ارتباط با ما در

شرایط وام مسکن و دریافت وام مسکن جوانان ۴۰۰ میلیون تومانی

طبق مصوبه جدید سقف تسهیلات اعطاشده از سوی بانک مسکن به ترتیب در شهر تهران، سایر شهرهای بزرگ و دیگر شهرها در پایان سال پنجم از ۱۵۰، ۱۱۰ و ۸۴ میلیون تومان به ترتیب به ۲۱۰، ۱۵۰ و ۱۰۰ میلیون تومان افزایش داشته است.

منتشر شده

وام مسکن ۴۰۰ میلیونی را چطور دریافت کنیم؟

به گزارش پایگاه خبری ملک هفت و با توجه به افزایش روزافزون قیمت مسکن در شهر تهران و دیگر کلان‌شهرها، بانک مسکن در اقدامی مهم میزان تسهیلات حساب پس‌انداز مسکن جوانان را افزایش داد.

طبق این طرح از سال پانزدهم میزان تسهیلات پرداختی از سوی بانک با ۶۰ درصد افزایش از ۲۵۰ میلیون تومان به ۴۰۰ میلیون تومان رسیده است.

این افزایش در شهرهای بزرگ دیگر نیز اعمال می‌شود و دیگر کلان ‌شهرهای کشور ازجمله کرج، مشهد، تبریز، اصفهان، اهواز، قم، شیراز و کرمانشاه را نیز شامل می‌شود.

در این شهرها از سال پانزدهم میزان تسهیلات از ۲۱۰ میلیون تومان به ۳۳۰ میلیون تومان تغییر پیدا خواهد کرد. این مبلغ در شهرهای دیگر کشور از ۱۸۴ میلیون تومان به ۲۹۰ میلیون تومان رسیده است.

ملک هفت اظهار دارد کسانی که حساب مسکن پس‌انداز جوانان دارند، برای برخورداری از سقف تسهیلات باید سپرده‌گذاری ماهانه آن‌ها بیش از سقف تعیین شده باشد.

بر اساس قانون جدید میزان سپرده‌گذاری ماهانه در سال اول تا پانزدهم برای دریافت سقف تسهیلات به افتتاح کنندگان حساب در سال ۹۹ به ترتیب با مبالغ ۶۵ هزار تومان شروع‌شده و درنهایت با افزایشی که هرساله اعمال می‌شود یعنی در حدود ۱۰ درصد، به مبلغ ۲۴۷ هزار تومان در سال پانزدهم می‌رسد.

متقاضیانی که قصد دارند زودتر و بین سال‌های ۵ تا ۱۵ سال سقف تسهیلات را دریافت کنند باید بیشتر از مبلغ تعیین شده به‌صورت ماهانه واریز کنند.

به‌عنوان ‌مثال افرادی که قصد دارند در پایان سال پنجم مبلغ ۲۱۰ میلیون تومان را دریافت کند باید در سال اول ماهانه ۶۱۰ هزار تومان پرداخت کنند.

وام مسکن - وام 400 میلیونی خانه - صندوق جوانان بانک مسکن - افزایش مبلغ وام مسکن تا 400 میلیون تومان - ملک هفت

سقف اعطای وام مسکن جوانان از سوی بانک مسکن اعلام شد

طبق مصوبه جدید سقف تسهیلات اعطاشده از سوی بانک مسکن به ترتیب در شهر تهران، سایر شهرهای بزرگ و دیگر شهرها در پایان سال پنجم از ۱۵۰، ۱۱۰ و ۸۴ میلیون تومان به ترتیب به ۲۱۰، ۱۵۰ و ۱۰۰ میلیون تومان افزایش داشته است.

طبق قانون هر شخصی که به سن ۱۸ سال رسیده باشد می‌تواند برای خود و کسانی که تحت سرپرستی وی قرار دارند حساب پس‌انداز مسکن جوانان افتتاح کند.

کسانی که این حساب را افتتاح می‌کنند می‌توانند مبلغ را به‌صورت یکجا و یا ماهانه پرداخت کنند. البته تعیین حداقل و یا حداکثر مبلغ بستگی به نوع طرح انتخاب متقاضی دارد.

برداشت از حساب پس‌انداز مسکن جوانان مجاز است؛ اما میزان برداشت باید به حدی باشد که باقی‌مانده حساب از حداقل تعیین شده توسط بانک کمتر نشود.

برای آگاهی از میزان و حداقل موجودی هرساله می‌توانید به وب‌سایت بانک مسکن و جداول مربوطه مراجعه کنید. سقف واریزی‌ها و میزان تسهیلات جدید در سال ۹۹ در این سایت موجود است.

این تسهیلات که از محل حساب پس‌انداز مسکن جوانان پرداخت می‌شود برای ساخت، تکمیل و خرید واحدهای مسکونی ارائه می‌شود.

افرادی که به‌تازگی می‌خواهند اقدام به افتتاح حساب کنند می‌توانند از افزایش تسهیلات برخوردار شوند؛ بنابراین کسانی که از قبل حساب پس‌انداز مسکن داشته‌اند و شرایط و زمان افتتاح حساب آن‌ها مربوط به قبل باشد شامل این افزایش نخواهند بود.

سقف مبلغ دریافتی وام مسکن برای مسکن جوانان چیست - حداکثر وام مسکن - تسهیلات مسکن - وام خرید خانه - ملک هفت

تغییرات اعمال شده در شرایط وام مسکن جوانان چیست

به گفته کارشناسان ملک هقت، از ویژگی‌های جدید این تسهیلات افزایش سن ساختمان است و سن ساختمان در این طرح ۲۵ سال در نظر گرفته‌شده است. درحالی‌که قبل از این سن ساختمان برای دریافت تسهیلات ۲۰ سال بوده است. نرخ تسهیلات جدید ۹ درصد و بازپرداخت آن ۲۰ ساله خواهد بود.

این تسهیلات به دارنده حساب پرداخت می‌شود؛ والدینی که به نام فرزندان خود تسهیلات دریافت می‌کنند می‌توانند بعد از ۵ سال مبلغ ۲۵۰ میلیون تومان وام با نرخ ۹ درصد بگیرند و واحد خریداری‌شده باید به نام صاحب حساب باشد.

تغییرات شرایط وام مسکن برای جوانان در بانک مسکن - افزایش قیمت و جزییات دریافت وام مسکن - ملک هفت

اقساط سنگین تسهیلات ۴۰۰ میلیونی مسکن بر دوش خانوارها سنگینی میکند

در این میان کارشناسان اقتصادی ملک هفت معتقدند که این وام اقساط سنگینی را به خانواده‌ها تحمیل می‌کند. ازاین‌رو عملاً زوج‌های جوان قادر به پرداخت اقساط سنگین این وام نیستند.

این در حالی است که با افزایش تورم میزان هزینه خانوارها افزایش داشته است. بسیاری این پیشنهاد را برای بانک مسکن در نظر گرفته‌اند که بانک با افزایش مدت‌زمان بازپرداخت این وام از سنگینی اقساط آن بکاهد.

بحث دیگری که از سوی کارشناسان مطرح شده است کاهش سود تسهیلات است که از سوی بانک ۹ درصد تعیین شده است؛ اما ازآنجاکه میزان وام مسکن جوانان زیاد است همین میزان سود نیز زیاد بوده و باید کاهش یابد.

وزارت راه و شهرسازی همچنین باید بر روی ساخت مسکن تمرکز کند تا بتواند با ساخت مسکن مناسب عرضه و تقاضا را متعادل کرده و قیمت امروز مسکن را کاهش داده و یا حداقل ثابت نگه دارد.

وام مسکن جوانان به ۴۰۰ میلیون افزایش پیدا کرد اما با توجه به گران شدن بی ‌حد و اندازه قیمت مسکن در شهری مانند تهران افراد تنها قادر به خرید خانه ‌های کوچک خواهند بود.

با توجه به طولانی و سنگین بودن اقساط وام مسکن جوانان، معلوم نیست جوانان و خانه اولی‌ها چه زمانی بتوانند به خانه موردنظر و مناسب خود دست یابند.

جهت ثبت دیدگاه کلیک کنید

دیدگاه ثبت کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ادامه مطالعه

 

از دست ندهید

Copyright © 2018 JamehIrani. تمامی حقوق این پایگاه مطابق قانون متعلق به جامعه ایرانی است. استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است.