ارتباط با ما در

ثبت ازدواج بین‌المللی در گرجستان و مزایای آن

ثبت ازدواج در گرجستان یکی از روشهای رایج اخذ اقامت این کشور بوده که بصورت بین المللی انجام میشود.

منتشر شده

گرجستان، کشوری با طبیعتی زیبا و آب و هوای مساعد که در طی سال‌های اخیر به یکی از پرطرفدارترین مقاصد مهاجرین، خصوصا ایرانیان تبدیل شده است. دولت این کشور روش‌های متعددی را برای اخذ اقامت گرجستان ارائه کرده که یکی از رایج‌ترین آن‌ها ثبت ازدواج در این کشور است. در واقع براساس قانون گرجستان، چنانچه یک تبعه خارجی با یک شهروند گرجی ازدواج کند، امکان دریافت اقامت این کشور را خواهد داشت. فرقی نمی‌کند که شهروند گرجستان چه جنسیتی داشته باشد. در ادامه به بررسی جامع این موضوع خواهیم پرداخت.

اقامت گرجستان از طریق ازدواج

اقامت گرجستان با این روش از نوع دائم بوده و می‌تواند پس از مدتی منجربه به دریافت شهروندی گرجستان شود. فرد تقاضادهنده می‌تواند بلافاصله پس از ازدواج در این کشور، اقدام به اخذ اقامت کند اما در نظر داشته باشید که دولت گرجستان حساسیت بالایی درباره اقامت گرجستان با ازدواج دارد و تحقیقات زیادی در این زمینه برای شخص تقاضادهنده انجام می‌دهد. بنابراین از انجام ازدواج صوری در این کشور جدا پرهیز کرده چراکه گاها ممکن است پرونده اقامت شما در دادگاه بررسی شده تا قاضی بتواند از صحت و سقم ازدواج شما مطمئن شود. توصیه می‌شود به هیچ وجه به افراد سودجویی که به شما وعده دریافت اقامت گرجستان از طریق ازدواج در مقابل مبالغ سنگین میدهند، اعتماد نکنید.

آیا ازدواج در گرجستان بین‌المللی است؟

بله، از آنجایی که ثبت ازدواج در گرجستان در سطح بین‌المللی قابل قبول است، بسیاری از افراد همواره به دنبال ازدواج در این کشور هستند. جهت ثبت ازدواج در گرجستان نیاز است زوجین به همراه وکیل به اداره خدمات عمومی مراجعه کرده و ضمن ارائه مدارک لازمه، یک روز را به انتخاب خود جهت ازدواج تعیین خواهند کرد. سپس باید در زمان مشخص شده مجددا به اداره خدمات عمومی مراجعه کرده و سند ازدواج خود را امضاء نمایند.

مزایای ثبت ازدواج در گرجستان

یکی از اصلی‌ترین دلایل محبوبیت ثبت ازدواج در گرجستان در میان ایرانیان، نزدیکی این کشور به ایران است. به همین علت هزینه جابجایی بین دو کشور ارزان‌تر از سایر کشورها خواهد بود. از طرفی در این کشور، خانم‌ها برای ازدواج نیازی به کسب اجازه از پدر ندارند. همچنین ثبت ازدواج در گرجستان مشروط به برگزاری جشن عروسی نیست. برای ازدواج کردن در این کشور نیازی به گواهی تجرد و شناسنامه نبوده و تنها با پاسپورت ایرانی و یا مدارک سفر خود میتوانید اقدام به ثبت ازدواج نمایید.

سند ازدواج در گرجستان چقدر اعتبار دارد؟

همانطور که پیش‌تر گفته شد، ازدواج‌های ثبت شده در کشور گرجستان کاملا بین‌المللی بوده و در صورت مهاجرت به سایر کشورها تنها باید سند ازدواج خود را به زبان کشور مقصد ترجمه کنید. در واقع گرجستان عضو معاهده آپوستیل می‌باشد.

چگونه میتوان از طریق ازدواج، اقامت گرجستان را دریافت کرد؟

برای دریافت اقامت گرجستان از طریق ازدواج ابتدا باید مدارک موردنیاز را آماده کرده و سپس به همراه یک وکیل به اداره خدمات عمومی مراجعه نمایید تا مدارک را مورد بررسی قرار دهند. جواب اقامت گرجستان با ازدواج در دو حالت ۳۰ روزه و ۲۰ روزه با مبالغ مختلف آماده خواهد شد. نکته قابل توجه اینجاست که پس از دریافت اقامت گرجستان از طریق ازدواج میتوانید برای فرزندان زیر ۱۸ سال نیز درخواست دهید.

دریافت مشاوره رایگان از سیسنوگروپ

شرکت‌های بسیاری هستند که در زمینه ارائه خدمات مهاجرتی و اقامت کشورهای خارجی فعالیت دارند. اما همه ما میدانید که در تمامی مشاغل و کسب و کارها، ممکن است افرادی سودجو با هدف کلاهبرداری اقدام به فریب افراد ناآگاه کرده و ضررهای بسیار و گاها جبران ناپذیری به آنان وارد کنند. خصوصا درمورد مسائل خارج از کشور که ممکن است افراد اطلاعات درست و دقیقی نداشته باشند، حتما باید از افراد مطمئن و قابل اعتماد مشاوره و خدمات دریافت کرد. شرکت سیسنوگروپ مفتخر است با سال‌ها فعالیت در زمینه خدمات مهاجرتی و اقامتی کشور گرجستان و همچنین تیمی متخصص و مسلط به زبان‌های فارسی، انگلیسی، عربی، روسی و گرجی شما را در تمامی فرایند دریافت اقامت این کشور و سایر امور همراهی کند.

منبع : سیسنوگروپ

جهت ثبت دیدگاه کلیک کنید

دیدگاه ثبت کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ادامه مطالعه

 

از دست ندهید

Copyright © 2018 JamehIrani. تمامی حقوق این پایگاه مطابق قانون متعلق به جامعه ایرانی است. استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است.