ارتباط با ما در

هزینه راه اندازی رستوران را چگونه محاسبه می‌کنند؟

در راه اندازی رستوران باید نکات زیادی را مدنظر قرار داد. می‌خواهید چه وسایل استفاده کنید؟ منوی غذایی شما چیست؟ چقدر هزینه برای دکوراسیون کنار گذاشته‌اید؟ چقدر بودجه برای تبلیغات کنار گذاشته‌اید؟

منتشر شده

در راه اندازی رستوران باید نکات زیادی را مدنظر قرار داد. می‌خواهید چه وسایل استفاده کنید؟ منوی غذایی شما چیست؟ چقدر هزینه برای دکوراسیون کنار گذاشته‌اید؟ چقدر بودجه برای تبلیغات کنار گذاشته‌اید؟

اولین سؤالی که در ذهن هرکسی که می‌خواهد وارد عرصه پرسود رستوران داری شود شکل می‌گیرد این است: هزینه راه اندازی رستوران چقدر است؟ جواب به این سئوال ساده نیست و فاکتورهای زیادی را باید در کنار هم گذاشت. به ویژه در شرایط حاضر که ویروس کرونا شکل تازه خود را بر ما نشان داده است و محدودیت‌ها از هر سو خود را نشان می‌دهد.

رستوران‌داری جزو سودآورترین مشاغل است که در بازه زمانی تقریباً کوتاهی به نتیجه خواهد رسید. اما حتی این گروه شغلی سودآور به دلایلی چون انتخاب غلط محل رستوران و صرفه‌جویی‌های بی‌مورد در تجهیزات ضروری که می‌تواند سودآوری زیادی برای شما رستوران داشته باشد و یا نداشتن طرح تجاری دچار شکست شدند. بر اساس آمار ۲۶ درصد رستوران‌ها در همان سال اول تعطیل می‌شوند. مسلم است داشتن نگاه باز و آگاهانه و البته گام به گام در هزینه‌ها برای موفقیت رستوران شما ضروری است.

 

هزینه‌های افتتاح رستوران چیست؟

هزینه‌های رستوران به چهار بخش تقسیم می‌شود:

۱) هزینه‌های سازه و تجهیزات:

این بخش شامل هزینه‌های خرید و اجاره محل رستوران و همچنین بازسازی آن به محلی مناسب برای تجهیزاتی است که بعداً نصب خواهد شد.

آیا شما مالک رستوران هستید یا آن را اجاره می‌کنید. امروز قیمت واحدی لوکس در منطقه گران مانند نیاوران یا تجریش برابر متری ۱۴۹ میلیون تومان است. برای اجاره محلی با ۵۰۰ میلیون تومان اجاره رستوران‌ها باید ۸۰۰ میلیون درآمد داشته باشند. به همین دلیل افتتاح بسیاری از کسب‌وکارها در مناطق گران‌قیمت تهران دیگر به‌صرفه نیست مگر برای صاحبان ملک شخصی.

کف شیب‌دار و قابل شستشوی رستوران و دیوارهای لعاب‌دار از جمله کاراهایی است که در رستوران باید انجام گیرد. شرکت‌های تأمین و تجهیز آشپزخانه صنعتی در این مرحله کارشناسان خود را می‌فرستند تا آشپزخانه شما را بررسی کنند و طرح و نقشه اولیه را بکشند. در نقشه حرفه‌ای آشپزخانه صنعتی و فضای آشپزخانه و غذاخوری و جایگاه هر یک از وسایل و تجهیزات و موقعیت رفت و آمد کارکنان کاملاً مشخص خواهد شد.

آیا نیاز به لوله‌کشی و گازکشی مجدد است و آیا سیستم آب و برق و گاز کفاف نیازهای رستوران را خواهد داد؟ آیا نیاز است نقشه اولیه سازه تغییراتی بکند؟ همه اینها نیاز به هماهنگی با کارشناسان و مشاوران در شرکت‌های تأمین و تجهیز آشپزخانه‌های صنعتی دارد و باید تأییدیه تغییرات از شهرداری و ادارات برق، گاز و آب نیز گرفته شود.

۲) هزینه تجهیزات آشپزخانه صنعتی

بسته به نوع آشپزخانه‌ای که می‌خواهید افتتاح کنید به تجهیزات تفاوتی نیاز خواهد بود. آیا به تجهیزات فست فود نیاز دارید که در آن صورت باید انواع وسایل و تجهیزات پخت پیتزا را تهیه کنید. می‌خواهید سفره‌خانه سنتی دایر کنید؟ بنابراین باید لیستی از انواع کباب پز و گریل و چلوپز و خورشت پز را در فهرست خرید آشپزخانه صنعتی خود قرار دهید.

روی‌هم‌رفته در آشپزخانه های صنعتی پنج بخش اصلی وجود دارد: انبار، آماده سازی، پخت و پز، شستشو و سرویس. قیمت هرکدام از این تجهیزات در بازار متغیر است و نوسان قیمت دلار ارائه قیمت را به مشتریان ناممکن کرده است.

به جز این وسایل ضروری لازم است برای بهره‌وری بیشتر و افزودن مزیت رقابتی، فناوری‌هایی را به سیستم بیفزاییم. این سیستم‌ها عبارتند از:

  • تجهیزات و نرم‌افزارهای پایانه فروش (POS)
  • سیستم نمایش آشپزخانه (KDS)
  • سیستم رزرو و ارسال غذا
  • سیستم‌های اتوماتیک سفارش غذا و نوشیدنی
  • میزهای هوشمند

۳) نیروی انسانی

رستوران داری خوب به روی دو بال سوار است. تجهیزات خوب و نیروی انسانی توانمند. بدون آشپزهای حرفه‌ای و آموزش دیده، با بهترین تجهیزات و بهترین مواد غذایی و تازه‌ترین سبزیجات و میوه‌ها نیز نتیجه مطلوبی نخواهد دید. سرآشپز همچون رهبر ارکستری است که این سمفونی را هدایت می‌کند و به هنرمندانه‌ترین شکلی غذا را روبروی مشتریان قرار می‌دهد.

۴) تبلیغات آنلاین و آفلاین

تبلیغات و بازاریابی آنلاین و آفلاین بعد از مدتی هزینه خود را به دست خواهد آورد. امروز اگر در فضای مجازی یا به بیان بهتر دیجیتال حضور نداشته باشید، به‌مثابه این است که اصلاً حضور ندارید. بنابراین بودجه‌ای جداگانه برای بازاریابی دیجیتال و تبلیغات در فضای اینترنت در نظر بگیرید. داشتن شبکه‌های اجتماعی برای شما ضروری است اما داشتن سایت تخصصی مزیتی است که تمام رستوران‌ها نخواهند داشت. با سرمایه گذاری بر روی بازاریابی آنلاین می‌توانید مشتریانی از سراسر منطقه و حتی کشور برای خود جذب کنید.

داشتن تبلیغات در فضای آنلاین به معنای نادیده گرفتن فضاهای شهری نیست. برای برندسازی نیاز است از همه ظرفیت‌ها استفاده کنید. بیلبوردها، مجلات، صدا و سیما و حمل‌ونقل عمومی همه از جمله راهکارهای تبلیغاتی هستند که می‌توانید از آن بهره‌مند شوید.

 

کمکی که شرکت آپادانا تجهیز میکند

شرکت آپادانا تجهیز با دو دهه تجربه در زمینه تأمین و تجهیز رستوران‌ها یکی از شرکت‌های پرسابقه این حوزه است. ما از صفر تا صد راه اندازی رستوران با شما همراه خواهیم بود. از زمانی که در مورد نوع و مضمون رستوران تصمیم گرفتید تا نگارش طرح تجاری و طراحی آشپزخانه صنعتی تا خریداری وسایل ریز آشپزخانه و همچنین دکوراسیون داخلی سالن غذاخوری. آپادانا تجهیز تا استخدام پرسنل نهایی گروه آشپزها و سرآشپز خود را در اختیار شما قرار خواهد داد و در استخدام و آموزش پرسنل شما را راهنمایی می‌کند. کافی است هم اکنون گوشی را برداشته و با ۳۰ خط ویژه به شماره ۰۲۱۷۲۳۰۷ تماس بگیرید.

جهت ثبت دیدگاه کلیک کنید

دیدگاه ثبت کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ادامه مطالعه

 

از دست ندهید

Copyright © 2018 JamehIrani. تمامی حقوق این پایگاه مطابق قانون متعلق به جامعه ایرانی است. استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است.