ارتباط با ما در

قیمت تور خود را با انجام این کارها کاهش دهید

یکی از عوامل بسیار مهمی که در قیمت تورهای گردشگری تاثیر نهاده و آن‌ها را دچار روند افزایشی می‌سازد؛ مناسبت‌های خاص یا تعطیلات رسمی است. وقتی تعطیلات رسمی فرا می‌رسند، مردم بیشترین سفر را در این ایام انجام داده و خواه ناخواه سبب افزایش قیمت تور می‌گردند. غافل از اینکه با این کار، هزینه‌های بیشتری را روی دست خود می‌تراشند. شاید یکی از دلایل آن‌ها برای انجام این کار، عدم آگاهی باشد.

منتشر شده

یکی از لذت‌بخش‌ترین قسمت زندگی، سفر کردن است. سفر، انرژی مضاعفی را به وجودمان تزریق کرده و تجارب شیرین و ارزشمندی را در اختیارمان قرار می‌دهد. سفر کردن اگرچه مطبوع است؛ اما باید با برنامه صورت گیرد تا لذت و آسودگی خاطر بیشتری را به همراه داشته باشد. مثلا باید پیش از رزرو تور و یا هر اقدام دیگری برای سفر، برنامه‌ریزی لازم در خصوص هزینه‌ها را انجام داد. اگر قرار است با تور سفر کنید؛ می‌توانید با برنامه‌ریزی صحیح، قیمت تور را کاهش داده و از این طریق، سفر مقرون‌به‌صرفه‌ای را رقم بزنید.

با این تفاسیر، داشتن یک برنامه‌ریزی مالی، پیش از سفر، الزامی‌ست. به ویژه حالا که بحث قیمت، از همیشه مهم‌تر است و باید با احتساب مسائل مالی، هر گام را آگاهانه‌تر برداشت. در ادامه، اقداماتی را نام نام می‌بریم که اگر آنها را انجام دهید؛ موفق به کاهش قیمت تور خواهید شد.

در هر ایامی به جز تعطیلات سفر کنید

یکی از عوامل بسیار مهمی که در قیمت تورهای گردشگری تاثیر نهاده و آن‌ها را دچار روند افزایشی می‌سازد؛ مناسبت‌های خاص یا تعطیلات رسمی است. وقتی تعطیلات رسمی فرا می‌رسند، مردم بیشترین سفر را در این ایام انجام داده و خواه ناخواه سبب افزایش قیمت تور می‌گردند. غافل از اینکه با این کار، هزینه‌های بیشتری را روی دست خود می‌تراشند. شاید یکی از دلایل آن‌ها برای انجام این کار، عدم آگاهی باشد.

تعطیلات نه تنها اتفاقاتی همچون افزایش قیمت تور گردشگری را در پی دارند، بلکه ممکن است باعث افت کیفیت سفر شوند. در هر حال این یک حقیقت است که تورهای گردشگری در ایام تعطیلات که با حجم بالایی از متقاضیان روبرو هستند؛ ممکن است نتوانند خدماتی با کیفیت ۱۰۰% به گردشگران ارائه دهند.

در پاییز و زمستان سفر کنید

با توجه به نوع آب و هوا در فصل‌های گرم سال همچون بهار و تابستان و همین‌طور با توجه به شرایط بهتری که این فصل‌ها دارند؛ بیشتر مردم تمایل دارند تا بهار و تابستان را برای سفر انتخاب کنند. اگر آن‌ها به جای این فصل‌ها، پاییز و زمستان را برای سفر انتخاب نمایند، قطعا با هزینه‌های کمتری روبرو می‌گردند. چرا؟ چون تعداد گردشگران در فصل‌های سرد سال مثل پاییز و زمستان، کمتر است و این امر روی قیمت تورهای گردشگری، تاثیر به‌سزایی گذاشته است.

پس اگر قصد دارید به هر نقطه از ایران یا جهان سفر کنید؛ حتما این کار را در فصل‌های نام‌برده انجام دهید. این کار باعث کاهش قیمت تور شده و بخش زیادی از هزینه‌تان را ذخیره خواهد کرد. در نتیجه می‌توانید آن هزینه را صرف تفریح کرده و فرصت بیشتری برای خوش‌گذرانی خواهید داشت.

هتل های ۳ ستاره، به‌صرفه‌تر از هر هتل دیگر

یکی دیگر از عوامل موثر در قیمت تور، جایی است که برای اقامت در طول سفر انتخاب می‌کنید. اگرچه این انتخاب بر عهده دفاتر گردشگری است؛ اما در نهایت شما انتخاب می‌کنید که در یک هتل ۵ ستاره اقامت کنید یا در یک هتل ۳ ستاره. آن‌چه واضح و مبرهن است، این است که هزینه اقامت در هتل‌های سه ستاره، بسیار پایین‌تر از هزینه سفر در هتل‌های پنج ستاره می‌باشد. بنابراین اگر گزینه دوم را انتخاب کنید؛ باعث کاهش قیمت تور و در نهایت یک سفر ارزان خواهید شد.

لذت اقامت در اقامتگاه بومگردی را بچشید!

حتما لازم نیست هتل‌های سه ستاره را برای اقامت انتخاب کنید؛ شما می‌توانید به جای هتل، در یک اقامتگاه بومگردی سکنی گزیده و تمام ایام سفرتان را در آنجا بگذرانید. هتل آپارتمان، هاستل و سوئیت هم گزینه‌های بعدی‌ هستند که انتخاب آنها در کاهش هزینه و در نتیجه کاهش قیمت تور، موثر خواهد بود.

رستوران جای خوبی برای صرف غذاست؛ اما نه همیشه!

بسیاری از گردشگران به محض اینکه پای‌شان به یک شهر جدید باز می‌شود؛ دوست دارند اول به فریاد شکم رسیده و به اولین رستوران شهر بروند تا دلی از عزا در بیاورند. غافل از اینکه با این کار، تیشه به ریشه پول‌شان زده و هزینه سفرشان را افزایش می‌دهند. شاید اگر آن‌ها غذاهای محلی و خیابانی را جایگزین غذاهای رستورانی نمایند، فرصت بهتری برای افزایش اندوخته‌های مالی داشته باشند. رستوران اگر‌چه مکان دنج و مناسبی برای صرف غذاست، اما برای صرفه‌جویی در هزینه، نهایتا یک الی دو بار می‌توان به آنجا رفت، نه همیشه!

با سفر زمینی، لذت یک سفر ارزان را ببرید

دوست دارید باز هم کارهایی انجام دهید که باعث کاهش قیمت تور شود؟ اگر پاسخ‌تان به این سوال مثبت است؛ پیشنهاد می‌کنیم برای یک بار هم که شده، قید سفر هوایی توسط هواپیما را زده و سفرهای زمینی و لذت‌بخش را تجربه کنید. قطعا سفر کردن با استفاده از وسایل حمل‌و‌نقل زمینی، لذت خاص خود را داشته و در نهایت، یک سفر ارزان و بی‌نظیر را برایتان رقم خواهد زد.

بلیط قطار، ارزان تر است یا بلیط هواپیما؟!

قیمت بلیط قطار با قیمت بلیط هواپیما را مقایسه کنید؛ آیا به نظر شما این دو قیمت، یکسان‌اند؟ این موضوع را همه و حتی خود شما می‌دانید که بلیط قطار، ارزان‌تر از بلیط هواپیماست. بنابراین اگر با تورهای زمینی سفر کنید؛ به نفع‌تان خواهد بود.

دوست دارید با اتوبوس سفر کنید؟

سفر با اتوبوس هم پیشنهاد بدی نیست. شاید با اتوبوس، مدت زمان طولانی‌تری در راه باشید، اما در عوض، فرصت‌های بیشتری هم برای تماشای مناظر اطراف و هم‌نشینی با مسافران داخل اتوبوس را خواهید داشت. مهم‌تر از همه اینکه هزینه سفرتان به شدت کاهش یافته و این یعنی کاهش قیمت تور و کسب یک تجربه ارزان از یک سفر متفاوت. بهتر نیست به جای نیمه خالی لیوان، نیمه پر آن را نگاه کنید؟!

خدمات بیشتر یا ارزان‌تر، کدام؟

همه دفاتری که تورهای گردشگری را برای گردشگران ترتیب می‌دهند؛ خدمات یکسانی ندارند. برخی از این دفاتر، خدمات بیشتری را در تورهای فوق برای مسافران تعریف نموده و در مقابل، بعضی از آن‌ها هم خدمات کمتری را برای مسافران در نظر می‌گیرند. قطعا هر چقدر خدمات فوق، بیشتر باشد؛ پر‌هزینه‌تر بوده و این یعنی افزایش قیمت تور. هدف مراکزی که خدمات کمتری را برای توریست‌ها در نظر می‌گیرند؛ کاهش قیمت تور برای توریست‌ها می‌باشد.

اگرچه دریافت خدمات بیشتر از تورهای گردشگری باعث افزایش رفاه و راحتی مسافران می‌شود؛ اما باید دید هزینه این خدمات چقدر است؟ شما به عنوان یک گردشگر نمی‌توانید انتظار دریافت خدمات گسترده و ارزان را با هم داشته باشید. اگر واقعا قیمت تور برای‌ شما در اولویت قرار داشته و یک مسئله مهم تلقی می‌شود؛ پس باید قید بعضی از آپشن‌ها را زده و به همان خدمات متوسط قانع شوید. این بدان معنا نیست که تورهایی که خدمات کمتری را اختصاص می‌دهند؛ لزوما خدمات بی‌کیفیتی داشته یا باعث افت کیفیت سفرتان می‌شوند. چه بسا ممکن این تورهای گردشگری، بهتر از همه باشند.

از یک مرجع مطمئن برای رزرو تور اقدام کنید

اگر بهترین و مطمئن‌ترین مرجع را جهت رزرو تور انتخاب کنید؛ دیگر با مسائل و چالش های متعدد روبرو نخواهید شد. وبسایت بوکینگ، یکی از مراجع مناسبی است که امکان رزرو انواع تورهای گردشگری با انواع قیمت را به شما می‌دهد. بنابراین اگر اولویت اصلی‌تان، قیمت تور می‌باشد؛ می‌توانید گزینه‌ای که متناسب با نیاز و انتظارات شماست را انتخاب کنید. در آخر، همه چیز همانطور پیش می‌رود که می‌خواستید!

جهت ثبت دیدگاه کلیک کنید

دیدگاه ثبت کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ادامه مطالعه

 

از دست ندهید

Copyright © 2018 JamehIrani. تمامی حقوق این پایگاه مطابق قانون متعلق به جامعه ایرانی است. استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است.