ارتباط با ما در

چطور زبان فرانسه را از صفر شروع کنیم؟

در این مطلب به شما می گوییم چطور زبان فرانسه را از صفر شروع کنید و چقدر طول می‌کشد تا به سطح تسلط در فرانسه برسید. مدت زمان یادگیری و بهترین آموزشگاه فرانسه برای تعیین سطح را هم با شما درمیان گذاشته‌ایم.

منتشر شده

چطور زبان فرانسه را از صفر شروع کنیم؟

یادگیری هر زبان دیگری به جز انگلیسی و یا شاید عربی برای ما ایرانی‌ها کمی چالش برانگیز است؛ خبر خوش اینکه یادگیری یک زبان خارجی از صفر فقط در ابتدای راه زبان‌آموزی شما را به زحمت خواهد انداخت چون هرزبانی سختی‌ها و آسانی‌های خودش را دارد و اگر بتوانید بر موانع ذهنی‌ شخصی‌تان غلبه کنید خیلی سریع در دستیابی به اهداف زبانی‌تان پیشرفت می‌کنید. آموزش زبان فرانسه از صفر هم مثل هر زبان دیگری چالش‌ها و سختی‌های خودش را دارد اما باید بدانید با اندکی صبر خیلی سریع می‌توانید فرانسوی حرف بزنید.

آموزش زبان فرانسه از صفر، چرا و چگونه؟

آموزش زبان فرانسه از صفر البته نیاز به داشتن پشتکار، علاقه و انگیزه دارد اما اگر بخواهید، واقعا بخواهید که در این زبان پیشرفت کنید اصلا مهم نیست که چیزی از فرانسه نمی‌دانید. تجربه شخصی ما نشان داده است که بعد از چند جلسه‌ی ابتدایی آموزش و یادگیری حتی به صورت آنلاین افراد رفته‌رفته با این زبان انس می‌گیرند و اتفاقا برایشان به یک دغدغه‌‌ی هر روزه بدل می‌شود که فرانسه کار کنند و در این زبان هر روز بیشتر پیشرفت کنند. در این مطلب به موضوع آموزش زبان فرانسه از صفر می‌پردازیم، و اینکه اصلا چرا باید فرانسه بدانیم و در نهایت اینکه بهترین آموزشگاه زبان فرانسه کجاست؟

ضرورت و اهمیت دانستن زبان فرانسه

خیلی ساده، اگر در کار خودتان متخصص هستید، بدانید که توانایی صحبت به زبان فرانسه و انگلیسی یک مزیت در بازار کار بین‌المللی است. در این رابطه، دانش زبان فرانسه درهای شرکت‌های فرانسوی را در فرانسه و سایر نقاط فرانسوی زبان جهان به روی شما باز می‌کند.
چون زبان فرانسه یکی از مهم‌ترین زبان‌های دنیاست. فرانسوی یک زبان بین‌المللی است که بیش از سیصد‌ میلیون نفر در پنج قاره مختلف به آن صحبت می‌کنند. همچنین، فرانسه زبان رسمی بسیاری از سازمان‌های بین‌المللی مانند سازمان ملل متحد، ناتو، اتحادیه اروپا، یونسکو و بسیاری دیگر است.
مطالعات نشان داده دانستن فرانسه تا ۱۳ برابر شانس درآمدزایی شما را بیشتر می‌کند؛ در مطالعه‌ای دیگر ثابت شده دانستن فرانسه حتی در سطوح ابتدایی می‌تواند بین ۱۵ تا ۲۰ درصد به درآمد شما اضافه کند. همچنین یک مطالعه در سال ۲۰۱۷ روی ۱۵۰۰۰ نفر در سراسر جهان نشان داد که فرانسوی پس از ایتالیایی، جذاب‌ترین لهجه محسوب می‌شود. مطالعات دیگر نشان داده‌اند که لهجه‌های استرالیایی و اسکاتلندی جذاب‌ترین هستند. در همین رابطه، فرانسوی‌ها به طور کلی اظهار کرده‌اند که انگلیسی‌ها و اسپانیایی‌ها هنگام صحبت کردن به زبان فرانسوی جذاب‌ترین به نظر می‌رسند.
فراتر، فرانسه یکی از بهترین کشورها برای تحصیل است. این کشور هفتمین سیستم آموزشی برتر جهان را دارد و ۳۹ دانشگاهِ فرانسوی در بین دانشگاه‌های برتر دنیا رتبه‌بندی شده‌اند. به علاوه، فرانسه اغلب به عنوان پنجمین کشور دانشجو پسند در اروپا رتبه‌بندی می‌شود. البته این‌ها همه بستگی به سلیقه فرد دارد و برای برخی فرانسه انتخاب اول است.
در کل، فرانسوی زبان بین‌المللی آشپزی، مد، تئاتر، هنرهای تجسمی، رقص و معماری است. دانش زبان فرانسه امکان دسترسی به آثار ادبی بزرگ به زبان فرانسوی اصیل و همچنین فیلم‌ها و آهنگ‌های فرانکوفون را فراهم می‌کند.
نکته اضافی در این رابطه اینکه بلژیک، گوادلوپ، لوکزامبورگ، سوئیس، موناکو، مراکش، سنگال، توگو، کانادا، و مارتینیک تنها برخی از کشورهایی هستند که می‌توان با زبان فرانسوی به راحتی در آن‌ها ارتباط برقرار کرد.

چگونه آموزش فرانسه از صفر را شروع کنیم؟

یکی از مهمترین کارهایی که هنگام شروع یادگیری زبان فرانسه باید انجام دهید، درک لغات ساده و روزمره، عبارات احوال‌پرسی و اعداد یک تا ده است. مبتدی‌ها معمولا شروع به تمرین کلماتی می‌کنند که به آنها کمک می‌کند با فرانسوی‌ها ملاقات و احوال‌پرسی کنند، سوالات پایه‌ای بپرسند و خودشان را معرفی کنند.
همین قدم بزرگی است که اگر به خوبی برداشته شود می‌تواند مسیر را برای حرفه‌ای شدن در فرانسه برای شما باز کند.
در رابطه با زبان فرانسه شما باید بدانید که چیزی که بیشترین کمک را به شما می‌کند شرکت در یک کلاس خوب سطح خودتان است. پس تعیین سطح زبان فرانسه بسیار مهم است اگر اندکی خودتان فرانسوی کار کرد‌ه‌اید. در مرحله بعدی اینکه بتوانید تلفظ کلمات را به خوبی ادا کنید یک قدم بزرگ رو به جلو برداشته‌اید.
یکی دیگر از دلایلی که مردم زبان فرانسوی را جذاب می‌دانند، لحن است. زبان فرانسه به “آوافونی” یا کیفیت صدایی هماهنگ است. پس دقت کنید از پایه این لحن زیبا را هم به خوبی یاد بگیرید.

چقدر زمان می‌برد که به فرانسه مسلط شویم؟

تقریباً ۵۸۰ ساعت یا ۲۳ هفته مطالعه طول می‌کشد تا به فرانسوی مسلط شوید. می‌توانیم آن را به صورت زیر توضیح‌ دهیم:
•    اگر هر روز ۱ ساعت مطالعه کنید، در ۱.۵ سال می‌توانید زبان فرانسه را یاد بگیرید.
•    اگر هر روز ۶ ساعت وقت صرف یادگیری زبان فرانسه کنید، می توانید آن را در کمتر از ۱۰۰ روز یاد بگیرید.
پس بدیهی است که اگر بخواهید برنامه‌ریزی کنید، با توجه به زمان و مکانی که درش قرار دارید، می‌توانید بین سه تا دو سال به فرانسه مسلط شوید.

تسلط به فرانسه با سطح B1  امکان پذیر است؟

اگر سطح شما B1 است باید بدانید که این یک سطح متوسط در زبان فرانسه ارزیابی می‌شود که شما را به یک “گوینده مستقل” تبدیل می‌کند؛ وقتش رسیده‌ است تا برای فرانسوی صحبت‌ کردن آماده شوید چون دیگر نیازی نیست به دیگران برای برقراری ارتباط با فرانسوی‌زبان‌ها تکیه کنید. رسیدن به این سطح و یادگیری زبان فرانسه از صفر تا B1 می‌تواند تا نه ماه از شما زمان بگیرد اما دانستن مهارت پولساز و با منزلتی چون زبان فرانسوی ارزشش را دارد. شک نکنید که کلی هم به شما خوش خواهد گذشت.

کلام انتهایی

در اینجا سعی کردیم به شما سرنخ‌هایی را بدهیم تا برای ورود به مسیر آموزش زبان فرانسه از صفر خودتان را آماده کنید. اینکه بدانید چطور این زبان را از هیچ به یک تسلط عالی برسانید قدم اول از یادگیری زبان فرانسه است. پس سعی کنید هرچه زودتر بهترین آموزشگاه زبان فرانسه را پیدا کنید. در این رابطه توصیه ما واحد فرانسه آموزشگاه سفیر است؛ همین الان یک تماس کوتاه بگیرید تا شما را در جریان کلاس‌های آنلاین و حضوری فرانسه بگذارند. زودتر با شماره ۰۲۱۸۴۳۴۶ تماس حاصل کنید یا یک گشت کوتاه در سایت سفیر gosafir.com بزنید تا شما را بیشتر با این مجموعه حرفه‌ای آموزش زبان های خارجی آشنا کند.

جهت ثبت دیدگاه کلیک کنید

دیدگاه ثبت کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ادامه مطالعه

 

از دست ندهید

Copyright © 2018 JamehIrani. تمامی حقوق این پایگاه مطابق قانون متعلق به جامعه ایرانی است. استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است.