ارتباط با ما در

علت طلاق زوج های جوان در ایران (دیدگاه روانشناسی) ۱۴۰۲

از دیدگاه روانشناسی، طلاق می‌تواند عللی چون سو استفاده از همسر، عدم تقسیم کارها، دعواهای مدام، عدم تفاهم، دور بودن فرهنگ‌های خانوادگی از یکدیگر، بی‌احساس بودن نسبت به هم و … داشته باشد که برای تعیین آن‌ها نیاز به مشاوره و صحبت با روانشناسان است.

منتشر شده

در دوازده استان کشور ما، از هر دو ازدواج صورت گرفته حداقل یک طلاق ثبت خواهد شد. این آمار بسیار وحشتناک است و بارها اشاره شده است که اصلی‌ترین علت طلاق زوج های جوان ، عدم بلوغ فکری در کنار مشکلات مالی و اعتیاد می‌باشد. در این مقاله قصد داریم علل طلاق از دیدگاه روانشناسی را مورد بحث قرار دهیم و راهکارهایی برای پیشگیری از این امر تلخ را معرفی کنیم.

علت طلاق زوج های جوان

علت طلاق زوج های جوان از خانواده‌ای تا خانواده‌ای دیگر متفاوت است ولی از پررنگ‌ترین آن‌ها عبارت اند از: پایین آمدن سن ازدواج، مشکلات اقتصادی، تجربه جدایی از قبل، روابط سمی با دیگران، یکی کردن کار و زندگی، خیانت، تفاوت سنی زیاد، عدم یادگیری اصول زندگی، محو شدن در دنیای مجازی، اعتیاد، مشکلات و اختلالات جنسی، تفاوت سطح سواد.

علل طلاق از دیدگاه روانشناسی

از دیدگاه روانشناسی، طلاق می‌تواند عللی چون سو استفاده از همسر، عدم تقسیم کارها، دعواهای مدام، عدم تفاهم، دور بودن فرهنگ‌های خانوادگی از یکدیگر، بی‌احساس بودن نسبت به هم و … داشته باشد که برای تعیین آن‌ها نیاز به مشاوره و صحبت با روانشناسان است.

دلایل طلاق زن

عموما دلایل طلاق زن بر پایه مشکلات مالی بنا شده است زیرا آن‌ها انتظاراتی را دارند که ممکن است همسرشان به دلیل درآمد پایین، نتواند پاسخگوی آن‌ها باشد و همین، کبریتی است در آتش مشکلات که همه‌چیز را با خود تحت تاثیر قرار می‌دهد.

پیشنهادی که به مردان می‌شود، این است که علاوه بر مراجعه به مشاورین خانواده، حتما به دنبال یادگیری مهارت‌های پولساز امروزی مانند : مدیریت شبکه های اجتماعی، برنامه نویسی، ui/ux، مشاوره طراحی سایت وردپرسی و بهینه سازی آن، تدریس خصوصی سئو، طراحی گرافیکی، تولید محتوا و … باشند و کسب و کاری را راه اندازند که خودشان آن را مدیریت و کنترل کنند.

دلایل طلاق مردان

عدم توجه، عدم قدردانی، خیانت، سردی، اصرار زن به تغییر دادن مرد، متعهد نبودن، عدم تشابه، نشناختن نیازهای یکدیگر، رابطه جنسی ضعیف و … از علل طلاق مردان است که برای حل آن‌ها حتما نیاز است با یک مشاور خانواده و طلاق صحبت کنند.

اعتیاد علت طلاق های امروزی است

اعتیاد می‌تواند بنیاد خانواده را بر هم بریزد زیرا فردی که از مواد مخدر استفاده می‌کند، گویی در این دنیا سپری نمی‌کند و جایی میان زمین و آسمان گیر کرده است. معتادان نه حسی برای زندگی دارند و نه امیدی برای ادامه دادن به آن، از همه مهم‌تر، شخصیت خود و تمام اهالی خانواده را زیر سوال می‌برند و توانایی انجام هیچ کاری را جهت کسب درآمد نخواهند داشت.

پیش از اقدام به طلاق، بهتر است این افراد را تحت نظر متخصصین و کلینیک‌ها یا کمپ‌ خصوصی ترک اعتیاد قرار دهید تا درمان شوند و ترک کامل در آن‌ها صورت پذیرد. با این کار، احتمال این که فرد به زندگی عادی خود برگردد بالا می‌رود و قطعا احساس حضور همسر در کنار خود و دلگرم شدن به او برای او در روند بهتر شدن کمک کننده خواهد بود.

چگونه از شر مشکلات مالی رها شویم؟

راه حل نهایی برای از بین بردن مشکلات مالی که منجر به طلاق می‌شوند این است که افراد به دنبال مشاغل پولساز بگردند و روزانه درآمد خود را صرف خانه و خانواده کنند تا لذتی بی‌نظیر را در کنار هم بچشند. امروزه تولید محتوای جذاب در همه زمینه‌ها و بلاگری حرف اول را در مشاغل آنلاین پر درآمد می‌زند. این تنها برای دیگران نیست. شما نیز می‌توانید در ابتدا آموزش‌های لازم را ببینید و بعد با ساخت فضایی فانتزی و جذاب به کمک تابلوهای led و یا نئونی و نورهای خاص، شروع به ساخت و انتشار ویدئوهای مختص خود کنید.

علت اصلی طلاق در ایران

صحبت کردن راجع به این موضوع بسیار تلخ است ولی برای آگاهی باید بگوییم که در خیلی از موارد، بیماری همسر و یا عقیم بودن مرد و نازا بودن زن باعث انتخاب طلاق در ایران می‌شود و علاوه بر این، تعداد زیاد فرزند، مشکلات تورم و اوضاع مالی، سن پایین، طلاق‌های مکرر قبلی و … همگی چند علت طلاق در زوج های جوان هستند.

منابع :

جهت ثبت دیدگاه کلیک کنید

دیدگاه ثبت کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ادامه مطالعه

 

از دست ندهید

Copyright © 2018 JamehIrani. تمامی حقوق این پایگاه مطابق قانون متعلق به جامعه ایرانی است. استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است.