ارتباط با ما در

دوربین مدار بسته چشم ماهی چیست؟

دوربین مدار بسته  چشم ماهی یا دوربین ۳۶۰ درجه جزو کاربردی‌ترین دوربین‌های موجود در بازار است. این دوربین‌ها روی سقف نصب می‌شوند و قابلیت ضبط تصاویر به صورت ۳۶۰ درجه را پشتیبانی می‌کنند.

منتشر شده

دوربین‌های مدار بسته چشم ماهی که به دوربین‌های ۳۶۰ درجه معروف هستند قابلیت‌های زیادی دارند و در سقف نصب می‌شوند. این دوربین‌ها نسبت به دوربین‌های مدار بسته دیگر از قیمت پایین‌ترین برخوردارند و گزینه مناسبی برای خرید به شمار می‌روند. دوربین Fisheye تمام جهات را به طور کامل پوشش می‌دهند و تصاویر را به صورت ۳۶۰ درجه به شما نشان می‌دهند. برای اینکه بتوانید تصاویر باکیفیتی توسط این دوربین ذخیره نمایید باید دوربین را به صورت دقیق و در ارتفاع مناسب نصب کنید. در این مقاله بررسی خواهیم کرد که دوربین مدار بسته چشم ماهی چیست و چه کاربردی دارد؛ بنابراین از شما دعوت می‌کنیم که در ادامه با ما همراه باشید.

فیش آی دوربین

دوربین مدار بسته Fisheye چیست؟

دوربین مدار بسته  چشم ماهی یا دوربین ۳۶۰ درجه جزو کاربردی‌ترین دوربین‌های موجود در بازار است. این دوربین‌ها روی سقف نصب می‌شوند و قابلیت ضبط تصاویر به صورت ۳۶۰ درجه را پشتیبانی می‌کنند. دوربین‌های ۳۶۰ درجه دارای ظاهری به شکل چشم ماهی هستند به همین دلیل با عنوان دوربین‌های مدار بسته چشم ماهی شهرت دارند.

 

لنز دوربین‌های چشم ماهی ثابت است و برخلاف دوربین‌های چرخشی قابلیت ضبط تصاویر در لحظه را دارند. شما با نصب این دوربین‌ها می‌توانید به صورت کامل محیط مورد نظر را تحت نظارت خود داشته باشید. به عبارتی دیگر به دلیل نصب دوربین در سقف شما هیچ نقطه کوری نخواهید داشت و می‌توانید از بالا تمام نقاط را با کیفیت بالا مشاهده کنید. در حال حاضر دوربین های مدار بسته با نام و برند های مختلفی دربازار ایران وجود دارد اما کیفیت این  دوربین ها بعضا نا مطلوب بوده و باعث می شود تصاویر مناسبی دریافت نکنید. پیشنهاد ما به شما خرید دوربین هایک ویژن است که می توانید این دوربین ها را از نمایندگی های هایک ویژن در ایران مانند شرکت مهر تجارت خریداری کنید.

 

دوربین مدار بسته چشم ماهی چه کاربردی دارد؟

دوربین‌های چشم ماهی جزو کاربردی‌ترین دوربین‌های مدار بسته موجود در بازار هستند که برای محیط‌های مختلف مورد استفاده قرار می‌گیرند. به طور کلی از این دوربین‌ها در محیط‌های بزرگ همچون سوله‌ها، اماکن تفریحی و … استفاده می‌شود.

 

با نصب دوربین‌های fisheye می‌توانید فضای گسترده‌ای را تحت پوشش خود قرار دهید و محیط را به طور کامل زیر نظر بگیرید. این دوربین‌ها محدودیت نصب نیز دارند و نمی‌توان در همه محیط‌ها آن را نصب کرد. این مکان‌ها عبارت‌اند از:

 

  • محیط هایی با سقف غیرسطح
  • محیط‌هایی با نور کم
  • محیط‌های بیرونی

دوربین چشم ماهی

دوربین مدار بسته چشم ماهی چه مزایایی دارد؟

دوربین مدار بسته چشم ماهی با ویژگی‌ها و مزایایی که دارد جایگزین چند دوربین است و به راحتی پاسخگوی نیازهای شما خواهد بود. این دوربین‌ها به شما کمک می‌کنند که بتوانید محیط مورد نظر خود را تحت کنترل داشته باشید و در هزینه‌های خود صرفه جویی کنید. مهم‌ترین مزایا و ویژگی‌های دوربین مدار بسته ۳۶۰ درجه عبارت‌اند از:

 

نصب آسان

دوربین‌های مدار بسته ۳۶۰ به گونه ای طراحی شده‌اند که بتوان به راحتی آن‌ها را نصب کرد. شما بدون نیاز به نصاب و هیچ گونه دردسری می‌توانید اقدام به نصب دوربین مدار بسته ۳۶۰ درجه در هر مکانی کنید.

 

قابلیت دید در شب

به کمک این دوربین‌ها می‌توانید در تاریکی مطلق و شب هنگام نیز تصاویر را با کیفیت بالا مشاهده کنید. دوربین مدار بسته چشمی با تکنولوژی‌های روز دنیا طراحی شده‌اند و به شما این امکان را می‌دهند که با نصب آن‌ها در محیط‌های تاریک از قابلیت‌های ویژه آن استفاده نمایید.

 

قابلیت کنترل از راه دور

دوربین‌های مدار بسته Fisheye قابلیت اتصال مستقیم به مودم WiFi و اکسس پوینت را پشتیبانی می‌کنند. شما می‌توانید دوربین ۳۶۰ درجه نصب شده را به مودم متصل کنید و از راه دور دوربین را کنترل نمایید.

 

مشاهده فایل‌های ضبط شده از طریق اینترنت

قابلیت ضبط ویدئو روی کارت حافظه و مشاهده آن از طریق اینترنت جزو ویژگی‌های منحصر به فرد دوربین مدار بسته چشم ماهی به شمار می‌رود. برای استفاده از این ویژگی کافی است اپلیکیشن مربوط به دوربین را روی موبایل نصب کنید و سپس فیلم‌ها را با کیفیت بالا مشاهده نمایید.

 

انتقال صدا به صورت دوطرفه

انتقال صدا در دوربین‌های چشم ماهی به صورت دو طرفه است. یعنی شما با نصب این دوربین‌ها علاوه بر داشتن صدای محیط می‌توانید با مخاطبان دلخواه خود تماس تصویری دو طرفه برقرار کنید.

 

پوشش کامل محیط

دوربین مدار بسته چشم ماهی دارای قابلیت چرخش ۳۶۰ درجه بوده و محیط مورد نظر را به طور کامل پوشش می‌دهد. شما می‌توانید با نصب این دوربین محیط را به طور کامل تحت کنترل خود داشته باشید و از امنیت آن مطمئن شوید.

 

کیفیت بالای تصاویر

دوربین مدار بسته ۳۶۰ درجه چشمی دارای لنزهای ثابت و قدرتمند با قابلیت ارائه تصاویر به صورت ۳۶۰ درجه هستند. با نصب این دوربین‌ها می‌توانید تصاویری با کیفیت بالا از تمام نقاط پیرامون دوربین دریافت نمایید.

 

قابلیت ضبط فیلم روی کارت حافظه

دوربین دار بسته Fisheye از کارت حافظه پشتیبانی می‌کند و شما می‌توانید فیلم‌های دریافتی توسط دوربین را داخل کارت حافظه ذخیره کنید. این دوربین از کارت حافظه تا ظرفیت ۶۴ گیگابایت پشتیبانی می‌کند. علاوه بر این شما می‌توانید فیلم‌های خود را به کامپور انتقال دهید .

 

دوربین چشم ماهی

برای نصب دوربین مدار بسته چشم ماهی چه نکاتی را باید رعایت کنیم؟

دوربین مدار بسته چشمی باید به صورت اصولی و در جای مناسب نصب شود تا بتوانید از تمام قابلیت‌های آن استفاده کنید. برای اینکار لازم است نکات زیر را رعایت کنید:

 

  • تنظیم روشنایی محیط: این دوربین‌ها بهتر است در محیط‌هایی نصب شوند که نور کافی داشته باشند. دوربین‌های چشم ماهی برای اینکه عملکرد خوبی داشته باشند به نور بیشتری نیاز دارند. به همین جهت نباید در محیط‌های کم نور یا با روشنایی ضعیف این دوربین‌ها را نصب کنید.
  • نصب دوربین در ارتفاع مناسب: دوربین‌های مدار بسته ۳۶۰ درجه چشمی روی سقف نصب می‌شوند؛ بنابراین باید مکان‌هایی را برای نصب آن انتخاب نمایید که ارتفاعی بین ۳ الی ۶ متر داشته باشند.
  • انتخاب سقف‌های هم سطح: دوربین‌های مدار بسته چشمی تصاویر را از بالا نمایش می‌دهند. با توجه به این موضوع باید سقف شما هم سطح باشد تا تمام زوایا تحت پوشش دوربین قرار بگیرند و شما بتوانید تصاویری واضح و شفاف از محیط دریافت نمایید.

 

جمع بندی

در این مقاله بررسی کردیم که دوربین مدار بسته چشم ماهی چیست و چه قابلیت‌هایی دارد. این دوربین‌ها مزایای بسیار زیادی دارند و گزینه ایده آلی برای خرید می‌باشد. شما به راحتی می‌توانید دوربین‌های Fisheye را در مکان‌های مختلف نصب نمایید و بدون نیاز به دستگاه DVR تصاویر را ذخیره کنید. از طرفی دیگر این دوربین‌ها قیمت بسیار مناسبی دارند و به شما این امکان را می‌دهند که با صرف هزینه مقرون به صرفه از امکانات منحصر به فرد آن بهره مند شوید. امیدوارم از خواندن این مقاله لذت برده باشید و برای شما مفید بوده باشد.

جهت ثبت دیدگاه کلیک کنید

دیدگاه ثبت کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ادامه مطالعه

 

از دست ندهید

Copyright © 2018 JamehIrani. تمامی حقوق این پایگاه مطابق قانون متعلق به جامعه ایرانی است. استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است.