ارتباط با ما در

جامعه ایرانی بررسی کرد؛

حاشیه‌های یک بازداشت/ واکنش مردم به دستگیری روح الله زم چه بود؟

بعد از بازداشت و دستگیری روح الله زم مدیر و موسس کانال معاند آمد نیوز مردم به این دستگیری واکنش های بسیاری نشان دادند و برخی اعلام کردند همانطور که زم را به با عملیات برنامه ریزی شده بازداشت کرده اید، با همان روش اختلاس گرانی که با پول بیت المال را به غارت برده اند را هم بازداشت و به کشور بازگردانند.

منتشر شده

به گزارش جامعه ایرانی؛ دو روز قبل خبر بازداشت و دستگیری روح الله زم مدیر و موسس کانال معاند آمدنیوز (صدای مردم) منتشر شد. اطلاعات سپاه پس از دستگیری او بیانیه ای را منتشر کرد و نشان داد که این کانال تلگرامی هم در اختیار نیروی های سپاه قرار دارد.

روح الله زم فرزند حجت الاسلام محمد علی زم، پس از انتخابات و حوادث سال ۸۸ از ایران به فرانسه رفت و تاکنون نیز به عنوان یکی از افراد مورد حمایت سرویس اطلاعات غرب نامیده می‌شود. دستگیری او  حاشیه و ابهامات زیادی را با خود به همراه داشت، از نحوه و محل دستگیری او تا مطالبه مردم برای رفع فیلتر تلگرام.

در ادامه به برخی از واکنش های مردم که در فضای مجازی نسبت به این دستگیری منتشر شده است اشاره می‌کنیم.

ناصرالدین شاه یکی از کاربران توییتر می‌نویسد: «‏فامیلمون تو اطلاعاته ازش پرسیدم جریان ‎روح الله زم چیه؟ چجوری گرفتنش؟ گفت من چه می‌دونم اینجا اطلاعات بیمارستانه»

مینا کاربر دیگر نوشت: « ‏خبر دستگیری ‎روح الله زم رو یهو به ‎مسیح علینژاد ندین.
اول بگین حالش خوب نیس بردنش بیمارستان بعد بگین تو بیمارستان اشتباهی کردنش تو گونی.»

زکی پدیا نوشت: « تنها چیزی که ممکنه روح‌الله زم رو کشیده باشه ایران اینه که بهش گفته باشن مدیرعامل ایران خودرو دستگیر شده تو بیا مدیرعامل شو.»

احمدرضا کاظمی نوشت: «‏فکر کنم به ‎روح الله زم گفتن ایران انقلاب شده بیا می‌خوایم به پاس زحماتت بذاریمت رئیس‌جمهور دولت موقت، اونم ذوق‌‌زده شده اومده :))) »

بارنی نوشت: «‏راست میگن بزرگترین سلاح بی توجهیه، انقد به این روح الله زم بی توجهی کردن که خودش با پای خودش اومد ایران، واقعا بی توجهی جوابه.»

درویش نوشت: «احتمالا ساقی سحر تبر با روح الله زم یه نفر بوده، اونو که گرفتن ساقی رو لو داد، روح الله زم رو هم پیدا کردن گرفتن.»

میکل عانژ: « من اگه فامیلیم زم بود اسم بچمو میذاشتم: ” ببین یه ۶ ماه بهم وقت بده پولتو میدم تروخدا شکایت نکن ا”»

شاهین نوشت: « الان نرگس آبیار و حاتمی کیا و مهدویان دارن در به در دنبال سرمایه گزار میگردن تا فیلم روح الله زم رو بسازن هر کی هم اول از همه بسازه کل جوایز فیلم فجر رو میگیره»

پسر زاگرس نوشت: «کاش روح الله زم اعتراف کنه که خیابانی هم باهاش همدست بوده.»

آهو خانم نوشت: «شما که روح الله زم رو طی روشهای نوین پیچیده اطلاعاتی کشوندین ایران و بازداشت کردید و همه کار بلدین قربون دستتون همون خاوری و باقی دزدای اختلاسگر رو هم بکشید ایران بی زحمت.»

روح الله زم که بعد از حوادث سال ۸۸ محکوم و در مدتی که به مرخصی آمده بود به خارج از کشور گریخته بود، در پاریس و تحت حفاظت و حمایت پلیس و سرویس امنیتی فرانسه بود و تمام ترددها و برنامه های او در داخل و خارج فرانسه با نظارت و حفاطت محسوس و غیرمحسوس این نهادها صورت می گرفت. گفته می شود سازمان اطلاعات و امنیت ملی ترکیه (میت) نیز حفاظت از او در سفرهایش به ترکیه را عهده دار بود. زم همچنین ارتباطاتی نیز با سازمان جاسوسی اسرائیل (موساد) نیز داشت.

خبرهای ضد ونقیضی در خصوص نحوه و محل دستگیری زم منتشر شد، ابتدا عنوان شد که او پس از ورود به ایران بازداشت شده است، اما برخی مدعی شدند که او به همراه برخی از همکارانش در ترکیه حضور داشتند که منجر به بازداشت او شده است. اما یک مقام مسئول که در این عملیات حضور داشته ، درباره نحوه بازداشت روح الله زم می‌گوید: «مهمترین ویژگی این عملیات، معماری دقیق و چند لایه اطلاعاتی است که طی آن و با استفاده از روشهای نرم اطلاعاتی، سوژه مورد نظر از مجموعه سپرهای حفاظتی که از سوی سرویسهای جاسوسی بیگانه برای او فراهم شده بود جدا و وارد تور سازمان اطلاعات سپاه شد.»

اخیرا اما روزنامه فیگارو مدعی شده است که زم در نجف دستگیر شده است.

 

از دست ندهید

Copyright © 2018 JamehIrani. تمامی حقوق این پایگاه مطابق قانون متعلق به جامعه ایرانی است. استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است.