ارتباط با ما در

مقایسه پوکو x3 پرو با می ۱۱ لایت

اگر به‌دنبال خرید گوشی‌های میان‌رده با قیمت مناسب شیائومی هستید، به احتمال فراوان در تصمیم‌گیری بین پوکو X3 پرو با می ۱۱ لایت دچار تردید خواهید شد. به همین دلیل، در این مقاله قصد داریم تا پوکو x3 پرو با می ۱۱ لایت را با هم مقایسه کنیم. به این ترتیب می‌توانید تصمیم‌گیری مناسبی داشته باشید.

منتشر شده

مقایسه پوکو x3 پرو با می ۱۱ لایت

اگر به‌دنبال خرید گوشی‌های میان‌رده با قیمت مناسب شیائومی هستید، به احتمال فراوان در تصمیم‌گیری بین پوکو X3 پرو با می ۱۱ لایت دچار تردید خواهید شد. به همین دلیل، در این مقاله قصد داریم تا پوکو x3 پرو با می ۱۱ لایت را با هم مقایسه کنیم. به این ترتیب می‌توانید تصمیم‌گیری مناسبی داشته باشید.

مقایسه پوکو x3 پرو با می ۱۱ لایت از نظر ظاهری

قاب پشتی Mi 11 لایت از جنس پلاستیک است و در سه رنگ مشکی، صورتی و آبی به فروش می‌رسد که رنگ مشکی آن با پوشش براق مستعد جذب اثر انگشت بوده در حالی دو رنگ دیگر دارای پوشش مات و مقاوم در برابر جذب اثر انگشت هستند. ماژول دوربین نیز با طرحی جدید درون یک قاب مربعی شکل ظاهر شده که جلوه خاصی را در قاب پشتی به وجود آورده است.

از نظر ظاهری باید گفت که پوکو X3 پرو و می ۱۱ لایت هر دو با جلوی شیشه‌ای و پشت پلاستیکی به بازار عرضه شده‌اند. از نظر زیبایی تفاوت خاصی بین این دو گوشی دیده نمی‌شود. البته این موضوع کاملاً سلیقه‌ای است و به سلیقه کاربران و خریداران بستگی دارد. هر دو گوشی مجهز به گواهی IP53 هستند. این گواهی برای مقاومت در برابر پاشش آب و ورود گرد و غبار صادر می‌شود. از نظر ابعاد نیز شباهت بسیاری بین پوکو X3 پرو و می ۱۱ لایت وجود دارد؛ اما اگر این دو گوشی را روی ترازو قرار دهیم، متوجه تفاوت ظاهری خواهیم شد. پوکو X3 پرو حدود ۵۰ گرم از گوشی می ۱۱ لایت سنگین‌تر است. ۵۰ گرم در گوشی وزن کمی نیست و کاملاً احساس می‌شود.

گوشی Poco X3 Pro بدنه و فریم پلاستیکی دارد، اما پلاستیک براقی که برای ساخت این گوشی استفاده شده، باعث شده شباهتی هم به محصولات پرچم‌دار و رده بالای بازار داشته باشد. همچنین وجود نواری تشکیل شده از خطوط مورب روی قاب پشتی و ماژولی که چندین دوربین را داخل خود قرار داده، ظاهر پوکو X3 پرو را کمی متمایزتر از رقبای میان‌رده کرده است. گوشی پوکو ایکس ۳ پرو در اندازه ۹.۴ در ۷۶.۸ در ۱۶۵.۳ میلی‌متر ساخته شده و وزن آن هم به ۲۱۵ گرم می‌رسد. چنین ابعاد و وزنی نشان می‌دهند که با محصولی نسبتا خوش‌دست مواجه هستیم که البته وزن خیلی سبکی ندارد. ساختار محکم و لبه‌های خمیده پنل پشتی حس خوبی را به کاربران منتقل می‌کند باعث می‌شود که کاربران راحت‌تر بتوانند گوشی را به‌دست بگیرند.

مقایسه پوکو x3 پرو با می ۱۱ لایت از نظر صفحه نمایشگر

در گوشی Poco X3 Pro از صفحه نمایشگر ۶.۵۵ اینچی با ۸۵.۳ درصد نسبت نمایشگر به بدنه استفاده شده است. این در حالی است که در گوشی Mi 11 Liteاز صفحه نمایشگر ۶.۶۷ اینچی با نسبت ۸۴.۶ نمایشگر به بدنه استفاده کرده‌اند. تفاوت بین نمایشگر این دو گوشی از نظر ابعاد بسیار ناچیز است و می‌توان آن را نادیده گرفت. از نظر رزولوشن تصویر نیز هر دو گوشی دارای ابعاد ۱۰۸۰ در ۲۴۰۰ پیکسل هستند. با این تفاوت که گوشی Poco X3 Pro دارای ۴۰۲ پیکسل در اینچ تراکم پیکسلی است، در حالی که گوشی Mi 11 Lite 395 پیکسل در اینچ تراکم دارد که البته این موضوع نیز تفاوت آنچنانی نیست. هر دو گوشی نیز از نرخ نوسازی ۱۲۰ هرتزی پشتیبانی می‌کنند، پس از نظر نمایشگر هر دو گزینه مناسبی برای خرید هستند.

مقایسه پوکو x3 پرو با می ۱۱ لایت از نظر تراشه و پردازنده

حالا نوبت به قلب تپنده گوشی یعنی تراشه گرافیکی و پردازنده مرکزی می‌رسد. در هر دو گوشی از تراشه Snapdragon استفاده کرده‌اند، با این تفاوت که پردازنده گوشی پوکو X3 پرو مدل ۸۶۰ هفت نانومتری و پردازنده می ۱۱ لایت پردازنده ۷۳۲G هشت نانومتری است. پس در نتیجه می‌توان گفت که گوشی Poco X3 Pro  عملکرد نسبتاً قدرتمندی در مقایسه با Mi 11 Lite در پردازنده گرافیکی دارد. البته این موضوع چندان چشم‌گیر نیست که بخواهیم می ۱۱ لایت را به‌صورت کامل بازنده این مقایسه اعلام کنیم.

از نظر پردازنده مرکزی هر دو مدل دارای پردازنده ۸ هسته‌ای هستند. با این تفاوت که در پوکو X3 پرو از پردازنده Kyro 485 و در می ۱۱ لایت از پردازنده Kyro 470 Gold استفاده شده است. ظرفیت پردازش پردازنده مرکزی پوکو نیز کمی بیشتر از می ۱۱ لایت است. پس در نتیجه می‌توان گفت که عملکرد پوکو x3 پرو در پردازنده مرکزی و تراشیه گرافیکی بهتر از می ۱۱ لایت است.

مقایسه پوکو x3 پرو با می ۱۱ لایت از نظر حافظه

گوشی Poco X3 Pro در مدل‌های ۱۲۸ گیگابایتی با ۶ گیگابایت  رم، ۱۲۸ گیگابایتی با ۸ گیگابایت رم و مدل ۲۵۶ گیگابایتی با ۸ گیگابایت رم به بازار عرضه می‌شو؛ اما  می ۱۱ لایت دارای مدل‌های ۶۴ گیگابایتی با ۶ گیگابایت رم، مدل ۱۲۸ گیگابایتی با ۶ گیگابایت رم و مدل ۱۲۸ گیگابایتی با ۸ گیگابایت رم است. پس می‌توان گفت که عملکرد گوشی موبایل پوکو X3 پرو در ارائه حافظه بیشتر نیز بهتر بوده است.

مقایسه پوکو x3 پرو با می ۱۱ لایت از نظر دوربین

گوشی می ۱۱ لایت با دوربین ۶۴ مگابایتی به بازار عرضه شده است. این گوشی دارای لنز واید ۲۶ میلی‌متری ۶۴ مگابایتی، لنز ۸ مگاپیکسلی اولترا واید و لنز ۵ مگاپیکسلی مایکرو است. گوشی پوکو همراه با لنز واید ۴۸ مگاپیکسلی، لنز والترا واید ۸ مگاپیکسلی، لنز ماکرو ۲ مگاپیکسلی و سنسور ۲ مگاپیکسلی تشخیص عمق به بازار عرضه می‌شود. مقایسه این دو گوشی از نظر دوربین کار بسیار دشواری است؛ اما بسیاری بر این باور هستند که دوربین گوشی پوکو کیفیت بیشتری دارد. همچنین در گوشی پوکو از دوربین سلفی ۲۰ مگاپیکسلی استفاده کرده‌اند در حالی که دوربین سلفی گوشی می ۱۱ لایت ۱۶ مگاپیکسلی است.

مقایسه پوکو x3 پرو با می ۱۱ لایت از نظر باتری

باتری هر دو گوشی غیرقابل تعویض است. گوشی می ۱۱ لایت دارای باتری ۴۲۵۰ میلی‌آمپری است در حالی که گوشی پوکو x3 پرو همراه با باتری ۵۱۶۰ میلی‌امپری به بازار عرضه می‌شود. از نظر باتری نیز می‌توان گفت که عملکرد پوکو به‌مراتب بهتر است. هر دو گوشی از تکنولوژی شارژ سریع ۳۳ واتی پشتیبانی می‌کنند. به شکلی که پوکو در عرض ۵۹ دقیقه شارژ ۱۰۰ درصد می‌شود.

گوشی‌های شیائومی به دلیل قیمت نسبتا ارزان و قابلیت‌های بسیاری خوبی که در مقایسه با دیگر شرکت‌ها پیش روی مخاطب قرار می‌دهند، از جمله گوشی‌های هوشمندی به حساب می‌آیند که در طول سال‌های گذشته توانسته‌‌اند نظر بسیاری از مردم را به خود جلب کنند. دلیل این اتفاق هم کاملا مشخص است. همه دوست دارند با کمترین هزینه، بهترین امکانات را داشته باشند و گوشی‌های شیائومی این امکان را برای گروه زیادی از افراد فراهم کرده‌اند. خرید گوشی شیائومی در اکثر مواقع یک انتخاب هوشمندانه به حساب می‌آید؛ مخصوصا در شرایطی که نمی‌توان برای در اختیار داشتن گوشی‌های رده بالا پول زیادی هزینه کرد.

کلام آخر

در نهایت باید گفت که از نظر ارزش خرید با توجه به اینکه قیمت هر دو گوشی در رنج نسبتاً یکسانی قرار دارد، بهتر است گوشی پوکو را در مقایسه با می ۱۱ لایت انتخاب کنید.

جهت ثبت دیدگاه کلیک کنید

دیدگاه ثبت کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ادامه مطالعه

 

از دست ندهید

Copyright © 2018 JamehIrani. تمامی حقوق این پایگاه مطابق قانون متعلق به جامعه ایرانی است. استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است.