ارتباط با ما در

هیراد فعال در زمینه خدمات رگلاژ و تعمیر پنجره های upvc

اگر پنجره‌های دوجداره‌ منزل یا محل کار شما هنگام باز و بسته‌شدن مشکل دارند یا دچار افتادگی شده‌اند، باید به فکر تعمیر پنجره دوجداره‌تان باشید. پنجره‌های دوجداره طوری طراحی و ساخته شده‌اند که تا سال‌ها می‌توانند به خوبی کار کنند.

منتشر شده

اگر پنجره‌های دوجداره‌ منزل یا محل کار شما هنگام باز و بسته‌شدن مشکل دارند یا دچار افتادگی شده‌اند، باید به فکر تعمیر پنجره دوجداره‌تان باشید. پنجره‌های دوجداره طوری طراحی و ساخته شده‌اند که تا سال‌ها می‌توانند به خوبی کار کنند. اما به طور میانگین ۱۸ درصد از کسانی که پنجره UPVC نصب می‌کنند، طی ده سال دچار مشکل می‌شوند و به رگلاژ پنجره UPVC نیاز پیدا می‌کنند. اما برای حل این مشکل در این زمینه نیاز به متخصص این امر لازم است. در ادامه تیم حرفه‌ای و زبده‌ی هیراد، فعال در زمینه خدمات رگلاژ و تعمیر پنجره های upvc شما را با چگونگی تعمیر این نوع پنجره‌ها و حل مشکلات رایج آن‌ها آشنا خواهد کرد. در ادامه با ما همراه باشید.

پنجره دوجداره

چطور بفهمیم که به تعمیرات پنجره‌های دوجداره upvc نیاز داریم؟

موارد زیر نشان‌دهنده این هستند که شما به تعمیر پنجره دوجداره نیاز دارید.

  1. نشت آب به داخل ساختمان
  2. عبور سرو صدای زیاد از پنجره
  3. هنگامی که upvc رو به زرد شدن می‌رود یا تیر آن در حال ترک خوردن است
  4. وقتی که درزهای پنجره آسیب‌های قابل‌توجهی دیده باشند
  5. هنگامی که پنجره به‌سختی باز، بسته و قفل می‌شود یا به چهارچوب می‌چسبد

اگر این خرابی‌ها زیاد نشده باشند می‌شود بسیاری از آن‌ها را تعمیر کرد. در این مورد پیشنهاد می‌کنیم تا با یک متخصص در این زمینه صحبت کنید تا بررسی کند کدام یک از این مشکلات با تعمیر پنجره دوجداره حل می‌شود و کدام بخش‌ها نیاز به تعویض دارند.

رایج‌ترین مشکلاتی که در پنجره‌های دوجداره رخ می‌دهند

رایج‌ترین مشکلی که صاحبان پنجره‌های دوجداره دارند، سخت باز و بسته‌شدن آن‌هاست که تقریباً از هر ۱۰ نفر، سه نفر با این مشکل مواجه می‌شوند. سفت باز و بسته‌شدن پنجره‌های دوجداره به خاطر افتادگی آن‌ها رخ می‌دهد که این مشکل با رگلاژ پنجره upvc حل می‌شود.

رایج‌ترین خرابی‌های پنجره‌های دوجداره عبارت‌اند از:

  1. سخت باز و بسته‌شدن پنجره‌ها
  2. پنجره دچار افتادگی شده و به‌خوبی چفت نمی‌شود
  3. کار نکردن قفل پنجره
  4. جرم گرفتن شیشه‌ها (اصطلاحاً بخار گرفتگی)
  5. خرابی درز پنجره
  6. شیشه‌های پنجره دچار ترک‌خوردگی شده‌اند

آیا می‌شود پنجره‌هایی که به‌سختی باز و بسته می‌شوند یا دچار افتادگی شده‌اند را تعمیر کرد؟

مشکل در باز و بسته‌شدن پنجره‌های UPVC ممکن است به دلایل زیر رخ بدهد:

  1. سفت شدن لولاهای پنجره
  2. گیرکردن قفل یا دستگیره پنجره
  3. لولاها از جای خود تکان خورده‌اند یا شل شده‌اند

برای تعمیر پنجره دوجداره، ابتدا لازم است لولاها، دستگیره و قسمت‌هایی که به چهارچوب متصل هستند، روغن‌کاری شوند و دید که آیا مشکل برطرف می‌شود یا خیر. اگر این روش جواب نداد باید به سراغ سفت کردن پیچ‌ها برای تنظیم لولاها بروید. این پیچ‌ها ممکن است به مرورزمان شل شوند. اگر این کار هم جواب نداد، به‌احتمال زیاد لولاها باید عوض شوند. سفتی پنجره یا افتادگی آن می‌تواند به خاطر آب و هوا هم باشد. وقتی دمای هوا خیلی بالا یا خیلی پایین باشد، می‌تواند باعث انبساط یا انقباض چهارچوب پنجره شود. در این حالت ممکن است پنجره به خوبی حرکت نکند و به قاب بچسبد. البته این مورد نادر است و خیلی کم پیش می‌آید.

چگونه می‌توان با تعمیر پنجره دوجداره بخار یا آب داخل شیشه را برطرف کرد؟

این مشکل موقعی رخ می‌دهد که اتاق یا خانه تهویه مناسب نداشته باشد. حتی اگر پنجره به تازگی نصب شده باشد، بدون تهویه مناسب دچار آب‌گرفتگی یا بخار گرفتگی می‌شود. باید توجه داشته باشید که خانه‌ها نیاز به تنفس دارند و بستن تمامی منافذ منجر به حبس شدن رطوبت در داخل خانه می‌شود. در زمستان که هوای بیرون سرد و هوای داخل خانه گرم است، رطوبت روی سطوح سردی مثل شیشه جمع می‌شود. برای حل این مشکل، هوای داخل منزل باید هر چند مدت یکبار کاملاً تهویه شود. تا بعداً به تعمیر پنجره دوجداره نیاز پیدا نکنید.

درزگیری پنجره upvc

آیا درزگیرهای خراب نیاز به تعویض دارند؟

درزگیر پنجره‌های UPVC تا زمانی که باعث نشتی به داخل یا مشکلات دیگری نشوند نیاز به تعویض ندارند. درزگیرها به دلایل زیر ممکن است خراب شوند.

  1. جمع شدن بخار و جرم روی پنجره می‌تواند در درازمدت باعث کپک و آسیب رسیدن به درزهای آن شود.
  2. شست‌وشوی پنجره با آب فشارقوی می‌تواند درزگیرها را شل کند.

در صورتی که این موارد اتفاق نیفتاده‌اند و در کمتر از سه یا چهار سال نیاز به تعمیر پنجره دوجداره پیدا کرده‌اید، ممکن است مشکل از کیفیت ساخت پنجره باشد یا اینکه پنجره به درستی نصب نشده است. در حالت کلی ممکن است یکی از این سه مورد رخ داده باشد:

  1. مواد درزگیر هنگام نصب کثیف شده باشد
  2. درزگیر زمان کافی برای خشک شدن نداشته است
  3. یا اینکه نصاب درزگیر را به طور اتفاقی سوراخ کرده است

گاهی اوقات، برای تعویض درزگیرها نیازی به عوض‌کردن کل پنجره نیست. در تعمیر پنجره دوجداره‌ای که درزگیرها (اصطلاحاً واشر) از فریم جدا هستند، به راحتی می‌شود آن‌ها را عوض کرد. اما در تعمیرات پنجره‌های دوجداره UPVC که درزگیر آن‌ها توکار است نمی‌شود واشر را عوض کرد و کل پنجره باید تعویض شود. البته گاهی اوقات نیاز به تعویض کل پنجره نیست و با عوض‌کردن شیشه مشکل برطرف می‌شود و این موضوع به مدل پنجره شما بستگی دارد.

چگونه دستگیره و قفل پنجره دوجداره را تعمیر کنیم؟

پیش‌تر درباره تعمیر پنجره دوجداره و سفت شدن آن راه‌حل‌هایی ذکر شد. اما اگر قفل کاملاً شکسته باشد، ممکن است نتوانید پنجره را باز یا قفل کنید. در این صورت باید قفل را کلاً عوض کنید ولی نیاز به تعویض کل قاب نیست. بسته به نوع قفل پنجره، خودتان هم می‌توانید آن را عوض کنید اما پیشنهاد می‌کنیم که از یک استادکار کمک بگیرید. چرا که ممکن است شما به واشرها آسیب بزنید و گارانتی پنجره شما باطل شود. معمولاً قفل پنجره UPVC به این زودی‌ها خراب نمی‌شود، بنابراین توصیه می‌کنیم اگر پنجره شما دارای گارانتی است حتماً با شرکت تماس بگیرید و خودتان وارد عمل نشوید! یا از متخصصین این امر مانند تیم کاری هیراد برای رفع این مشکل کمک بگیرید.

تعمیرات پنجره دوجداره

آیا خودم می‌توانم پنجره دوجداره را تعویض کنم؟

برای  تعویض یا تعمیرات پنجره‌های دوجداره UPVC قوانین ساختمانی باید رعایت شوند و این کار در حوزه تخصص یک نصاب پنجره حرفه‌ای است؛ بنابراین توصیه می‌کنیم که پنجره‌های دوجداره‌تان را خودتان نصب یا تعویض نکنید. هنگام نصب پنجره‌های UPVC باید دقت کنید که آیا ایرادی در پنجره وجود دارد یا خیر. چون شرکتی که پنجره را از آن خریداری کرده‌اید باید طبق گارانتی تمامی عیوب را برطرف کند تا بعداً به رگلاژ پنجره UPVC نیاز پیدا نکنید.

نکاتی در مورد گارانتی پنجره‌های UPVC

شیشه‌های دوجداره اغلب با گارانتی ۱۰ یا ۲۰ساله عرضه می‌شوند، اما بعضی از شرکت‌ها برای جذب مشتریان بیشتر گارانتی مادام‌العمر می‌دهند. چک کنید شرکتی که قصد خریداری از آن را دارید چه مواردی را تحت پوشش خود قرار می‌دهد و اینکه مدت گارانتی پنجره چندساله است. هنگام بروز مشکل شرایط گارانتی شرکت را مطالعه کنید و ببینید که آیا این مورد جزو گارانتی است یا خیر. اگر شما ملکی خریداری کرده‌اید که در آن پنجره UPVC نصب شده است، باید از مالک قبلی ساختمان نحوه نصب و گارانتی پنجره‌ها را جویا شوید تا بعداً به تعمیر پنجره دوجداره نیاز نداشته باشید.

برای کسب اطلاعات بیشتر و دریافت مشاوره از گروه تیم کاری هیراد می‌توانید به آدرس اینترنتی https://www.hiradupvc.com مراجعه نمایید.

جهت ثبت دیدگاه کلیک کنید

دیدگاه ثبت کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ادامه مطالعه

 

از دست ندهید

Copyright © 2018 JamehIrani. تمامی حقوق این پایگاه مطابق قانون متعلق به جامعه ایرانی است. استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است.