ارتباط با ما در

مقدمه ای بر برش لیزر آلومینیوم

برش لیزر آلومینیوم با توجه به نقشی که آلومینیوم در تولید محصولات مختلف دارد دارای اهمیت بالایی می­‌باشد.

منتشر شده

برش لیزر آلومینیوم با توجه به نقشی که آلومینیوم در تولید محصولات مختلف دارد دارای اهمیت بالایی می­‌باشد. آلومینیوم جزو فلزات سبک می‌­باشد که از سطحی براق و انعطاف­‌پذیری بالایی برخوردار است و در بسته­‌بندی، تجارت، خطوط برق، ساختمان­‌سازی، بخش‌­های مختلف صنعتی، غیرصنعتی و تولید لوازم خانگی کاربرد زیادی دارد. برش لیزر آلومینیوم در مقایسه با برش بسیاری از فلزات کاری سخت‌­تر بوده زیرا این فلز آسیب‌­پذیری بالایی دارد. بنابراین برای بالا بردن کیفیت کار باید از دستگاه‌­های مدرن استفاده کرد. همچنین فردی که وظیفه برش لیزر آلومینیوم را به عهده می­‌گیرد باید مهارت و دقت بالایی در این زمینه داشته باشد تا ورق آلومینیوم دچار نقص نشود.

برش لیزر آلومینیوم چه کاربردی دارد؟

از دستگاه برش لیزر در حکاکی، سوراخ­کاری، شیارزنی، برش و… استفاده می‌­گردد که با آلایندگی کمتر، کیفیت کار بهتر، سرعت بالاتر و تمیزی بیشتر همراه است. در زمینه حکاکی به این گونه است که ابتدا طرح و تصویر مورد نظر خود را تبدیل به یک فایل کامپیوتری کرده و سپس به دستگاه لیزر ارسال شده و بعد بر روی ورق آلومینیومی حکاکی می­‌شود. همچنین بهره گرفتن از برش لیزری در صنایع مختلف موجب صرفه­‌جویی در زمان و هزینه می­‌شود. قیمت برش لیزر آلومینیوم در شرکت­‌های مختلف متفاوت است و چنانچه برای برش از دستگاه‌­های مدرن استفاده شود و یا حجم کار بالا باشد موجب بالا رفتن قیمت می­‌شود. زاویه کونیک، تولید پلیسه، کرف، سرعت برش و صافی سطح از جمله عواملی است که باید در برش لیزر آلومینیوم به آن دقت شود.

اهمیت برش لیزر آلومینیوم در صنایع

برش لیزری فلزات یک نوع تکنولوژی می‌­باشد که به دلیل قطر کم لیزر، برش بسیار دقیقی بر روی فلزات از جمله فلز آلومینیوم ایجاد می­‌کند. دستگاه برش لیزر آلومینیوم از یک خروجی قوی لیزر صورت می‌­پذیرد که قسمتی از فلز توسط دستگاه برش آب شده و بوسیله فشار گاز از روی فلز آلومینیوم پاک گردیده و بریده می­‌شود. در واقع دستگاه برش لیزری کاری که در گذشته توسط نیروی انسانی و با دست انجام می‌­شد را بوسیله این فناوری نوین بشکل شکیل‌­تر و بی‌­نقص‌­تر و با سرعت بالا انجام می­‌دهد. آلومینیوم فلزی قابل بازیافت، سازگار با محیط زیست، بادوام، مقاوم در برابر زنگ زدگی و خوردگی و با ارزش­‌ترین فلز بعد از آهن محسوب می­‌شود. صنعت حمل و نقل که شامل صنایع هوافضا، اتومبیل، صنایع دریایی و ریلی می­‌شود از آلومینیوم بهره فراوانی می­‌گیرد. بنابراین استفاده از تکنولوژی دستگاه برش لیزر آلومینیوم اهمیت زیادی در زمینه تولیدات این صنایع را دارد، زیرا تولیدات این صنایع باید با کمترین آلودگی صورت پذیرد تا به محیط زیست آسیبی وارد نشود.

معایب برش لیزر آلومینیوم

همانطور که اشاره شد برشکاری آلومینیوم با استفاده از روش لیزری مزایای فراوانی دارد. سرعت و دقت برش بالا، لبه­‌ی برش تمیز، عرض برش بسیار باریک، صرفه­‌جویی در مقدار مصرف انرژی و صرفه‌­جویی در زمان، برش انواع شکل‌­های هندسی و حکاکی از جمله فواید استفاده از برش لیزر آلومینیوم می‌­باشد. اما استفاده از این فناوری می­‌تواند دارای معایبی نیز باشد. از آنجایی که آلومینیوم بیشتر از فولاد پرتوهای لیزر co2 را منعکس می­‌کند موجب آسیب رساندن به لیزر می­‌شود زیرا اکثر دستگاه‌­های برش لیزر از پرتو لیزری که بصورت عمود روی ورق فلز قرار گرفته، استفاده می­‌کنند. به این دلیل پرتوهای بازتاب شده از ورق آلومینیومی به چشمی داخل لیزر منعکس شده و باعت آسیب رساندن به لیزر می­‌شود. اما دستگاه‌­های برش لیزری جدیدتر دارای سنسورهای پیشرفته‌­ای هستند که در زمان انعکاس باعث خاموش شدن دستگاه لیزر می­‌شوند.

از شرکت پارسیان لیزر چه می‌­دانید؟

مجموعه پارسیان لیزر ارائه کننده خدماتی مانند طراحی، تراشکاری، خم‌کاری و رول، برش لیزر و… می­‌باشد که با داشتن ۱۰سال سابقه کاری مفید و ارزنده توانسته جایگاه بالایی را در میان مشتریان و همچنین در صنف کاری خود داشته باشد. در این شرکت برش لیزری فلزات و غیرفلزات در زمینه محصولات صنعتی و غیرصنعتی انجام می‌­شود که یکی از این سرویس‌­ها برش لیزر آلومینیوم می­‌باشد که با دقت و ظرافت بالا و کیفیت عالی صورت می­‌پذیرد. برای کسب اطلاعات بیشتر شما می‌­توانید به سایت اینترنتی https://parsianlanserco.com مراجعه نمایید و با تمامی محصولاتی که توسط این شرکت ارائه می­‌گردد آشنا شوید و در صورت نیاز می‌­توانید از طریق راه‌های ارتباطی مندرج در سایت سوالات خود را با کارشناسان شرکت پارسیان لیزر مطرح نمایید تا راهنمایی لازم را دریافت کنید.

جهت ثبت دیدگاه کلیک کنید

دیدگاه ثبت کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ادامه مطالعه

 

از دست ندهید

Copyright © 2018 JamehIrani. تمامی حقوق این پایگاه مطابق قانون متعلق به جامعه ایرانی است. استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است.