ارتباط با ما در

ثبت شرکت مسئولیت محدود

شرکت های با مسئولیت محدود از جمله شرکت هایی هستند که از جمع دو یا چند نفر برای انجام فعالیت های مختلف تجاری شکل می گیرند.

منتشر شده

ثبت شرکت مسئولیت محدود

شرکت های با مسئولیت محدود از جمله شرکت هایی هستند که از جمع دو یا چند نفر برای انجام فعالیت های مختلف تجاری شکل می گیرند. در شرکت های با مسولیت سرمایه به سهام و تعداد سهم تقسیم نشده و هر فرد به اندازه سرمایه خود مسول و ضامن تعهدات و سود و زیان شرکت می باشد. این نوع شرکت ها برای انجام نوع فعالیت هیچ محدودیتی ندارند و می توانند هر نوع فعالیتی را در قالب مسولیت محدود به ثبت برسانند.از آن جا که در شرکت های با مسولیت محدود سهام به تعداد تقسیم نمی شود و در واقع امکان ارائه برگه سهام وجود ندارد، میزان سرمایه و سهم شرکا  باید طی شرکتنامه ای کاملا مشخص شود.

مدت زمان مدیریت در شرکت با مسئولیت محدود ازنظر مدت زمانی نامحدود بوده و اگر چنانچه مدت زمانی مشخص جهت مدیریت در نظر گرفته شود در اساسنامه شرکت درج خواهد شد. قابل ذکر است که انتخاب مدیران جهت اعمال وظایف، از میان شرکا و یا خارج از سیستم برگزیده می‌شود. همچنین شرکت در راستای ارتقاء سطح سرمایه و افزایش آن مختار بوده و کل سرمایه بایستی به مدیر عامل شرکت تحویل داده شود و متقابلا مدیرعامل شرکت با ارائه گواهی بانکی دریافت سرمایه را پذیرا باشد و بدان اقرار نماید. قابل ذکر است که حداقل سرمایه جهت ثیت شرکت با مسئولیت محدود یک میلیون ریال می‌باشد

ثبت شرکت سهامی خاص

در شرکت های سهامی خاص هر فردی به میزان سرمایه ای که وارد و تزریق به شرکت کرده است مسولیت دارد و به همین دلیل این نوع شرکت ها را سهامی خاص می نامند. در چنین شرکت هایی سرمایه وارد شده به سیستم به قطعات سهام تقسیم شده و هر شخص بسته به تعداد و ارزش سهامی که در اختیار دارد نسبت به سود و زیان شرکت متعهد و مسول خواهد بود. برای ثبت کردن شرکت ها به صورت سهامی خاص نیاز به حداقل سه نفر سهام دار و دو نفر بازرس در حین تاسیس خواهید بود و بنابراین پنج نفر اعضا برای تاسیس هویت حقوقی نیازمند می باشد.نکته لازم به ذکر دیگر این است که برای ثبت کردن شرکتی با سهامی خاص افراد تشکیل دهنده شرکت (سه نفر سهام دار و دو نفر بازرس) نباید با یکدیگر نسبت فامیلی داشته باشند.

برای ثبت شرکت به صورت سهامی خاص شما نیازمند حداقل صد هزار تومان سرمایه اولیه می باشید که سی و پنج درصد از آن در زمان ثبت باید در حساب متعلق به شرکت توسط بانک بلوکه شود که پس از تکمیل مراحل ثبت آزاد می شود.زمان تاسیس شرکت، سهامداران سرمایه جهت ثبت را تهیه کرده و سرمایه به صورت سهام میان شرکا تقسیم می‌شود. افراد می‌توانند به راحتی با استفاده از سهام موجود به معاملات اقتصادی بپردازند اما نمی‌توانند از آن در بازار بورس استفاده کنند. قابل ذکر است که سهام‌ها به راحتی و بدون آنکه احتیاجی به ثبت آنها در دفاتر اسناد رسمی باشد، قابل انتقال هستند.

ثبت شرکت سهامی عام

در شرکت های سهامی عام قسمتی از سرمایه شرکت از طریق فروش اوراق مشارکت و یا سهام از طریق بورس اوراق بهادار به افراد عام جامعه تامین می گردد و سهام این دسته از شرکت ها در بورس به خرید و فروش می رسد. جهت ثبت و راه اندازی یک شرکت سهامی عام شما به تعداد بیشتری افراد نیاز دارید تا بتوانید از طریق آن ها سرمایه مورد نیاز را جذب سیستم کاری شرکت کنید و از این نظر محدودیتی در تعداد افراد سهام دار وجود ندارد.

تصمیمات مورد نیاز در چنین شرکت هایی از طریق هیات مدیره اتخاذ شده و جهت انجام امور مبادله ای و خرید و فروش نیاز به کسب رضایت مستقیم از تک تک سهامداران نمی باشد. برای ثبت یک شرکت سهامی عام شما نیازمند ۵۰۰ هزار تومان سرمایه اولیه خواهید بود و اگر با کمتر از این میزان شرکت را به ثبت برسانید یک سال زمان خواهید داشت تا سرمایه را به میزان حداقل افزایش دهید و در غیر این صورت باید نسبت به تغییر نوع شرکت به یکی از دو شرکت گفته شده در بالا اقدام کنید.

 

مشاوره ثبت برند

 

شما عزیزان می توانید به راحتی به سازمان ثبت اسناد و املاک کشور مراجعه کنید و برند خود را به ثبت برسانید، اما ممکن است از کارهای اداری زیاد خوشتان نیاید و یا هم چنین هنوز برند و نشان تجاری خود را انتخاب نکرده اید و یا نسبت به آن شک دارید. اگر این حس شک و شبهه در ذهن شما ایجاد شود ممکن است در آینده ای نزدیک بخواهید نام برند خود را تغییر دهید که باید دوباره هزینه های اضافی پرداخت کنید، پس اگر می خواهید به صورت قاطع برند خود را به ثبت برسانید، طوری که در آینده نخواهیم دوباره آن را تغییر دهیم، بهتر است از نظرات کارشناسان ثبت شرکت و اخذ رتبه نیک پارس در این زمینه استفاده کنید.

جهت ثبت دیدگاه کلیک کنید

دیدگاه ثبت کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ادامه مطالعه

 

از دست ندهید

Copyright © 2018 JamehIrani. تمامی حقوق این پایگاه مطابق قانون متعلق به جامعه ایرانی است. استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است.