ارتباط با ما در

هادی بیگی‌نژاد: مازوت سوزی تاثیر چندانی در آلودگی هوا ندارد

هادی بیگی‌نژاد گفت: چالش‌های محیط زیستی که در خصوص مازوت سوزی بیان می‌شود مربوط به کم‌گوگرد بودن مازوت است که آن هم باید برطرف شود. ما در حال تلاش هستیم که تولید نفت کوره کم‌گوگرد در کشور توسعه پیدا کند.

منتشر شده

هادی بیگی‌نژاد، عضو کمیسیون انرژی مجلس در خصوص مازوت سوزی و آلودگی هوا که به تبع آن پیش می‌آید و در یکی، دو سال اخیر، بیش از پیش باعث نارضایتی مردم و فعالان محیط زیست شده است، به نشان تجارت گفت: مازوت در کنار گازوئیل و گاز یکی از سوخت‌های کشور است. وقتی گاز و گازوئیل کم می‌آید از مازوت استفاده می‌شود. این موضوع خیلی طبیعی است و اصلاً مسئله خاصی نیست.

وی افزود: چالش‌های محیط زیستی که بیان می‌شود مربوط به کم‌گوگرد بودن مازوت است که آن هم باید برطرف شود. ما در حال تلاش هستیم که تولید نفت کوره کم‌گوگرد در کشور توسعه پیدا کند.

نماینده ملایر در واکنش به تعطیلی برخی اوقات مدارس به علت آلودگی هوا که تاثیر مازوت سوزی هم در آن مستتر است و تشدید بیماری کسانی که آسم دارند، گفت: بررسی من نشان می‌دهد آلودگی هوا که در تهران و بقیه شهر‌ها اتفاق می‌افتد مربوط به مازوت سوزی نیست. ممکن است مازوت سوزی تاثیر کمی در آلودگی هوا داشته باشد، ولی عامل اصلی آلودگی نیست.

بیگی‌نژاد تصریح کرد: در زمستان، هوای پایین و بالا هر دو سرد می‌شوند و جابجایی هوا اتفاق نمی‌افتد و این موضوع باعث می‌شود هر چیزی که تولید می‌شود، بالای سر خودمان بایستد. اگر حساب کنید که پنج میلیون خودرو، موتور و وسایل حمل و نقل داشته باشیم و هرکدام روزانه ۱۰ لیتر بنزین در تهران بسوزانند، یعنی روزانه ۵۰ میلیون لیتر بنزین سوزانده می‌شود. این مقدار بنزین وقتی تبدیل به گاز می‌شود، ضریب چند ده برابری می‌خورد. یعنی یک لیتر می‌شود حدود ۲۲ لیتر و بیش از ۲۰ برابر می‌شود و این حجم از گاز، همه در بالای سر خودمان می‌ایستد. از این‌رو، مهم نیست که این گاز مربوط به کارخانه، نیروگاه یا خودرو باشد؛ هیچ فرقی ندارد. ولی این حجم گاز، مسئله بسیار مهمی است، چون اصلاً جابجایی هوا اتفاق نمی‌افتد.

عضو کمیسیون انرژی مجلس در پایان خاطرنشان کرد: برای رفع این چالش، باید به سمت مسیر‌هایی که دنیا رفته، برویم و ببینیم بقیه چه کرده‌اند، چون نیازی به اختراع راهکار جدید نیست.

جهت ثبت دیدگاه کلیک کنید

دیدگاه ثبت کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ادامه مطالعه

 

از دست ندهید

Copyright © 2018 JamehIrani. تمامی حقوق این پایگاه مطابق قانون متعلق به جامعه ایرانی است. استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است.