ارتباط با ما در

چطور محصولات گلخانه ای را بهتر بفروشیم؟

یکی از مهمترین دغدغه ها و چالش های ذهنی اکثر گلخانه داران این است که چطور محصولات گلخانه ای خود را بهتر بفروشند.

منتشر شده

چطور محصولات گلخانه ای را بهتر بفروشیم؟

بازاریابی محصولات گلخانه ای

یکی از مهمترین دغدغه ها و چالش های ذهنی اکثر گلخانه داران این است که چطور محصولات گلخانه ای خود را بهتر بفروشند. اگر شما هم جزو این کسب و کارها هستید و تصمیم دارید در دراز مدت، تجارتی پرسود داشته باشید، باید بدانید که چطور یک مزیت رقابتی در بازار امروز ایجاد کنید. این یک نیاز ضروری است و  صاحبان هر کسب و کار، مجزا از کسب و کارهای گلخانه‌ای باید به آن تسلط پیدا کنند.

استراتژی های بازاریابی و فروش محصولات گلخانه ای بسیار متنوع هستند، بنابراین برای خرید و فروش میوه ها و سبزیجات گلخانه‌ای باید یک برنامه دقیق داشته باشید. این محصولات جزو میوه ها و سبزیجات تازه محسوب می شوند که اگر کوچکترین وقفه در ارائه و عرضه آنها به بازار ایجاد شود، بدون شک، منجر به از بین رفتن محصولات خواهد شد. به همین دلیل است که کارشناسان فروش و بازاریابی بارها تاکید کرده ‌اند که حتی برای کسب و کارهای سنتی، استراتژی های جدید باید اجرا شود.

یکی از مهمترین دلایلی که امروزه اهمیت مصرف محصولات گلخانه ای را بیشتر از پیش نمایان ساخته است، پرداختن به تغذیه سالم و تغییر سبک زندگی است. در طول چندین دهه، متخصصان تغذیه سعی کرده ‌اند مصرف‌کنندگان را به سمت مصرف بیشتر محصولات تازه تشویق کنند. این محصولات شامل میوه ها و سبزیجات تازه است. این میوه‌ها و سبزیجات می‌توانند یا در زمین کاشته شوند یا در گلخانه پرورش داده شوند.

با تمام این توصیفات، بازاریابی میوه ها و سبزیجات گلخانه‌ای می تواند چالش برانگیز باشد. با این حال، بسیاری از مردم به اهمیت داشتن تغذیه سالم پی برده‌اند و مصرف محصولات گلخانه‌ای روز به روز بیشتر و بیشتر می شود.

اگر صاحب گلخانه هستید و به فروش بیشتر محصولات خود فکر می‌کنید، در ادامه شما را با نکات بسیار مهمی آشنا می‌کنیم که می‌توانند استراتژی های بازاریابی را برای محصولات به شما نمایش دهند.

نکات مهمی که به فروش بیشتر محصولات گلخانه ‌ای کمک می کنند

بازاریابی محصولات گلخانه ای

نکته اول: امکانات مناسب را برای فروش فراهم کنید

اولین نکته برای فروش محصولات گلخانه ‌ای، در حقیقت مهم ترین گام در این مسیر محسوب می‌شود. وقتی قرار است شما محصولاتی که در گلخانه پرورش داده اید بفروشید، باید قبل از هر چیز امکانات مناسب را فراهم کنید. به گفته متخصصان بازاریابی و فروش، نمی توانید بدون آماده کردن امکانات و تخصص لازم، به تجارت کسب و کار گلخانه‌ای بپردازید.

برای این کار، بهتر است از خود بپرسید که چگونه میتوانم بازاریابی و فروش را به شیوه‌ای مقرون به صرفه‌تر انجام دهم که منجر به سودآوری شود؟! اگر گلخانه دار هستید نسبت به فضایی که برای کاشت محصولات در اختیار دارید استراتژی بازاریابی بچینید.

اگر به تازگی قرار است گلخانه راه اندازی کنید، قبل از هر چیز در مورد فروش محصولات به خوبی فکر کنید. مثلاً ممکن است نیاز داشته باشید که محصولات گلخانه‌ای را در یک انبار یا سردخانه یا مکان مناسب ذخیره کنید. جنبه های ایمنی مواد غذایی، تدارکات برای حمل و نقل و حتی فضای مورد نیاز برای ذخیره کوتاه مدت، از امکانات و ضروریات ورود به کسب و کارهای گلخانه هستند. پس از آماده سازی مقدمات و پرورش محصولات، نوبت به استراتژی های فروش می رسد.

نکته دوم: معرفی محصولات گلخانه ‌ای برای تهیه غذاهای محلی

دومین راهکاری که خلاقانه به نظر می‌رسد اما به طور قطع، جوابگوی استراتژی فروش محصولات گلخانه ای خواهد بود این است که میوه ها و سبزیجات گلخانه‌ای را به گونه ای معرفی کنید که مصرف کنندگان بتوانند از آنها در تهیه غذاهای محلی و غذاهای بین المللی استفاده کنند. غذاهای محلی در هر شهر و روستا شناخته شده‌اند و بسیاری از میوه‌ها و سبزیجات تازه در تهیه آنها به کار می‌روند. همین نیاز بازار می‌تواند منجر به سودآوری برای کسب و کارهای گلخانه‌ای شود.

اگر محصولات خاصی را در گلخانه پرورش می‌دهید و آنها کیفیت عالی دارند حتماً به مصرف کنندگان این پیام را انتقال دهید که استفاده از این محصولات در تهیه غذا می‌تواند رنگ بهتری به غذا بدهد؛ طعم و عطر بی نظیر ایجاد کند و مهمتر از همه، یک غذای سالم تر را برای خانواده ها فراهم سازد.

نکته سوم: زمان بازدهی و سودآوری را بشناسید

دومین نکته جزو مهم ترین استراتژی های بازاریابی محصولات گلخانه ‌ای است. وقتی قرار باشد شما میوه ها و سبزیجات خود را بهتر بفروشید باید ابتدا بدانید که فروش در کدام فصل سال افزایش دارد. یک جستجوی ساده در بازار کشاورزی در شهر یا محله شما کاملاً این موضوع را مشخص می کند. نگاه دقیقی به بازار شهر و بازار این محصولات در سطح کشور داشته باشید. به این صورت متوجه می شوید که باید محصولات خود را چه زمانی به بازار ارائه دهید تا خوب فروش برود. معمولاً مردم تمایل دارند زودتر خرید کنند؛ اگر چند هفته زودتر محصولات را به بازار ارائه دهید، سود خوبی به دست می آورید.

نکته چهارم: موقعیت ها و فرصت های فروش را پیدا کنید

چهارمین نکته به عنوان استراتژی فروش بهتر محصولات گلخانه ‌ای این است که شما موقعیت یا فرصت را بشناسید. برای اینکه محصولات خود را متمایز تر کنید به دنبال این باشید که کدام کسب و کارها مصرف کننده محصولات شما هستند. برای فروش بهتر میوه های گلخانه ای و فروش سبزیجات گلخانه‌ای به دنبال مراکز تهیه غذا باشید.

رستوران ها، هتل ها، فست فودها، کافی شاپ ها و کترینگ غذا، مهمترین مصرف کنندگانی هستند که گزینه‌های خوبی برای فروش عمده محصولات گلخانه ‌ای محسوب می شوند. جلساتی را با مدیران این مراکز برگزار کنید و درباره فروش عمده یا حتی پیش فروش محصولات به توافق برسید.

نکات تکمیلی درباره استراتژی‌های فروش انواع محصولات گلخانه ‌ای

بازاریابی محصولات گلخانه ای

علاوه بر نکاتی که در قسمت فوقانی آن اشاره کردیم یک سری معیارهای دیگر هم وجود دارد که باید آنها را در تنظیم استراتژی های بازاریابی و فروش در نظر بگیرید. این گزینه ها را به صورت فهرست گونه به شما معرفی می کنیم:

  • برای فروش بهتر محصولات پرورش داده شده در گلخانه باید مشتریان را در اولویت قرار دهید.
  • زمان ارائه محصول به بازار را بشناسید و دقیقاً مشخص کنید که کدام محصول شما چه زمانی مورد استقبال و تقاضای بیشتر واقع می شود.
  • برای فروش بهتر، میزان عرضه و تقاضای بازار را ارزیابی کنید. سعی کنید محصولات خود را به بازارهای مختلف بفروشید به این صورت مشتریان متعددی به دست می آورید.
  • بازخورد مصرف کنندگان را نسبت به محصولات خود بررسی کنید؛ به این ترتیب، نقاط ضعف و قوت خود را در فروش و پرورش بهترین محصولات گلخانه خواهید شناخت.
  • با افراد متخصص در امر بازاریابی و فروش صحبت کنید. روش های جدید دیجیتال مارکتینگ و بازاریابی اینترنتی به راحتی می تواند میزان فروش میوه ها و سبزیجات گلخانه ای را حتی به بازارهای جهانی افزایش دهد.

بازاریابی اینترنتی تخصصی؛ همیار گلخانه

بازاریابی محصولات گلخانه ای

رقابت در فروش و بازاریابی محصولات گلخانه ‌ای در چند سال اخیر به شدت افزایش پیدا کرده است. روش های جدید برای معرفی بهتر صاحبان این کسب و کارها به منزله سودآوری بهتر آنها خواهد بود.

وب سایت “همیار گلخانه“، مرجع تخصصی بازاریابی اینترنتی، با برنامه ریزی های دقیق بر اساس بازاریابی محتوایی و تبلیغات آنلاین، به صاحبان این کسب و کارها بسیار کمک می کند. برای کسب اطلاعات بیشتر می توانید به آدرس وبسایت www.hamyar-golkhane.ir مراجعه کنید.

جهت ثبت دیدگاه کلیک کنید

دیدگاه ثبت کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ادامه مطالعه

 

از دست ندهید

Copyright © 2018 JamehIrani. تمامی حقوق این پایگاه مطابق قانون متعلق به جامعه ایرانی است. استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است.