ارتباط با ما در

کولر سلولزی چه مزایایی دارد؟

منتشر شده

کولر سلولزی نمونه ی جدید و پیشرفته تر کولر آبی می باشد که تقریبا تمامی معایب کولر آبی در آن برطرف شده است. در حال حاضر کولر آبی سلولزی از کولر آبی پوشالی طرفداران و خریداران بیشتری دارد. بهتر است پیش از خرید کولر سلولزی مطلب زیر را خوانده و با تمامی مزایا و معایب این کولر آشنایی کامل پیدا کنید.

معرفی کولر سلولزی

وجود پوشال در کولر آبی مشکلات و معایبی برای استفاده کنندگان کولر در پی داشته است که تولیدکنندگان با جایگزین کردن پدهای سلولزی به رفع آن ها پرداخته اند. نحوه ی عملکرد کولر سلولزی دقیقا مشابه کولر آبی است و مهمترین فایده ی آن بهبود عملکرد و خنک کنندگی بیشتر این کولر می باشد.

یکی از ویژگی های پدهای سلولزی جذب و نگهداری رطوبت در آن است و میزان رطوبت در آن از پوشال بیشتر است. با این حال هر وسیله ی خنک کننده ای معایبی نیز دارد. در زیر مزایا و معایب کولر سلولزی را به صورت کامل بیان کرده ایم.

مزایای کولر سلولزی

وجود پدهای سلولزی در کولر آبی سلولزی میزان جذب آب و نگهداری رطوبت را افزایش می دهد و به همین دلیل میزان بازدهی و خنک کنندگی کولر بیشتر است. به طور متوسط ۶۰ لیتر آب جذب هر متر مکعب پد سلولزی می شود.

راندمان کولر سلولزی بسیار بالاتر از کولر آبی معمولی است و طبق آخرین تحقیقات با افزایش راندمان در این نوع از کولر، حدود ۸۰ درصد راندمان خوهد داشت.

ساختار کولر سلولزی بسیار منظم و یکپارچه می باشد و با گذشت زمان هیچگونه تغییری در این ساختار و شکل آن به وجود نمی آید زیرا اینگونه پدها بسیار مستحکم می باشند. وجود ساختاری منظم و یکپارچه سبب شده آب به صورت یکنواخت به تمامی قسمت برسد و همین امر نیز در خنک کنندگی تاثیر به سزایی دارد.

اکثر پدهای سلولزی جنس گالوانیزه و یا آلومینیومی دارند که دچار عمل اکسید نمی شود و در مجاورت آب هیچ تغییری نمی کند. یکی از برتری های پد سلولزی نسبت به پوشالی این است که هر سال نیاز به تعویض ندارد و به طور کلی باید ۵ سال یکبار عوض شوند.

یکی از ویژگی های خوب کولر سلولزی این است که هیچ آلاینده ی مضری وارد محیط نمی کند و اجزای تشکیل دهنده ی پد سلولزی کاملا تجزیه پذیر هستند به همین جهت فعالان و دوستداران محیط زیست به این کولر علاقه ی زیادی دارند. به همین دلیل به این کولر دوستدار طبیعت می گویند.

معایب کولر سلولزی

قیمت کولر سلولزی از قیمت کولر آبی بیشتر است و برای کسانی که بودجه ی کافی ندارند کمی ناخوشایند است. موضوع دیگر قیمت بالای پدهای سلولزی است. با این وجود پیشنهاد می کنیم اگر می توانید بودجه ی اولیه ی خود را بالاتر ببرید زیرا این هزینه با توجه به راندمان بالاتر این کولر و همچنین مصرف پایین انرژی جبران خواهد شد.

تفاوت کولر آبی و کولر سلولزی

  1. کولرهای سلولزی همان کولرهای آبی هستند که به جای پوشال در آن ها از پد سلولزی استفاده شده است.
  2. به دلیل ساختار یکنواخت و هماهنگ پدهای سلولزی آب در همه ی قسمت های کولر به میزان یکسان و یکنواخت عبور می کند و رطوبت ایجاد می کند به همین دلیل کولر سلولزی قابلیت خنک کنندگی بیشتری نسبت به کولر آبی خواهد داشت. گرمای وارد شده به کولر به دلیل روبت ناشی از آب جذب شده توسط پدهای سلولزی با خنکی دوچندانی وارد محیط منزل شما می شود.
  3. پدهای سلولزی اجازه ی ورود ذرات معلق همچون گرد و خاک را به داخل محیط زندگی شما نمی دهند. این نوع کولر به دلیل جلوگیری از ورود ذرات و گرد و غبار در شهرهایی که آلاینده های بیشتری دارند همچون شهرهای غرب کشور بسیار توصیه می شود.
  4. پدهای سلولزی رطوبت زیادی را در خود نگه می دارند و مقاومت بالایی در برابر تجزیه و فاسد شدن دارند.
  5. راندمان کولر آبی سلولزی نسبت به کولر آبی پوشالی به میزان قابل توجهی بالاتر است و دلیل این امر هم وجود پدهای سلولزی می باشد.
  6. مصرف پایین انرژی و آب از جمله موارد مهم در هنگام خرید کولر سلولزی است که توجه مشتریان را به خود جلب نموده است.
  7. پدهای سلولزی مانع ورود باکتری و قارچ به محیط زندگی شما می شود و همین امر از بسیاری از امراض و آلرژی ها جلوگیری می کند. کولر آبی پوشالی منبع مهمی برای رشد باکتری ها و قارچ هاست و در نهایت آن ها را به راحتی وارد محیط زندگی می کند.
  8. پدهای سلولزی هر پنج سال یک بار تعویض می شوند و همانند پوشال نیاز به تعویض سالیانه ندارد. در صورتیکه کولر پوشالی باید هر سال سرویس شود و پوشال های آن تعویض گردد.
  9. قیمت پدهای سلولزی بالاتر از پوشال است ولی با توجه به تعویض پنج ساله ی آن تا حدودی به صرفه می باشد. دسترسی به پوشال نسبت به پد آسان تر می باشد و به راحتی آن را می شود پیدا کرد و خریداری کرد. این یکی از برتری های کولر پوشالی است.
  10. قیمت کولر سلولزی بالاتر از کولر آبی است و حدود یک و نیم برابر آن است و همین موضوع برای کسانی که توانایی پرداخت پایینی دارند خوشایند نیست.

نکاتی که در هنگام خرید کولر باید به آن توجه نمایید

  • برای بالا بردن راندمان کولر از قرار دادن آن در مکانی که آفتاب به صورت مستقیم به آن برخورد می کند بپرهیزید.
  • کولرها در توان های مختلفی تولید می شوند که باید با توجه به نیاز خود و متراژ محیط خود انتخاب و خریداری نمایید.
  • توجه کنید در چه منطقه ای زندگی می کنید و دارای چه آب و هوایی است زیرا این خود در تصمیم شما نقش بسیار ویژه ای دارد.
  • کانال کشی مناسب می تواند در میزان خنک شدن منزل و یا محیط مورد نظر شما تاثیر ویژه ای داشته باشد.
  • کولر آبی را هرگز در مکان های بسته که امکان رد شدن هوا در آن وجود ندارد قرار ندهید. کولر آبی باید در مکان باز و هوای آزاد قرار بگیرد.
  • توجه به برچسب انرژی کولر نیز از عوامل مهم کاهش مصرف انرژی می باشد. کولری با گرید A مصرف انرژی پایین تری نسبت به B دارد.
  • در هنگام تعویض پد سلولزی و خرید پد سلولزی جدید به کیفیت آن توجه کنید زیرا پدهای سلولزی در انواع مختلفی عرضه می گردد.
  • امروزه شرکت های زیادی نسبت به تولید انواع کولر تاسیس شده اند. توجه به سابقه ی آن ها و تحقیق از اطرافیان و کیفیت و برند آن پیش از خرید کولر بسیار موثر است.
  • کولر بالازن برای مناطق خاصی به کار برده می شود همچون پنجره و یا بالکن ساختمان، در این نوع کولر برای هوادهی از قسمت بالای کولر استفاده می شود و معمولا نیاز به کانال کشی ندارد.
  • توان و اندازه ی کولر باید متناسب با محیط شما باشد، استفاده از کولر با توان بالا برای محیط های کوچک نه تنها در افزایش خنک کنندگی کولر تاثیری ندارد بلکه باعث افزایش مصرف انرژی نیز می شود.

شرکت تولید کننده ی انواع کولر آبی و کولر سلولزی کاوه کویر با سال ها تجربه و افتخارات یکی از برترین برندهای کولر می باشد که شما می توانید به آسانی آن را از طریق سایت فروشگاهی و یا نمایندگی های معتبر در هر شهر با قیمت و کیفیت ویژه ای خریداری نمایید. جهت خرید آنلاین به وب سایت فروشگاهی کاوه کویر به نشانی kavehkavir.com مراجعه نمایید.

جهت ثبت دیدگاه کلیک کنید

دیدگاه ثبت کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ادامه مطالعه

 

از دست ندهید

Copyright © 2018 JamehIrani. تمامی حقوق این پایگاه مطابق قانون متعلق به جامعه ایرانی است. استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است.