ارتباط با ما در

با همسر بی‌حوصله چه کنیم؟

همه زوج ها دوست دارند همسری شاد و پرانرژی داشته باشند و به همین دلیل، گاهی از بی‌حوصله بودن همسرشان به ستوه می‌آیند. اگر شما هم با این مشکل روبه‌رو شده‌اید، بهتر است بدانید نباید برای دستیابی به دلایل بی‌حوصلگی عجله کنید زیرا در این صورت احتمال عمل و عکس‌العمل‌های هیجانی بالاست بنابراین نتیجه‌گیری موثری نخواهیم داشت، پس باتوجه به شناختی که از همسرمان در طول زندگی مشترک به دست آوردیم، فرصتی ایجاد کنیم تا هیجانات وی نیز تعدیل شود. در مرحله بعدی بدون جبهه‌گیری خاص سعی کنیم موقعیتی را برای مذاکره ایجاد کنیم.

منتشر شده

به گزارش جامعه ایرانی؛ این موقعیت می‌تواند در منزل یا در شرایط بیرون از منزل باشد. برای تأثیرگذاری بیشتر و نتیجه‌گیری مناسب در مذاکره بهتر است در قدم اول چند مورد از ویژگی‌های مثبت همسر را بیان و به خاطر ویژگی‌های خوب، از همسرمان تشکر و قدردانی کنیم چراکه این روند باعث شکل گیری مسیر مذاکره موثر می‌شود.

بعد از آن می‌توانیم درباره مشکلی که پیش آمده (بی حوصلگی) به صورت مستقیم سوال و بیان کنیم که بی حوصلگی شما بر جو ارتباطی و خانوادگی تأثیر سوء دارد و من تمایل دارم سهم خودم را در این مشکل بدانم تا بتوانم در حل مسئله کنونی موثر باشم. در ادامه به این مسئله اذعان می‌کنیم مشکلات در مسیر زندگی مشترک اجتناب‌ناپذیر هستند اما راهکار اصلی، مذاکره موثر است چراکه باقهر کردن، فاصله گرفتن، پرخاشگری وطردکردن به هیچ عنوان به نتیجه مشترک و تاثیر گذاری نخواهیم رسید.

همچنین زمانی که منبع بی‌حوصلگی تا حدودی مشخص شد، سعی بر این است هریک از زوج ها سهم خودشان را بپذیرند و با مذاکره به دنبال حل مسئله باشند وگرنه تلاش برای محکوم کردن همدیگر، این چرخه را تشدید خواهد کرد. برای بیشتر مشکلات فردی، خانوادگی و بین فردی مثل بی حوصلگی، بهتر است قبل از محکوم کردن و تعجیل، موقعیتی را برای مذاکره ایجاد کنیم تا از منابع موثر بر حل این مشکل آگاه شویم و سپس با آگاهی، راهکار‌های حل مسئله را بررسی کنیم.

جهت ثبت دیدگاه کلیک کنید

دیدگاه ثبت کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ادامه مطالعه

 

از دست ندهید

Copyright © 2018 JamehIrani. تمامی حقوق این پایگاه مطابق قانون متعلق به جامعه ایرانی است. استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است.