ارتباط با ما در

انواع کنتاکتورهای موجود در بازار ایران

کنتاکتورها ابزاری هستند که جهت قطع، وصل و یا تغییر اتصال مدار استفاده می شوند و اساس کار‌شان بر پایه استفاده از خاصیت الکترومغناطیس است.

منتشر شده

کنتاکتور یک ابزار کارآمد در برق صنعتی است. شرکت های مختلفی در حال تولید انواع کنتاکتور هستند. در این مقاله به بررسی کردن انواع کنتاکتور و معرفی کردن معتبرترین برندهای تولید کننده کنتاکتور خواهیم پرداخت.

قبل از شروع باید بدانید کنتاکتور چیست و چه کاربردی دارد.

معرفی کنتاکتور

کنتاکتورها ابزاری هستند که جهت قطع، وصل و یا تغییر اتصال مدار استفاده می شوند و اساس کار‌شان بر پایه استفاده از خاصیت الکترومغناطیس است. به این­صورت که تعداد تجهیزات یک کنتانت به یکدیگر وصل یا از هم جدا می شوند. هر کنتاکتور به طور معمول دارای ۳ کنتاکت است .

کنتاکتور در انواع تک فاز و سه فاز در بازار به فروش می رسد.

کنتاکتورهای AC و DC

کنتاکتور در دو مدل AC و DC ساخته می شود. تفاوت این دو کنتاکتور در یک حلقه اتصال کوتاه است. در کنتاکتورهای AC برای جلوگیری و رفع لرزش حاصل از فرکانس برق، از یک حلقه اتصال کوتاه بهره گرفته می شود. نیروی کششی بدست آمده از جریان مغناطیسی الکتریکی متناوب، متناسب با مجذور جریان عبوری از آن و در نتیجه متناسب با مجذور القاء مغناطیسی است.

 

طول عمر کنتاکتورها چقدر است؟

یکی از ویژگی های مهم برای تعیین انواع کنتاکتور، طول عمر کنتاکتور است. بطور کلی طول عمر یک کنتاکتور به تعداد دفعات قطع و وصل آن بستگی دارد که این کلید پس از این تعداد قطع و وصل، به علت فرسودگی یا سائیدگی دیگر قابل استفاده نخواهد بود. طول عمر کلیدهای مختلف متفاوت است به عنوان مثال برای کلیدهای اهرمی و کلیدهای حفاظتی حدود ۱۰۳ بار و برای کنتاکتور تا حدود ۱۰۸ بار است. این تعداد برای حالتی است که از کنتاکت های کلید جریانی عبور نکند.

برترین برندهای تولید کننده کنتاکتور

در بازار ایران برندهای مختلفی از انواع کنتاکتور وجود دارد. در ادامه به مطرح ترین و پرفروش ترین برندهای تولید کننده کنتاکتور که در ایران موجود است خواهیم پرداخت.

برندهای مطرح عبارت اند از:

  • اشنایدر الکتریک
  • زیمنس
  • LS
  • هیوندای
  • ایتون
  • چینت
  • ABB
  • و ….

خرید کنتاکتور ارزان و بدون واسطه

الکتروشتاب(فروشگاه اینترنتی بابا ادیسون) یک فروشگاه در عرصه برق صنعتی است که از سال ۱۳۸۵ آغاز به فعالیت کرده است. ما بدون واسط تامین کننده ی تمام کالاهای برق صنعتی هستیم. در صورتی که تمایل به استعلام قیمت دارید کافی است از طریق راه های ارتباطی درج شده در سایت بابا ادیسون با ما در تماس باشید.

توضیحات تکمیلی

برای بسیاری از افراد خرید کنتاکتور کار دشواری است. در صورتی که تمایل به خرید کنتاکتور دارید می توانید از مقالات رایگان سایت بابا ادیسون استفاده کنید و همچنین می توانید از مشاوره رایگان قبل از خرید فروشگاه الکتروشتاب هم استفاده کنید.

جهت ثبت دیدگاه کلیک کنید

دیدگاه ثبت کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ادامه مطالعه

 

از دست ندهید

Copyright © 2018 JamehIrani. تمامی حقوق این پایگاه مطابق قانون متعلق به جامعه ایرانی است. استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است.