ارتباط با ما در

سیستم تهویه VRF ، داکت اسپلیت ، پرده هوا ، فیلتر اکولوژی در اوت

سیستم وی آر اف (VRF) نوعی سیستم تهویه مطبوع HVAC)) تبریدی و حرارتی است که به آن جریان مبرد متغیر گفته می شود.

منتشر شده

وی آر اف (VRF)

سیستم وی آر اف (VRF) نوعی سیستم تهویه مطبوع HVAC)) تبریدی و حرارتی است که به آن جریان مبرد متغیر گفته می شود. همچنین این سیستم، به نام دیگر VRV یا حجم مبرد متغیر نیز شناخته می شود. اولین بار در سال ۱۹۸۲ این سیستم توسط شرکت دایکین طراحی و به مرحله ساخت رسید. در سیستم وی آر اف به جهت انجام فرآیند سرمایش و گرمایش از گاز فریون به عنوان مبرد استفاده می شود. VRF ها به دو نوع EHP و GHP دسته بندی می شوند. EHP مخفف Electric Heat Pump و GHP مخفف Gas Heat Pump است. نوع EHP این سیستم به طور کامل با انرژی برق و  GHP  به وسیله انرژی گاز شهری (گاز طبیعی) کار می کند.

نوع GHP سیستم VRF، دارای یک موتور داخلی می باشد. همچنین توانایی انجام عملیات سرمایشی و گرمایشی برای محیط را دارد. همچنین از آنجایی که مصرف برق این دستگاه پایین است یا استفاده از آن می توان در هزینه های مربوط به برق، به خصوص در فصل تابستان و گرما، صرفه جویی نمود. در صورتی که هدف شما از بهره گیری از سیستم VRF تامین گرمایش و سرمایش است، توصیه می شود از نوع GHP به جای EHP استفاده کنید. وظیفه ی اصلی کمپرسور در انواع سیستم وی آر اف فشرده سازی گاز مبرد می باشد. بعلاوه بعد از پایان فرآیند فشرده سازی، کمپرسورها گاز مبرد را به جهت فرآیند خنکسازی، می چرخانند. در نوع EHP این دستگاه الکتروموتور هایی قرار گرفته اند که محرک اصلی کمپرسور ها می باشند.

وی آر اف

 

داکت اسپلیت

داکت اسپلیت نیز همانند وی آر اف نوعی از سیستم تهویه مطبوع با عملکرد دوگانه ی سرمایشی و گرمایشی هستند که امروزه در سراسر جهان محبوبیت بسیاری کسب کرده به طوری که در ساختمان های گوناگون بسیاری از این سیستم برای تامین انرژی سرمایشی و گرمایشی استفاده می گردد. این دستگاه متشکل از دو بخش اصلی یونیت خارجی (کندانسور) و یونیت داخلی (واحد هواساز) می باشد. داکت اسپلیت ها در واقع همان اسپلیت هستند با این تفاوت که علاوه بر بهره گیری از تکنولوژی به روز تر در ساخت آن ها انتقال حرارت در آن ها به واسطه ی کانال کشی و یا دریچه هوا انجام می گیرد از این رو این محصول با نام دیگر اسپلیت کانالی نیز در بازار شناخته می شود. واحد هواساز و کندانسور دستگاه از طریق لوله های مسی به یکدیگر متصل می شوند. داکت اسپیلت ها قابلیت سرمایش و گرمایش توسط کویل آب گرم را دارا می باشند، این سیستم ها مناسب استفاده برای ساختمان های بزرگ تجاری، اداری، فروشگاه ها و …. می باشند. داکت اسپیلیت ها از نظر میزان مصرف برق مشابه کولر گازی ها هستند با این تفاوت با به کار گیری از یک دستگاه اسپلیت کانالی به جای چند کولر گازی در یک ساختمان علاوه بر صرفه جویی در مصرف برق از هزینه اضافی برای خرید چند دستگاه نیز جلوگیری خواهد شد.

فیلتر اکولوژی

فیلتر اکولوژی که با نام های دیگر فیلتر الکتروستاتیکی، رسوب دهنده الکتروستاتیکی نیز شناخته می شود. این فیلتر در واقع دستگاهی است که از آن به منظور کنترل آلودگی هوا در محیط استفاده می شود. فیلتر اکولوژی با بهره گیری از الکتریسیته ساکن ذرات گرد و غبار دود و آلودگی را از هوا جدا می کند. نحوه عملکرد رسوب دهنده الکتروستاتیکی این گونه است که گاز های آلوده و گرد و غبار خارج شده از دودکش از دو الکترود عبور داده می شوند. الکترود اول که با ولتاژ منفی شارژ شده است، ذرات آلوده با عبور از آن بار الکتریکی منفی را جذب می کنند. الکترود دوم بر خلاف اولی دارای بار الکتریکی مثبت است از این رو ذرات آلوده که قبلا با بار الکتریکی منفی باردار شده اند با عبور از این الکترود به سمت بار مثبت کشیده و جذب می شوند و در نهایت بر روی صفحات مشخصی ته نشین می گردند. فیلتر اکولوژی دارای انواع گوناگون می باشد که برای ذرات با اندازه ها و ترکیبات مختلف دود و مقادیر مختلف دود مناسب تر می باشد.

فیلتر اکولوژی

پرده هوا

پرده هوا وسیله ای است که از یک فن پر قدرت به منظور جدا کردن کارآمد دو محیط مختلف بدون ایجاد محدودیت برای دسترسی افراد یا وسایل نقلیه استفاده می کند و یک مانع هوای نامرئی بر روی قسمت ورودی ایجاد می کند. در واقع این دستگاه وظیفه  جلوگیری از ورود و خروج حشرات و آلودگی ها و همچنین وارد و خارج شدن گرما و سرمای داخل ساختمان را بر عهده دارد. این سیستم در بالای بخش های ورودی ساختمان ها نصب می گردد و با ایجاد هوای پر فشار رو به پایین در زمان باز بودن درب ها، از ورود آلودگی ها و حشرات موذی جلوگیری می کند. پرده هوا با کمک به سیستم تهویه محیط از طریق حفاظت از گرما و سرما داخل ساختمان، تا حد بسیار زیادی از هزینه های گرمایشی و سرمایشی می کاهد. پرده هوا اغلب در مواردی مورد استفاده قرار می گیرد که درب ها برای اهداف عملیاتی از قبیل بارگیری در کارخانه ها و کارگاه های صنعتی و ورودی های وسیله نقلیه و یا کارگران باید باز بمانند. چنانچه قصد خرید انواع سیستم های تهویه مطبوع و یا انواع فن های صنعتی و ساختمانی ( جت فن ، فن پشت بامی ، فن ضد انفجار ، فن محوری ( آکسیال ) ، فن کانالی و … ) را دارید می توانید برای دریافت اطلاعات بیشتر در خصوص انواع این محصولات و استعلام قیمت آن ها از طریق شماره تلفن ۲۶۸۰۶۷۳۴-۰۲۱ با کارشناسان مجموعه اوت تماس بگیرید. و یا به وب سایت شرکت به آدرس https://avet-co.com مراجعه نمایید.

پرده هوا

جهت ثبت دیدگاه کلیک کنید

دیدگاه ثبت کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ادامه مطالعه

 

از دست ندهید

Copyright © 2018 JamehIrani. تمامی حقوق این پایگاه مطابق قانون متعلق به جامعه ایرانی است. استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است.