ارتباط با ما در

مراحل ثبت برند کفش و لباس

برند یا همان نام تجاری در واقع  معرف و شناسنامه یک محصول است، زیرا وظیفه اصلی آن معرفی کالاها و خدمات یک کسب و کار است. با توجه به اهمیت و وظیفه برند، ثبت کردن آن ضروری‌ترین اقدامی است که صاحب یک کسب و کار باید انجام دهد.

منتشر شده

برند یا همان نام تجاری در واقع  معرف و شناسنامه یک محصول است، زیرا وظیفه اصلی آن معرفی کالاها و خدمات یک کسب و کار است. با توجه به اهمیت و وظیفه برند، ثبت کردن آن ضروری‌ترین اقدامی است که صاحب یک کسب و کار باید انجام دهد.

شاید این سوال پیش آید که چرا به ثبت رساندن برند ضرورت دارد؟ همانطور که همه ما می‌دانیم مهم‌ترین عامل در ماندگاری و پیشرفت هر کسب و کار و برندی، مشتریان و مخاطبان آن کسب و کار هستند. ثبت کردن برند سبب افزایش اعتماد مشتری و جلب رضایت مخاطبان محصول آن کسب و کار می‌شود.

در این مطلب قصد داریم تا در مورد تعریف ثبت برند، اهمیت آن و مراحلی که باید طی شود صحبت کنیم؛ تا به صاحبان مشاغلی که تصمیم دارند برند خود را ثبت نمایند کمک کنیم.

ثبت برند چیست؟

اگر به طور ساده بخواهیم ثبت برند را تعریف کنیم، باید بگوییم که ثبت برند اقدامی است که سبب متمایز کردن خدمات و محصولات یک کسب و کار از سایر رقبا می‌شود. معمولا برند باید در اداره مالکیت معنوی شود، در این سازمان به منظور راحتی هر چه بیشتر در قانون گذاری، خدمات و کالاها بر اساس کاربرد و شباهتی که دارند در ۴۵ طبقه دسته‌بندی می‌شوند، که به آن طبقات برند نیز گفته می‌شود.

امروزه به منظور سهولت هر چه بیشتر کار ثبت برند و صرفه جویی در زمان، شرکت‌هایی وجود دارند که این کار را برای صاحبان کسب و کارها انجام می‌دهند.

چرا باید برند کفش و لباس خود را ثبت کنیم؟

در این بخش در نظر داریم تا ۱۰ مورد را که نشان دهنده اهمیت ثبت برند کفش و لباس است را بررسی نماییم.

  1. ثبت کردن برند کفش و لباس به مشتریان این اطمینان را می‌دهد که، کالای شما کیفیت بالایی دارد.
  2. به ثبت رساندن برند، کالا و خدمات کسب و کار را به مشتریان و رقبا به طور کامل معرفی می‌کند.
  3. نام تجاری مانند یک سرمایه ارزشمند است، طبیعتا هر چه این سرمایه اعتبار بالاتری نزد مشتریان داشته باشد، درآمد و سودآوری بیشتری برای صاحب کسب وکار دارد.
  4. ثبت برند لباس یا هر کالای دیگری، مثلا کفش از تقلب افراد سودجو جلوگیری می‌کند.
  5. پس از ثبت کردن برند به آسانی و به طور گسترده می‌توان برای محصولات خود تبلیغ کرد.
  6. چنانچه افراد سودجو از برند و محصولاتش سوء استفاده کنند، با به ثبت رساندن برند به راحتی می‌توان این مسئله را از طریق مراجع قانونی پیگیری کرد.
  7. پس از ثبت کردن برند کفش و لباس می‌توان کالاها را به سایر کشورها صادر نمود که این امر باعث سود و درآمد بیشتر می‌شود.
  8. افزایش فروش یکی دیگر از اهمیت‌های ثبت کردن برند به حساب می‌آید.
  9. پس از ثبت کردن نام تجاری، می‌توان برای دریافت و تسهیلات بانکی اقدام کرد.
  10. پس از ثبت کردن نام تجاری، از حق امتیاز آن نیز می‌توان کسب درآمد کرد.

مراحل ثبت برند کفش و لباس

ثبت کردن برند مانند هر فعالیت اداری دیگری نیاز به تهیه یکسری مدارک و طی کردن مراحل مختلفی دارد. در این بخش از این مطلب، ابتدا مراحلی که برای ثبت کردن برند کفش و لباس لازم است را به ترتیب بررسی می‌نماییم. در ادامه نیز مدارک مورد نیاز برای انجام این کار را شرح می‌دهیم.

مراحل ثبت کردن برند کفش و لباس

  1. اولین اقدام برای ثبت برند کفش و لباس، استعلام از نام برند است. چنانچه برندی با نام مشابه برند شما در طبقه کفش و لباس وجود داشته باشد، نمی‌توانید برند خود را ثبت کنید.
  2. تهیه کردن مدارک مورد نیازی که در ادامه بیان می‌کنیم، دومین مرحله از ثبت برند است.
  3. پس از استعلام و تهیه مدارک، برای تکمیل تقاضانامه ثبت برند، باید به سامانه اداره مالکیت معنوی مراجعه کرد.

۴. پس از کامل کردن اظهارنامه، تصویر مدارک شناسایی، جواز کسب، کارت بازرگانی و طرح گرافیکی برند باید در سامانه اداره مالکیت معنوی آپلود شود و صاحب برند باید هزینه‌های مربوطه را پرداخت نماید.

۵. در این مرحله نیز کارشناسان اداره مالکیت معنوی، اظهارنامه و مدارک را بررسی می‌نمایند و در صورت نبود مشکل آن‌ها را تایید می‌نمایند.

۶. پرداخت هزینه چاپ آگهی تقاضا ثبت برند لباس و کفش در روزنامه رسمی کشور جزو دیگری از مراحل است.

۷. در صورت کامل بودن مدارک، تائید کارشناسان و پرداخت هزینه، آگهی تقاضای ثبت برند لباس یا کفش در یک روزنامه رسمی کشور چاپ و انتشار می‌شود. از چاپ این آگهی باید ۳۰ روز کاری زمان سپری شود تا در صورتی که فردی نسبت به نام و لوگوی برند ادعا یا اعتراضی دارد، آن را اعلام نماید.

۸. پس از سپری شدن ۳۰ روز کاری و نبود اعتراض شخص ثالث، مدارک مجددا توسط کارشناسان مربوطه بررسی می‌شود. چناچه در این مرحله نیز اشکالی وجود نداشته باشد، کارشناسان مجوز صدور چاپ طرح برند در روزنامه رسمی کشور را صادر می‌نمایند.

۹. پرداخت هزینه چاپ طرح برند در روزنامه جزو اخرین مراحلی است که باید انجام شود.

۱۰. در مرحله آخر نیز صاحب برند یا وکیل قانونی وی، با در دست داشتن مدارک موردنیاز باید به صورت حضوری به اداره مالکیت معنوی مراجعه کرده و سند ثبت برند را دریافت کنند.

مدارک مورد نیاز برای ثبت کردن برند کفش و لباس

  • مدارک شناسایی مثل شناسنامه و کارت ملی به همراه یک نسخه کپی
  • مجوزهای فعالیت مانند جواز کسب، جواز تاسیس و …
  • کارت بازرگانی در صورت ثبت برند با حروف لاتین
  • تصویر طرح گرافیکی برند
  • کپی روزنامه رسمی که در آن آخرین تغییرات شرکت چاپ شده است.

مزایای استفاده از مشاوره ثبت برند

تا کنون با مواردی همچون تعریف ثبت کردن برند، اهمیت آن، مدارک مورد نیاز و مراحلی که باید طی شود آشنا شدیم؛ اما بهتر است قبل از ثبت کردن برند از یک مشاوره ثبت برند نیز کمک گرفت زیرا:

  1. مشاور درباره تمامی قوانین و مراحلی که باید هنگام ثبت برند لباس، کفش، مواد غذایی و… طی شود، آگاهی دارد و به آسانی آن‌ها را در اختیار صاحب کسب و کار می‌گذارد.
  2. در زمان صرفه جویی می‌شود، زیرا دیگر نیازی نیست وقت خود را صرف تحقیق و پرس و جو درباره مراحل ثبت کرد.
  3. معمولا افراد سودجو در تمامی کسب و کارها نیز وجود دارند و با احداث شرکت‌های ثبت جعلی از افراد کم تجربه اخاذی می‌نمایند. مشاوران با تجربه ثبت، می‌توانند اعتبار و صحت این شرکت‌ها را بررسی نمایند تا صاحبان مشاغل گرفتار این افراد سودجو نشوند.

مشاوره ثبت برند کارمنتو

به طور کلی مشورت کردن در هر کار یا فعالیتی باعث آسان‌تر شدن و پیشرفت آن می‌شود. ثبت کردن برند نیز یکی از اقداماتی است که قبل از انجام آن نیاز است با یک فرد آگاه و متخصص مشورت کرد. اپلیکیشن کارمنتو به منظور کمک به پیشرفت کسب و کارها، افرادی که در حوزه‌های مختلف مربوط کسب و کار، دانش و مهارت دارند را گرد هم جمع کرده است.

مشاوره در مورد امور ثبتی یکی از این خدمات کارمنتو است و صاحبان مشاغلی که نیاز به مشاور ثبت برند دارند می‌توانند سوالات خود را به صورت تلفنی یا آنلاین از مشاوره مربوطه سوال نمایند.

جهت ثبت دیدگاه کلیک کنید

دیدگاه ثبت کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ادامه مطالعه

 

از دست ندهید

Copyright © 2018 JamehIrani. تمامی حقوق این پایگاه مطابق قانون متعلق به جامعه ایرانی است. استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است.