ارتباط با ما در

یک راهنمای خرید شیر روشویی چطور می تواند مفید باشد؟

خریداران معمولاً به دو دسته تقسیم می شوند؛ به خصوص اگر پای خرید کالایی نسبتاً فنی مانند شیرآلات روشویی در میان باشد! گروه اول تصمیم خود را به صورت شهودی می گیرند و خیلی خود را درگیر بررسی های تخصصی نمی کنند. اما گروه دوم پیش از تصمیم گیری شروع به تحقیق در مورد انواع شیر روشویی، مشخصات بهترین شیر روشویی، علت تفاوت قیمت شیرآلات روشویی و … در چندین راهنمای خرید می کنند.

منتشر شده

خریداران معمولاً به دو دسته تقسیم می شوند؛ به خصوص اگر پای خرید کالایی نسبتاً فنی مانند شیرآلات روشویی در میان باشد! گروه اول تصمیم خود را به صورت شهودی می گیرند و خیلی خود را درگیر بررسی های تخصصی نمی کنند. اما گروه دوم پیش از تصمیم گیری شروع به تحقیق در مورد انواع شیر روشویی، مشخصات بهترین شیر روشویی، علت تفاوت قیمت شیرآلات روشویی و … در چندین راهنمای خرید می کنند. به نظر شما کدام روش بهینه و به صرفه است؟ یک راهنمای خرید شیر روشویی چطور می تواند مفید باشد؟ در این مقاله پاسخ این سوال را خواهید یافت. همراه ما باشید!

آیا یک راهنمای خرید شیر روشویی واقعا مفید است؟

ابتدا باید این نکته را بدانید که پاسخ این سوال نسبی است. اگر اطلاعات شما در زمینه شیرآلات روشویی کفایت می کند بررسی چندین راهنمای خرید شیر روشویی وقت تلف کردن است! اما اگر فکر میکنید ممکن است نکته ای از نظر شما دور بماند و یا اطلاعات کافی در این زمینه ندارید راهنمای خرید شیرآلات می تواند ریسک خرید اشتباه و نامناسب را کم کند.

راهنمای خرید شیر روشویی، فرآیند انتخاب بهترین شیر روشویی را به چند مرحله عملی تقسیم می کند. در اولین مرحله باید کاربرد مورد نظر خود را مشخص کنید؛ چرا که هر یک از شیرآلات روشویی برای کاربردی خاص مناسب تر هستند. سپس با در نظر گرفتن الزامات نصب، ابعاد و قیمت شیر روشویی و آشنایی با انواع مدل های شیر اهرمی روشویی، کلاسیک، شیر روشویی پایه بلند، شیر روشویی چشمی، لمسی، شیر روشویی توکار و … مناسب ترین شیر روشویی دارای گارانتی معتبر را خریداری کنید.

هر راهنمای خرید ممکن است همه یا بعضی از فاکتورهای مهم خرید شیرآلات را بررسی کند. با یک جستجوی کوتاه در اینترنت خواهید دید مقالات زیادی در مورد انواع شیر روشویی، جنس و رنگ شیر روشویی، ابعاد مدل ها و گارانتی وجود دارد. برای مطالعه این نکات کاربردی و تخصصی در زمینه انتخاب بهترین شیر روشویی می توانید به راهنمای خرید شیر روشویی مراجعه کنید. اما نکته ای که معمولاً به آن پرداخته نمی شود، چون بسیار ساده و واضح به نظر می رسد، ویژگی های سینک روشویی در زمان خرید است! هر سینک روشویی ویژگی های خاصی دارد که باید با الزامات نصب شیرآلات روشویی ای که قرار است بر روی آن نصب شوند، تطابق داشته باشند.

شیر روشویی پایه بلند؛ یکی از انواع شیرآلات روشویی

انواع سینک روشویی و شیر روشویی مناسب برای آن ها  

علاوه بر تنوع گسترده رنگ و مدل انواع سینک روشویی، این محصولات در مدل های کاسه ای (کابینتی)، تک سوراخه، دو سوراخه و سینک سه سوراخه به بازار عرضه می شوند. برای خریدی بهینه باید با در نظر داشتن بودجه خود به بررسی گارانتی، جنس، طرح و الزامات نصب انواع شیرآلات روشویی و سینک بپردازید. شیرآلات روشویی از نظر محل نصب به انواع دیواری، توکاسه و پایه بلند تقسیم می شود و هر یک برای نصب بر روی سینک خاصی مناسب هستند.

سینک روشویی کابینتی

سینک روشویی کابینتی دارای سوراخی جهت نصب شیرآلات روشویی نیست. شیرآلات مناسب برای نصب همراه با این سینک ها یا از نوع شیرآلات پایه بلند هستند و یا از نوع شیرآلات دیواری.

شیر روشویی پایه بلند که در کنار سینک و بر روی کابینت زیر سینک نصب می شودارتفاع بیشتری نسبت به سایر انواع شیرآلات روشویی دارد. دسته اهرمی این شیرآلات پایه بلند نیز به نسبت شیرآلات معمولی در ارتفاع بالاتری تعبیه شده است تا در زمان باز و بسته کردن آب با دیواره سینک برخورد نکند.

شیرآلات روشویی دیواری مستقیماً بر روی لوله های آب سرد و گرم که از دیوار بالای سینک خارج شده اند نصب می شود، نه بر روی سینک و یا کابینت. این شیرآلات می تواند از نوع شیر روشویی چشمی، اهرمی، کلاسیک و دیجیتال باشد.

یک شیر روشویی دیواری که بالای سینک نصب شده است.

سینک روشویی تک سوراخه

به انواع سینک روشویی که دارای یک سوراخ هستند سینک تک سوراخه می گویند. شیرآلات روشویی توکاسه یا ایستاده که دارای یک پایه برای نصب هستند به یک سوراخ برای قرار گرفتن بر روی سینک نیاز دارند و با انواع سینک تک سوراخه جور در می آیند. شیرآلات ایستاده تک پایه معمولاً در مدل های چشمی، اهرمی، کلاسیک، دیجیتال تولید می شوند و از رایج ترین انواع شیرآلات هستند.

سینک روشویی دو سوراخه یا بیشتر

بیشتر سینک های قدیمی که برای شیرآلات کلاسیک یا اهرمی دارای دو پایه در نظر گرفته شده اند دو سوراخ دارند. در این نوع سینک ها سوراخ سمت چپ برای اتصال لوله آب گرم به شیر و سوراخ سمت راست برای اتصال آب سرد به شیر روشویی در نظر گرفته شده است. مدل های متنوع تری از انواع شیر روشویی ایستاده نیز در بازار وجود دارد که برای نصب آن ها به سینک روشویی با سه سوراخ نیاز دارید؛ این شیرآلات با نام های واید اسپرد و سنترست شناخته می شوند. در این نوع شیرآلات اهرم و یا دستگیره کنترل آب سرد و گرم به طور مجزا بر روی دو سوراخ سینک نصب می شوند و علم خروجی آب نیز بر روی سوراخ سوم.

یک شیر روشویی دو پایه که بر روی سینک دو سوراخه نصب شده است.

قیمت انواع شیر روشویی

همانطور که انواع سینک های روشویی قیمت متفاوتی دارند، قیمت شیرآلات روشویی نیز از شیر روشویی ارزان تا شیر روشویی لوکس گسترده است. یکی از مهمترین نکاتی که یک راهنمای خرید شیر روشویی باید به آن بپردازد علت تفاوت قیمت شیر روشویی با یکدیگر است.

شیر روشویی بسته به برند، مدل و نوع آن (شیر روشویی پایه بلند، توکار، لمسی و …) قیمت متفاوتی دارد. قیمت شیر روشویی از رنج قیمت شیر روشویی ارزان تا لوکس را در بر می گیرد. معمولاً دلیل بالاتر بودن قیمت شیر روشویی لوکس، علاوه بر وزن بیشتر، طراحی خاص و ارگونومی بهتر آن است. مراحل تولید این نوع شیرآلات روشویی نیز دشواری بیشتری نسبت به شیر روشویی معمولی دارد.

نکته مهم دیگری که باید در نظر داشته باشید این است که وزن شیر روشویی در صورتی که جنس آن از شمش برنج استاندارد باشد، تعیین کننده کیفیت نیست. بلکه صرفآً نشان دهنده مقدار مواد اولیه به کار رفته در شیرآلات به تناسب طرح است. در طرح های اکونومی معمولاً وزن شیرآلات پایین تر است که به نوبه خود باعث کاهش قیمت آن مدل می شود.

یک شیر روشویی تکپایه که بر روی سینک تک سوراخه نصب شده است.

سخن پایانی

همانطور که بررسی شد سینک روشویی نیز یکی از مواردی است که در زمان خرید شیر روشویی باید در کنار عواملی مانند قیمت شیر روشویی، گارانتی، جنس و طرح شیر روشویی در نظر بگیرید. بعضی از انواع شیر روشویی بر روی دیوار نصب می شوند و بعضی بر روی کابینت زیر سینک، برخی برای نصب به یک سوراخ و برخی به دو یا سه سوراخ بر روی سینک روشویی نیاز دارند. این نکته به طور خاص زمانی اهمیت بیشتری پیدا می کند که به دنبال خرید شیرآلات جدید برای سینک فعلی خود باشید. خوشبختانه انواع شیر روشویی ایستاده (تکپایه و دو پایه) و شیر روشویی دیواری و پایه بلند برای انواع سینک ها در بازار موجود است. شرکت شیرآلات کاویان هم افزا یکی از قدیمی ترین تولیدکنندگان شیرآلات بهداشتی ایرانی است که در کنار فروش شیرآلات روشویی خاص و انحصاری در وبلاگ خود به طور تخصصی هر آنچه که در زمینه خرید و نگهداری از شیرآلات باید بدانید را بررسی کرده است. نگاه به این فروشگاه اینترنتی شیرآلات تصمیم گیری را قطعاً برای شما ساده تر خواهد کرد.

جهت ثبت دیدگاه کلیک کنید

دیدگاه ثبت کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ادامه مطالعه

 

از دست ندهید

Copyright © 2018 JamehIrani. تمامی حقوق این پایگاه مطابق قانون متعلق به جامعه ایرانی است. استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است.