ارتباط با ما در

کیش و پارک ساحلی میرمهنا

کم‌تر کسی پیدا می‌شود که تا به حال خیال سفر به جزیره پرآوازه کیش به سرش نزده باشد. اگر اهل سفر‌های داخلی هستید و دنبال یک جای خوش آب و هوا و منحصر به فرد برای سفر می‌گردید، سفر به جزیره زیبای کیش از بهترین گزینه‌هایی است که پیش روی شما قرار دارد.

منتشر شده

این جزیره که یکی از دیدنی‌ترین جزایر جنوبی کشور به‌حساب می‌آید، هر سال به‌خصوص در ایام تعطیلات میزبان گردشگران ایرانی و خارجی است. در این سفر نیازی نیست که نگران رزرو هتل کیش باشید. اگر همراه تور سفر می‌کنید، مسئولان تور، هتل موردنظر را به شما معرفی می‌کنند. اما اگر از آن دسته افرادی هستید که می‌خواهید به‌صورت مستقل سفر کنید، درعرض چند دقیقه می‌توانید این کار را ازطریق سایت‌های معتبر به‌صورت آنلاین انجام دهید.

گردشگران تور کیش این مقصد رویایی را برای سفر خود انتخاب می‌کنند تا از جاذبه‌های طبیعی و ساحل زیبای این جزیره لذت ببرند.

در کیش جا‌های تفریحی بسیار زیادی وجود دارد. از ساحل زیبای آن گرفته تا پارک‌هایی که روزبه‌روز به تنوع و خاص‌بودن آن‌ها افزوده می‌شود. در این متن قصد داریم یکی از این پارک‌های ساحلی زیبا را به شما معرفی کنیم؛ با ما همراه باشید.

تجربه یک روز خاطره‌انگیز در پارک ساحلی میرمهنا

پارک ساحلی میرمهنا کیش با مساحتی حدود ۱۰ هکتار در بلوار دریا قرار دارد که یکی از اصلی‌ترین بلوار‌های جزیره است. این پارک به‌عنوان بزرگ‌ترین پارک ساحلی جزیره، از مکان‌هایی به‌حساب می‌آید که شما می‌توانید ساعت‌ها به‌صورت رایگان در آن به استراحت و تفریح بپردازید. می‌توان گفت پارک میرمهنا که در سال ۱۳۸۵ افتتاح شد، درحال‌حاضر به یک مجموعه کامل گردشگری در جزیره کیش تبدیل شده است. این پارک از بخش‌های متعددی تشکیل شده و می‌توانید با رفتن به هریک از آن‌ها، یک روز به‌یادماندنی را در این پارک تجربه کنید.

تماشای امواج نیلگون خلیج‌فارس بر فراز اسکله تفریحی پارک میرمهنا

بارزترین نماد پارک میرمهنا، اسکله ۱۳۰ متری است که در وسط آن قرار دارد. از محل قرارگرفتن این اسکله، پارک به دو بخش تقسیم می‌شود. بخش اول این پارک، از مسجد خاتم تا اسکله ماهی‌گیری و بخش دوم آن از اسکله ماهیگیری تا میدان جاسک است. این اسکله که درعرض دریای خزر امتداد پیدا می‌کند، نورپردازی بسیار زیبایی دارد. روی اسکله ایستگاه‌های قایق‌سواری تعبیه شده است؛ به‌طوری‌که در چهار گوشه اسکله پلکانی ویژه می‌بینید و قایق‌های تفریحی در پایین پله‌ها روی سطح آب شناور هستند. مسافران تور کیش با قدم‌زدن روی این اسکله و تماشای امواج زیبای خلیج‌فارس، احساس آرامشی وصف‌نشدنی را تجربه خواهند کرد.

از روی اسکله رشته‌کوه‌های جنوبی کشور نیز قابل‌رویت هستند. پخش موسیقی زنده در این بخش از پارک، لذت قدم‌زدن روی اسکله و تماشای مناظر اطراف را دوچندان می‌کند. اطراف این اسکله رستوران‌ها و کافی‌شاپ‌های متعددی نیز وجود دارد. شما می‌توانید در فضای بسیار زیبای این مکان‌ها از خوردن غذا‌های باکیفیت و نوشیدن نوشیدنی‌های متنوع لذت ببرید. ازدیگر تفریحاتی که برای شما روی این اسکله بزرگ فراهم شده، امکان ماهی‌گیری در آب‌های خلیج‌فارس است. اگر در زمانی غیر از فصل تخم‌گذاری ماهی‌ها به این پارک می‌روید، می‌توانید با تهیه قلاب ماهی‌گیری به صید ماهی بپردازید.

امکانات بخش‌های دیگر پارک

در بخش دیگر این پارک که فضای سرسبز بزرگی است، باربیکیو همراه آلاچیق‌های سربسته وجود دارد. اگر نمی‌خواهید برای صرف غذا از رستوران‌های پارک استفاده کنید و تمایل دارید خودتان وعده غذایی را بپزید، می‌توانید از این امکانات فراهم شده استفاده کنید و ساعات خاطره‌انگیز و لذت‌بخشی را کنار خانواده یا دوستان خود پشت‌سر بگذارید. پیست دوچرخه‌سواری، مسیر‌های پیاده‌روی، فضای بازی کودکان، بازار عرب‌ها، چایخانه، پارکینگ، نمازخانه و… ازدیگر امکانات این پارک هستند که برای پذیرایی از گردشگران آماده شده است.

ازویژگی‌هایی که این پارک را ازدیگر پارک‌های جزیره متمایز می‌کند، این است که پارک میرمهنا نزدیک محل زندگی بومیان جزیره قرار دارد و اغلب اوقات شاهد حضور این افراد در فضای پارک هستیم. معاشرت با این آدم‌ها و صحبت درمورد سنت‌ها، آداب‌ورسوم و فرهنگ آن‌ها حس خوبی را به شما منتقل خواهد کرد.

موقعیت جغرافیایی پارک

پارک میرمهنا در ساحل شمالی و شمال‌غربی جزیره کیش واقع شده است. به‌علت موقعیت جغرافیایی ویژه و وسعتی که دارد، اغلب هتل‌ها، مراکز خرید و رستوران‌ها اطراف این پارک قرار دارند. شما می‌توانید بعد از گشتن در این مکان‌ها، با چند قدم پیاده‌روی خود را به این پارک برسانید و در فضایی آرام و زیبا به استراحت بپردازید.

ازطرفی می‌توانید برای دسترسی راحت‌تر به این پارک و رستوران‌ها و مراکز خرید اطراف آن، از یکی از هتل‌های بلوار دریا برای رزرو هتل کیش استفاده کنید. انواع جاذبه‌های گردشگری دیگر نظیر شهر زیرزمینی کاریز، بولینگ، مجموعه ورزشی و… نیز اطراف این پارک قرار دارند.

در این مقاله به معرفی پارک ساحلی میرمهنا کیش پرداختیم. اگر به امکانات و تفریحات این پارک علاقه‌مند شدید و تصمیم گرفتید که به جزیره کیش بروید، به شما پیشنهاد می‌کنیم هر چه زودتر برای رزرو هتل کیش و تهیه بلیط هواپیما اقدام کنید و در اسرع وقت به همراه تور کیش به این جزیره زیبا سفر کنید. بی‌شک بازدید از این مکان می‌تواند از به‌یاد ماندنی‌ترین خاطرات سفرتان به کیش شود.

لحظه آخر

جهت ثبت دیدگاه کلیک کنید

دیدگاه ثبت کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ادامه مطالعه

 

از دست ندهید

Copyright © 2018 JamehIrani. تمامی حقوق این پایگاه مطابق قانون متعلق به جامعه ایرانی است. استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است.