ارتباط با ما در

مهرداد غفارهاشمی:

به کمک‌های سازمان بهزیستی در آینده امیدوار هستم

مدیرعامل موسسه خیریه گل بوته امید گفت: هرچند ابعاد گوناگون بیماری ام اس به‌طور علمی روشن نشده است، اما باید توجه داشت که استرس و برخی مشکلات عصبی تاثیر زیادی در شیوع این بیماری دارد.

منتشر شده

به گزارش جامعه ایرانی؛ مهرداد غفارهاشمی، مدیرعامل موسسه خیریه گل بوته امید در حاشیه «همایش گفتگوی خودمانی درباره بیماری ام اس» و در پاسخ به سوالی در خصوص اینکه فعالیت موسسه شما به‌نوعی موازی‌کاری با انجمن ام اس نیست؟ گفت: موسسه خیریه گل بوته امید در اواخر سال ۹۵ تاسیس شد. اعضای این موسسه برخی افراد مبتلا به بیماری ام اس هستند و رسالت تشکیلات ما، دو موضوع است: ۱- توانمندسازی روانی مبتلایان به این بیماری. ۲- افزایش دانش سلامت جامعه به لحاظ پیشگیری. از این‌رو هیچ موازی‌کاری وجود ندارد، زیرا تمام تلاش افراد فعال در این حوزه این است که به بیماران مبتلا به ام اس کمک کنند، حال این کمک می‌تواند مالی و یا روحی، روانی و همراه با آموش باشد که موسسه ما بیشتر تمرکزش روی کمک‌های روانی به بیماران و آموزش نوع تبیین بیماری و عواملی که می‌تواند از بروز آن پیگشیری کند به جامعه است.

وی افزود: هرچند ابعاد گوناگون بیماری ام اس به‌طور علمی روشن نشده است، اما باید توجه داشت که استرس و برخی مشکلات عصبی تاثیر زیادی در شیوع این بیماری دارد.

غفارهاشمی همچنین در پاسخ به اینکه آیا تاکنون از حمایت‌های دولتی هم برخوردار بودند یا نه؟ گفت: مجوز ما از سوی سازمان بهزیستی و اگر بنا به حمایت باشد می‌باید از طرف این سازمان کمک‌ها صورت بگیرد.

مدیرعامل موسسه خیریه گل بوته امید تصریح کرد: به‌هرحال وزارت بهداشت و سازمان بهزیستی تصمیمات کلان را می‌گیرند و ما هم به این موضوع واقف هستیم که آن‌ها تا حد زیادی درگیر وظایف خود هستند، اما امیدوارم که در آینده و در برخی امور مورد حمایت سازمان بهزیستی قرار بگیریم.

وی در پایان گفت: مجوز موسسه ما تنها مربوط به شهرستان تهران است، ولی از آنجایی که کمک به هم‌نوع مرز نمی‌شناسد برخی افراد مبتلا به بیماری ام اس در دیگر نقاط کشور را هم شناسایی کردیم و در این مدت تلاش داشتیم که آن‌ها را هم از حمایت‌های خود بهره‌مند کنیم.

انتهای پیام/۱۵۱

جهت ثبت دیدگاه کلیک کنید

دیدگاه ثبت کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ادامه مطالعه

 

از دست ندهید

Copyright © 2018 JamehIrani. تمامی حقوق این پایگاه مطابق قانون متعلق به جامعه ایرانی است. استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است.