیه‌نامه‌ دریافت‌شده از استادان دانشگاه قبلی

  • ارائه انگیزه‌نامه و کاور لتر برای مقالات چاپ‌شده

  • ارائه مدرک زبان انگلیسی یا مدرک زبان فرانسوی براساس رشته مورد نظر

  • ارائه CV (مخفف curriculum vitae) یا برنامه تحصیلی به‌همراه رزومه تحصیلی

نکته:

داوطلبان تحصیل رایگان در اروپا برای پذیرش در دوره دکترای دانشگاه لیون کشور فرانسه، باید مستقیما با اساتید مرتبط با رشته تحصیلی خود ارتباط بگیرند و آن‌ها را متقاعد به پذیرش کنند. مدارک مورد نیاز برای تحصیل در مقاطع کارشناسی ارشد و دکترا عبارتند از: مدرک تحصیلی دوره قبلی، ترجمه رسمی مدرک تحصیلی دوره قبلی به زبان فرانسوی یا انگلیسی، ارائه توصیه‌نامه از سوی اساتید دانشگاه قبلی، انگیزه‌نامه، کپی کارت ملی یا کپی پاسپورت، کاور لتر برای مقاله‌های چاپ‌شده، ارائه مدرک زبان فرانسوی یا زبان انگلیسی باتوجه‌به رشته تحصیلی انتخابی.

پس از دریافت پذیرش دانشگاه لیون فرانسه چه باید کرد؟‌

افراد علاقه‌مند به تحصیل رایگان در اروپا که دانشگاه لیون کشور فرانسه را برای ادامه تحصیل انتخاب می‌کنند، بعد از دریافت پذیرش این دانشگاه باید برای اخذ ویزای تحصیلی کشور فرانسه اقدام کنند و مدارکی شامل نامه رسمی مربوط به پذیرش از طرف دانشگاه لیون، ارائه بلیط بازگشت به ایران به‌همراه تاریخ مشخص بازگشت، تکمیل کردن فرم درخواست ویزا، دو قطعه عکس پاسپورتی، پاسپورت معتبر، کپی ویزاهای دریافت‌شده قبلی، مدرک زبان فرانسوی برای اثبات تسلط به زبان فرانسه،‌ سند محل مورد نظر برای اسکان در طول دوره تحصیلی، اثبات تمکن مالی، پرداخت هزینه‌های مربوط به درخواست ویزا شامل هزینه مصاحبه و جمع‌بندی پرونده و هزینه مربوط به انگشت‌نگاری را ارائه دهند‌.

تحصیل رایگان در اروپا و پذیرش در دانشگاه لیون از طریق موسسه سیم آخر

در این مطلب راجع‌به یکی از معتبرترین دانشگاه‌های اروپایی، یعنی دانشگاه لیون کشور فرانسه صحبت کردیم و شرایط پذیرش در این دانشگاه و مدارک مورد نیاز را شرح دادیم. اگر جزو افراد علاقه‌مند به تحصیل در اروپا هستید و دانشگاه لیون را برای ادامه تحصیل انتخاب کرده‌اید، از موسسه سیم آخر کمک بگیرید. این موسسه یکی از معتبرترین موسسه‌های مشاوره تحصیل در خارج از ایران است و ۲۱ سال سابقه درخشان در زمینه ارائه مشاوره رایگان دارد. این موسسه به داوطلبان تحصیل در اروپا کمک می‌کند تا مراحل اخذ پذیرش دانشگاه لیون و اخذ ویزای این کشور را با خیالی راحت در کوتاه‌ترین زمان ممکن طی کنند.

این موسسه با برگزاری کلاس‌های فشرده زبان، به افراد کمک می‌کنند تا سطح زبان خود را ارتقا بخشیده و در آزمون‌های مهمی مانند ‌GMAT، GREN یا IMAT N موفق شوند‌. از مهم‌ترین خدمات موسسه سیم آخر می‌توان به مشاوره تخصصی رایگان، مکاتبه با دانشگاه‌ها و اساتید، تایید و تکمیل مدارک، پذیرش دانشگاه، اخذ وقت سفارت، ویزای دانشجویی، ویزای همراه و والدین، رزرو محل سکونت و خوابگاه اشاره کرد.

https://simeakhar.org/

جهت ثبت دیدگاه کلیک کنید

دیدگاه ثبت کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ادامه مطالعه

 

از دست ندهید

Copyright © 2018 JamehIrani. تمامی حقوق این پایگاه مطابق قانون متعلق به جامعه ایرانی است. استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است.