ارتباط با ما در

نکات استفاده از روانشناسی رنگ زرد در طراحی برند شرکت

رنگ زرد هم مانند هر رنگ دیگر، شخصیت و انرژی خاص خود را دارد و از طرق مختلفی بر خلق و خوی افراد تأثیر می گذارد.

منتشر شده

رنگ زرد

توجه به نکات روانشناسی رنگ ها و کمپوزیسون عالی در طراحی برند شرکت از اهمیت ویژه ای برخوردار است. نه تنها شرکت خود را با یک رنگ لوگو مناسب می توانید بهتر معرفی کنید بلکه جایگاه شرکت در ذهن مخاطب ماندگار می شود.

چشمان خود را ببندید و فکر کنید که در زیر آفتاب گرم و درخشان ساحل، دراز کشیده اید. تصور کنید که در میان مزرعه ای از آفتابگردان های پهن و طلایی قدم می زنید. به احساسی که فشار دادن یک لیموی زرد و تازه در شما ایجاد می کند، فکر کنید.

همانطور که می بینید، تمام موارد مذکور احساسات مثبت و خوبی در انسان ایجاد می کند، اما چرا؟

رنگ زرد، دلیل اصلی آن است.

رنگ زرد هم مانند هر رنگ دیگر، شخصیت و انرژی خاص خود را دارد و از طرق مختلفی بر خلق و خوی افراد تأثیر می گذارد. کسب اطلاعات بیشتر در مورد روانشناسی رنگ ها می تواند به انتخاب رنگ ها و شناخت اثرات آنها بر زندگی انسان کمک کند. روانشناسی رنگ نشان می دهد که هر رنگ رنگین کمان ارتعاش متفاوتی ایجاد می کند و موجب انتقال انرژی های گوناکون به افراد می شود. این نشان می دهد که چرا هر فرد به سمت رنگ خاصی گرایش پیدا می کند. رنگ مورد علاقه ی هر فرد ممکن است دارای ارتعاشاتی باشد که به طور طبیعی انرژی او را بالا میبرد و خلق و خوی وی را بهبود می بخشد.

آیا تا به حال متوجه شده اید که وجود رنگ زرد در محیط، می تواند خلق و خوی شما را بهبود ببخشد؟

زرد رنگی است که اغلب در طبیعت یافت می شود و یکی از مثبت ترین رنگ های موجود است. بیایید روانشناسی رنگ زرد را بررسی کنیم!

معنای رنگ زرد

زرد یک رنگ اصلی است که در طیف های مختلفی وجود دارد. این رنگ توجه همه را به سمت خود جلب می کند و دارای شخصیتی درخشان است که می تواند لبخند را به لب هر انسانی بنشاند. زرد حتی در موارد بسیاری، مورد توجه بسیاری از گروه های هنری و موسیقی دانان قرار گرفته است.

برای پی بردن به این موضوع تنها کافی ست به ستاره ها و هنرمندانی که از رنگ زرد استفاده می کنند نگاه کنید و ببینید که چگونه می درخشند.

حتی ونسان ون گوگ هنرمند و نقاش مشهور هم عشق خود را به رنگ زرد ابراز کرده و آن را رنگی فوق العاده و تداعی کننده ی نور خورشید دانسته است.

در میان رنگ های مختلف، رنگ زرد درخشان ترین رنگ موجود است. در حقیقت این رنگ از همه ی رنگ ها متمایز بوده و بسیار چشم نواز است. به خورشید درخشان فکر کنید، آنقدر روشن است که ما حتی نمی توانیم آن را با چشم غیر مسلح ببینیم. ارتعاش انرژی رنگ زرد، از تمام رنگ ها متمایز است و به همین دلیل است که بطور آنی، باعث بهبود خلق و خو می شود.

ارتعاشات مثبت رنگ زرد

رنگ زرد با شادی، نشاط، انرژی مثبت و هیجان همراه است. اگر احساس ناراحتی یا کسالت می کنید، این انرژی های منفی را به راحتی با استفاده از رنگ زرد، از خود دور کنید. قرار گرفتن در معرض رنگ زرد، احساس خوشبینی و نشاط در شما ایجاد می کند. دیگر مزایای رنگ زرد عبارتنداز:

۱- افزایش اعتماد به نفس و خلاقیت

این رنگ به چاکرای Solar Plexus یا چاکرای خورشیدی متصل می شود که چاکرای تنظیم کننده اعتماد به نفس و خلاقیت است. چاکرای خورشیدی، چهار انگشت بالاتر از ناف است. احاطه کردن خود با رنگ زرد نه تنها انرژی های شفابخشی را به چاکرای خورشیدی می فرستد، بلکه در افزایش عزت نفس و تقویت انگیزه نیز موثر است. رنگ زرد به تقویت خلاقیت هم کمک می کند. اگر می خواهید ذهن خلاق خود را تقویت کنید، لوازم زرد رنگ (مداد، ماژیک و آبرنگ زرد رنگ) خود را بردارید و به طبیعت بروید. برای تقویت خلاقیت خود، تابلویی از یک خورشید درخشان یا یک زمینه گل نرگس بکشید.

۲- تحریک نیمکره ی چپ مغز

گفته می شود که رنگ زرد باعث تحریک سمت چپ مغز می شود که مربوط به منطق و تفکر است. این بدان معناست که قرار گرفتن در معرض این رنگ می تواند افکار منفی را از بین ببرد و شما را ترغیب کند تا از منظر دیگری به چالش ها و مشکلات زندگی بنگرید. رنگ زرد باعث شفافیت و عینیت ذهنی می شود.

۳- ارسال ارتعاشات گرم و دوستانه

از آنجا که رنگ زرد، رنگ بسیار شادی است، می تواند احساس گرما و معاشرت بیشتری در شما ایجاد کند. این ممکن است منجر به تقویت اعتماد بنفس شود. رنگ هایی مانند آبی، مفاهیمی مانند صلح و آرامش را بهمراه دارند اما رنگ زرد روابط اجتماعی و دوستانه ی ما را بهبود می بخشد.

جهت ثبت دیدگاه کلیک کنید

دیدگاه ثبت کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ادامه مطالعه

 

از دست ندهید

Copyright © 2018 JamehIrani. تمامی حقوق این پایگاه مطابق قانون متعلق به جامعه ایرانی است. استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است.