ارتباط با ما در

بررسی کلی سه نوع شیشه اعم از شیشه رنگی، شیشه لاکوبل و شیشه های هوشمند

شیشه های رنگی بر اساس کاربرد و ظاهر خود انواع متفاوتی دارند که افراد با توجه به سلیقه و نیاز خود و همچنین همخوانی ظاهری آن با نمای مورد نظر، آنها را انتخاب می کنند.

منتشر شده

شیشه های رنگی از انواع شیشه هستند که می توان یک سمت آنها را با رنگ خاص و مطابق با سلیقه افراد پوشش داد. این شیشه ها دارای قابلیت سکوریت شدن را دارا هستند. شیشه های سکوریت در برابر ضربه و حرارت مقاوم بوده احتمال شکستن آنها بسیار اندک است.

این شیشه ها را برای رسیدن به درجه کیفی مطلوب در دمای ۶۰۰ درجه در کوره های مخصوص قرار می دهند. این شیشه ها را بر اساس کاربرد و سلیقه مشتری می توان به شکل های مختلفی استفاده کرد. همانطور که میدانید از شیشه های رنگی در طرح ها و معماری های سنتی بسیار استفاده می کردند و امروزه ما در بناهای تارخی شاهد آن هستیم. این شیشه ها علاوه بر ایجاد جلوه و زیبایی به بناهای مختلف کاربردهای دیگری نیز داشته است. از جمله این کاربردها می توان به دفع حشرات و دور کردن آنها از بنا و همچنین جذب نور و انرژی از فضای بیرونی به داخل اشاره کرد.

غالبا این شیشه ها را از ترکیباتی همچون آهن، کبالت، طلا، نقره، اورانیوم و منگنز می سازند و در طراحی های معماری جایگاه ویژه ای به خود اختصاص داده است.

شیشه های رنگی را می توان با توجه به نوع آب و هوای منطقه ای و اقلیم های مختلف بکار برد اما بهتر است از آن در مناطق سردتر استفاده کنید زیرا به خوبی می تواند گرما را در فضای داخلی نگهداری کرده و از هدر رفت انرژی جلوگیری کند.

انواع شیشه های رنگی

شیشه های رنگی بر اساس کاربرد و ظاهر خود انواع متفاوتی دارند که افراد با توجه به سلیقه و نیاز خود و همچنین همخوانی ظاهری آن با نمای مورد نظر، آنها را انتخاب می کنند. از انواع شیشه رنگی می توان به شیشه های ساده، شیشه های رنگی، شیشه های رفلکس، شیشه های لمینت، شیشه های سکوریت، شیشه های مشجر و شیشه های سندبلاست نام برد.

شیشه لاکوبل چیست؟

لاکوبل به شیشه هایی گفته می شود که یک سمت آن را با رنگ هایی شبیه به رنگی های لاک می پوشانند و در اصطلاح به آن شیشه های پشت رنگی back painted glass یا می گویند.

از این نوع شیشه برای پوشش مناطق مختلف استفاده می کنند به صورتی که یک سمت آن از شیشه و جهت دیگر آن با رنگ کاملا پوشیده شده باشد. برای پوشش قسمت رنگ شده و به عنوان محافظ از لایه های pvc لمینیت استفاده می کنند.

اسن شیشه ها به گونه ای تولید می شوند که هرگز هنگام شکستن، ریزش پیدا نمی کنند. این نوع شیشه های رنگی به صورت شفاف و مات روانه بازار می شوند که به ترتیب به آنها شیشه لاکوبل و شیشه متلوکس گفته می شود.

شیشه لاکوبل در طراحی های داخلی منازل و محیط های اداری کاربرد فراوانی دارد و تنوع بالای رنگ در آنها موجب گسترش کاربرد آنها در معماری های مدرن شده است.

این شیشه ها را می توان جایگزین بسیار مناسبی برای کاغذهای دیواری محسوب کرد که بیشترین کاربرد را در طراحی فضاهای داخلی دارد.

از جمله فضاهایی که می توان از شیشه های لاکوبل در آن استفاده کرد می توان به عنوان پوشش دیوارها، ساخت حمام های شیشه ای، دکوراسیون آشپزخانه و اتاق خواب، ساخت میزهای شیشه ای، ساخت ویترین فروشگاه ها، ساخت دیوایدر و پارتیشن ها در محیط های اداری و بسیاری دیگر اشاره کرد.

این شیشه ها را نه تنها به صورت تک رنگ بلکه به صورت طرح دار نیز می توانید چاپ کرده و بکار بگیرید.

شیشه های لاکوبل به صورت کلی به دو صورت مات و ترنسپرنت تقسیم بندی می کنند. شیشه های لاکوبل مات نور را از خود عبور می دهد اما شیشه های ترنسپرنت نور را از خود عبور نمی دهد.

شیشه هوشمند چیست و چه کاربردهایی دارد؟

با گسترش علم و فناوری انسان ها به قابلیت هایی دست یافته اند که به راحتی می توانند ماهیت و ماربرد یک شی را به وسیله فشار یک دکمه تغییر دهند. شیشه های هوشمند یکی از این اشیاء محسوب می شود. کافی است تصور کنید که در یک روز گرم تابستانی قادر به خنک کردن فضای داخلی نیستید و هر لحظه تابش خورشید گرمای بیشتری را از شیشه های پنجره اتاق به داخل هدایت می کند. در این شرایط با توجه به کاربرد شیشه های هوشمند می توانید با فشار یک دکمه شیشه را کدر کرده و از هدر رفت انرژی جلوگیری کنید. حال شرایط دیگری را تصور کنید که به دلیل کمبود فضای کافی در اداره یا شرکت خود از پارتیشن های شیشه ای استفاده کرده اید تا فضا را بزرگ تر جلوه دهید و هنگام برگزاری جلسات با فشار یک دکمه فضای پارتیشن بندی شده را به یک فضای کاملا خصوص تبدیل می کنید.

در حقیقت شیشه هوشمند این شرایط را برای شما فراهم می کند تا با استفاده از جریان الکتریسیته به حالت مات یا شفاف تغییر ماهیت دهد. به دلیل وجود این ویژگی در برخی موارد به شیشه های هوشمند، شیشه های تغییرپذیر نیز گفته می شود.

با توجه به مثال های بالا می توان به کاربردهای گسترده این شیشه ها در طراحی ها و معماری مدرن اشاره کرد. این شیشه ها علاوه بر صرفه جویی در مصرف انرژی می توانند سبک زندگی و کاری شما را مدرن و مجهز کنند.

جهت ثبت دیدگاه کلیک کنید

دیدگاه ثبت کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ادامه مطالعه

 

از دست ندهید

Copyright © 2018 JamehIrani. تمامی حقوق این پایگاه مطابق قانون متعلق به جامعه ایرانی است. استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است.