ارتباط با ما در

نحوه عملکرد پمپ دیافراگمی و سیلندر پنوماتیک در صنعت

پمپ دیافراگمی یکی از ابزارهایی است که استفاده های بسیاری از آن می شود و مختص کار های به خصوص می باشد. این وسیله قابلیت خود پرایمینگ داشته و برای مایعات چسبناک ، بسیار ایده آل می باشد.

منتشر شده

ابزارهایی که در صنعت مورد استفاده قرار می گیرند ، کارکردهای خاص و بسیاری دارند از جمله ؛ ایجاد تغییرات مواد بر روی اشیا دیگر ، مانند برش ، ضربه ، مالش ، آسیاب کردن ، فشردن ، اندازه‌ گیری و سایر فرآیند ها.  پمپ دیافراگمی یکی از ابزارهایی است که استفاده های بسیاری از آن می شود و مختص کار های به خصوص می باشد. این وسیله قابلیت خود پرایمینگ داشته و برای مایعات چسبناک ، بسیار ایده آل می باشد. تقریباً تمامی صنایع بزرگ از پمپ های دیافراگمی استفاده می کنند و به آن نیاز دارند. این وسایل معمولا برای جابجایی سیالات چسبناک و ساینده از جمله ؛ بتن یا اسید ها و مواد شیمیایی استفاده می شوند. از کاربرد پمپ های دیافراگمی در هواپیماها و وسایل نقلیه نیز نمی توان چشم پوشی کرد. در واقع پمپ دیافراگمی ، نوعی پمپ جابجایی مثبت (PD) می باشد که از دو محفظه پمپاژ تشکیل شده و به طور متناوب با حرکت دیافراگم های انعطاف پذیر خود ، پر و تخلیه می شود. یکی از دستگاه هایی که استفاده بسیاری در صنعت دارد ، دستگاه های پنوماتیک می‌ باشد. این وسیله از قطعات مختلفی تشکیل شده که در ادامه به آن ها خواهیم پرداخت. شیر پنوماتیک ، در واقع واحد کنترل کننده دستگاه سیلندر پنوماتیک می باشد و جز قسمت های حیاتی این دستگاه به حساب می آید. سیلندر پنوماتیک انرژی فشار یک محیط هوای فشرده را به صورت حرکت خطی یا چرخشی ، به انرژی مکانیکی تبدیل می کند. اندازه این سیلندر ها ، می تواند از ۲/۵ میلی متر (قابلیت بلند کردن یک ترانزیستور کوچک یا قطعه الکترونیکی) تا ۴۰۰ میلی متر (قابلیت بلند کردن ماشین) متغیر می باشد.

اگر بخواهیم شیرهای پنوماتیک را به صورت کلی دسته بندی کنیم ، می‌ توانیم به دو گروه کلی اشاره کنیم ؛ شیر های برقی و دستی. ذکر این نکته حائز اهمیت است که استفاده از شیر های برقی ، به مراتب بیشتر از شیر های دستی می‌ باشد. در ادامه این مقاله قصد داریم تا در مورد قیمت و سایر ویژگی های این سیلندر ها برای شما عزیزان توضیح دهیم. اگر به دنبال کسب اطلاعات بیشتر و کامل تری هستید ، بهتر است به سایت پاسکال استور (paskalstore.com) سر بزنید و نکات لازم را در مورد سیلندرها و شیرهای صنعتی کسب کنید.

بارزترین ویژگی پمپ های دیافراگمی

یک سرنگ تزریقات را در نظر بگیرید. سرنگ تزریقی در واقع شکل و نمای اصلی پمپ دیافراگمی است. هنگامی که پیستون به عقب کشیده می شود ، مایع به داخل سیلندر کشیده شده و زمانی که پیستون به جلو رانده می شود ، مایع از طریق سوزن ، تخلیه می شود. به همین سادگی می توان کار یک پمپ دیافراگمی را خلاصه کرد. پمپ دیافراگمی ، نوع خاصی از پمپ های متحرک می باشد که از دو غشا انعطاف پذیر تشکیل شده است. این غشا ها توسط یک محور مرکزی به هم متصل می شوند و بین هوای فشرده و سیال فاصله ایجاد می کنند. دریچه هوایی که در مرکز دستگاه قرار دارد ، به طور متناوب یکی از غشاها را به طرفین فشار می دهد. همه این عوامل ، در نهایت موجب تخلیه سیال از پمپ می شود. پمپ های دیافراگمی دوگانه ، توانایی منحصر به فردی را برای پمپاژ طیف وسیعی از سیالات موجود در صنایع فرآوری بهداشتی ارائه می دهند و برای کاربرد های مختلف ، مناسب می‌ باشند. در شرایط خاص ؛ مانند پمپاژ مایعات قابل اشتعال ، می‌ توان از این پمپ ها نهایت استفاده را کرد.

قیمت انواع شیر های پنوماتیک

همانطور که در قسمت بالا اشاره شد ، شیر های پنوماتیک مسئول کنترل هوا در دستگاه سیلندر پنوماتیک بوده و با توجه به وظیفه آن ، یکی از حیاتی ترین قطعات دستگاه می باشد. این شیر ها به دو صورت دستی و برقی عرضه می شوند و هر کدام با توجه به کیفیت و نوع آن ، دارای قیمت های متنوعی می باشند. این قطعات ، کاربرد های بسیاری دارند و در صنایع خودروسازی ، تعمیرات وسایل نقلیه ، صنایع کاشی سازی و انواع اتوماسیون های غذایی یافت می شوند. به طور کلی می توان گفت که از این شیر ها ، در خطوط تولیدی شرکت ها می‌ توان بهره گرفت. قیمت این شیر ها ، با توجه به نوع و کیفیت آن ها از ۷۰۰ هزار تومان آغاز شده تا ۴ میلیون تومان ادامه خواهد داشت. اگر قصد تهیه و خریداری این قطعات پرکاربرد را برای تولیدی های خود دارید ، کافیست به سایت paskalstore.com مراجعه کنید و محصول مورد نظر خود را از میان گزینه های بیشمار ، انتخاب نمایید.

خرید شیر های پنوماتیک

با توجه به بازار داغ و پرفروش سیلندر ها و شیر های پنوماتیک ، فروشندگان بسیاری به دنبال کسب سود بیشتر بوده و قیمت های نامعقولی را ارائه می دهند. اگر قصد خرید این محصولات با قیمت مناسب و ایده آل را دارید ، کافیست به فروشگاه پاسکال رفته و باکیفیت ترین قطعات صنعتی را در آن جا پیدا کنید. این فروشگاه با عقبه بیش از ده سال کار در‌حوزه قطعات صنعتی ، می‌ تواند پاسخگوی نیاز های کارخانه و شرکت شما باشد. بهترین انتخاب لزوما نیازمند صرف هزینه های گزاف نمی باشد. گاهی نیاز است تا یک فروشگاه صحیح را پیدا کنید و از مشاوره های آن بهره مند شوید. جهت دریافت اطلاعات کافی و کامل تر ، به سایت ما در پاسکال استور سر بزنید paskalstore.com و محصولات خود را با اطمینان خاطر انتخاب کنید.

جهت ثبت دیدگاه کلیک کنید

دیدگاه ثبت کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ادامه مطالعه

 

از دست ندهید

Copyright © 2018 JamehIrani. تمامی حقوق این پایگاه مطابق قانون متعلق به جامعه ایرانی است. استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است.