ارتباط با ما در

آشنایی با انواع تجهیزات آشپزخانه ی صنعتی

اهمیت استفاده از تجهیزات آشپزخانه صنعتی در آسان‌تر کردن کارها و سرعت بخشیدن در انجام کارهای مربوط به آشپزخانه است.

منتشر شده

به آشپزخانه­‌های بزرگ که در رستوران­‌ها، هتل‌­ها، ادارات و سازمان­‌های بزرگ­، کارخانه­‌ها، تالارها و… وجود دارد و خروجی آن حجم زیادی از غذا را شامل می‌­شود آشپزخانه صنعتی می­‌گویند. برای راه‌­اندازی، طبخ و نگهداری غذا و شستشو و نظافت این چنین آشپزخانه‌­ای باید از وسایل لازم یعنی تجهیزات آشپزخانه صنعتی بهره برد. دستگاه یخساز صنعتی، میکسر خمیر، مخلوط­ کن صنعتی غذاساز، ماشین ظرفشویی، ماشین لباسشویی، گرمخانه مرغ و… از جمله تجهیزات آشپزخانه صنعتی می­‌باشند. این تجهیزات با صنعتی کردن فضای آشپزخانه زمینه لازم را برای تولید باکیفیت‌­تر غذا و ایمنی و سلامت مواد خوراکی را فراهم می­‌کند. غلاوه بر آن برای این که محیط آشپزخانه برای کارکنان آن آرام و ایمن باشد باید از تجهیزات آشپزخانه صنعتی باکیفیت استفاده نمود که معمولاً از جنس استیل هستند و کارکنان به تجهیزات آشپزخانه دسترسی راحتی داشته باشند یعنی چیدمان این وسایل بگونه­‌ای باشد که افراد در سرجای خودشان فضای لازم برای انجام وظایفشان داشته باشند.

تجهیزات آشپزخانه صنعتی

تجهیزات آشپزخانه صنعتی چه اهمیتی دارد؟

اهمیت استفاده از تجهیزات آشپزخانه صنعتی در آسان‌تر کردن کارها و سرعت بخشیدن در انجام کارهای مربوط به آشپزخانه است. علاوه بر صرفه­‌جویی در زمان، در کاهش هزینه­‌های اضافی نیز مؤثر است. اگر چه تجهیزات آشپزخانه صنعتی قیمت بالایی دارد اما چون با هدف کسب درآمد و بالا بردن ظرفیت کار در آشپزخانه خریداری می‌­شوند وجود آنها برای پخت و پز و بسیاری از کارها الزامی است؛ زیرا برکیفیت غذا و سالم ماندن آنها و همچنین بر میزان رضایت مصرف­ کنندگان تأثیرگذار می‌­باشد. بنابراین کسانی که قصد راه‌­اندازی چنین آشپزخانه‌­ای دارند باید با این تجهیزات آشنا باشند تا بدانند چه وسایلی را خریداری کنند که از مقاومت خوبی برخوردار بوده، به راحتی قابل ضدعفونی کردن باشد و انتظارات لازم را برآورده کند. این تجهیزات را می­‌توان به صورت تجهیزات بخش پخت مانند اجاق زغالی برگر، فر پیتزا، قهوه ساز، کباب­‌پز، سرخ­ کن صنعتی و… و تجهیزات بخش شستشو و نظافت مانند ماشین لباسشویی، مایع چربی­‌زدایی، پودر ماشین ظرفشویی صنعتی و… ، بخش ذخیره­ سازی و انبار، بخش سرویس و خدمات مانند ترولی حمل ظروف از هم جدا کرد.

مصرف پودر ماشین ظرفشویی صنعتی برای درخشان شدن ظروف

در یک آشپزخانه صنعتی یا تجاری باید همه قوانین مربوط به بهداشت و تمیزی رعایت گردد. در این میان یکی از وسایل خیلی ضروری در هر آشپزخانه صنعتی ماشین ظرفشویی می­‌باشد که شستن تعداد زیادی از ظروف را در مدت زمان کمتری و با مصرف آب و انرژی کمتری برعهده دارد. در واقع استفاده از تجهیزات آشپزخانه صنعتی مانند ماشین ظرفشویی باعث کارآمدتر شدن کارها می­‌شود. برای شستن ظروف به کمک این دستگاه نیاز به استفاده از پودر ماشین ظرفشویی صنعتی می‌­باشد. یکی از پودرهایی که قدرت شویندگی بالایی دارد پودر دیترمکس با رایحه دلپذیر و باکیفیت بالا می­‌باشد که در دسته تجهیزات آشپزخانه صنعتی قرار دارد که ظروف را تمیز و درخشان می­‌کند. پودر دیترمکس به محیط زیست آسیبی را وارد نمی­‌کند و به خوبی چربی­‌های روی ظروف را پاک می­‌کند. همچنین این پودر محصول کشور ایران بوده که با فرمولاسیون پیشرفته و مواد اولیه خارجی تولید شده است. نکته­‌ای که باید متذکر شویم این است که این پودر حاوی مواد قلیایی می‌­باشد که در صورت تماس با پوست، به آن آسیب می­‌رساند. بنابراین برای ایمنی از دستکش یا پیمانه استفاده کنید و در صورت تماس با دست، به خوبی با آب سرد دستتان را بشویید.

تجهیزات آشپزخانه صنعتی

پودر لباسشویی صنعتی چه مزیت­‌هایی دارد؟

پودر لباسشویی صنعتی برای شستشوی البسه، حوله، ملحفه با قابلیت لکه‌ ­بری و قابلیت حل شدن در آب استفاده می­‌شود که چون بر طول عمر لباس یا پارچه و سلامت پوست مؤثر است باید از پودر باکیفیت و استاندارد استفاده نمود. قدرت پاک­کنندگی و لکه­ بری پودر لباسشویی از مایع آن به دلیل ترکیب ضعیف‌­تری که دارد بیشتر است. از پودر لباسشویی صنعتی بیشتر در مراکزی مانند بیمارستان‌­ها، رستوران­‌ها، هتل­‌ها، خشک­شویی و… که رعایت بهداشت یکی از اصلی‌­ترین مواردی است که باید در آنجا رعایت شود. همانطور که قبلاً اشاره کردیم یکی از تجهیزات آشپزخانه صنعتی که در دسته تجهیزات شستشو قرار دارد ماشین لباسشویی است و باید در زمان انتخاب پودر به این نکته توجه کنیم که ترکیبات آن آسیبی را به این وسیله وارد نکند و دارای مجوز لازم بهداشت باشد. این پودرها اگر در شرایطی نگهداری شود که خیس یا مرطوب نشود قدرت ماندگاری بالایی دارند.

آشنایی با برخی از تجهیزات آشپزخانه صنعتی و کاربرد آن

از دستگاه خلال­ کن صنعتی برای خرد کردن و خلال کردن سیب­ زمینی، پیاز، سبزی، میوه به عنوان یکی از تجهیزات آشپزخانه صنعتی استفاده می‌­شود که باعث بهبود کیفیت کار و سرعت روند آماده­ سازی و طبخ مواد غذایی می­‌شود و در رستوران­‌ها و فست فودها و… کاربرد داشته و به صورت اتوماتیک، نیمه اتوماتیک و دستی در بازار موجود می­‌باشد. این وسیله برای صاحبان کسب و کاری که در زمینه صنعت غذا قصد درآمدزایی دارند بسیار مناسب است. دستگاه کارتر مرغ، دستگاهی برای برش اردک، بوقلمون، مرغ و… می­‌باشد که در رستوران­‌ها، هتل،ها، تالارهای پذیرایی و… به منظور سرعت بخشیدن به کار و عدم اتلاف گوشت استفاده می­‌شود. همچنین این دستگاه باعث می‌­شود تا بهداشت به شکل اصولی­‌تری در فضای آشپزخانه رعایت گردد. جنس این دستگاه از استیل و در سه نوع رومیزی، سینک و ایستاده با قیمت­‌های متفاوت در بازار عرضه می­‌گردد. دستگاه گرمخانه مرغ دیسپلی که برای نگهداری مرغ پخته شده و سوخاری شده در رستوران­‌ها، فست‌­فودها و… استفاده می­‌شود دارای بدنه تمام استیل، نمای ظاهری شیشه­‌ای، نشانگر دما، در ابعاد استاندارد و سفارشی و مجهز به درب بالابر می‌­باشد.

تجهیزات آشپزخانه صنعتی

برای خرید تجهیزات آشپزخانه صنعتی به کجا مراجعه کنیم؟

اگر شما قصد تولید محصولات غذایی، راه­ اندازی رستوران، هتل و… را داشته باشید نیاز به تجهیزات آشپزخانه صنعتی دارید؛ زیرا باعث سهولت کارها، پاکیزگی بیشتر، بهبود طبخ غذا، صرفه­ جویی در زمان، رضایت بیشتر مشتری و کسب درآمد بیشتر می­‌شود. در زمان خرید این تجهیزات باید به مساحت و شکل هندسی آشپزخانه، شرکت تولید کننده، نوع استفاده و کارکردآن دستگاه، کیفیت و قیمت تجهیزات آشپزخانه، معتبر بودن فروشگاه و این که آیا مصرف خانگی دارند یا صنعتی توجه کنید. یکی از مراکز معتبر که در زمینه فروش ماشین­ آلات و تجهیزات آشپزخانه صنعتی فعالیت می­‌نماید شرکت تهران تجهیز می‌­باشد که محصولات خود را در برندهای معتبر به کاربران خود ارائه می‌­دهد. جهت کسب اطلاعات بیشتر و آشنایی با تمامی محصولات شرکت تهران تجهیز می‌­توانید به سایت https://tehrantajhiz.com مراجعه کنید. شما می‌­توانید با انتخاب هر یک از محصولات با ویژگی و کاربرد آن آشنا شده و در صورت تمایل آن را سفارش دهید.

جهت ثبت دیدگاه کلیک کنید

دیدگاه ثبت کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ادامه مطالعه

 

از دست ندهید

Copyright © 2018 JamehIrani. تمامی حقوق این پایگاه مطابق قانون متعلق به جامعه ایرانی است. استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است.