ارتباط با ما در

اما و اگرهای موفقیت مأموریت عمران خان

همزمان با آغاز دور تازه فعالیت نخست وزیر پاکستان برای کاهش تنش در منطقه، برخی تحلیلگران در گزارش های جداگانه شروطی را برای موفقیت این تحرکات مطرح کردند.

منتشر شده

به گزارش جامعه ایرانی؛ روزنامه لبنانی الاخبار در تحلیل خود با مبهم دانستن موضع آمریکا درباره رابطه ایران و عربستان نوشت: هنوز مشخص نیست که آیا هدف از پیام‌های سعودی دستیابی به یک راه حل جامع و گسترده است یا یک آتش‌بس امنیتی که فقط اجتناب از تکرار حملات علیه عربستان را تضمین می‌کند. الاخبار ابتکار عمل کنونی پاکستان را دارای ویژگی‌های مهمی خواند که می‌تواند دیوار بحران منطقه را بشکند و نوشت: از سرگرفته شدن تحرکات عمران خان و سفر وی به تهران و عزیمت چند ساعت بعدش به عربستان بدان معنی است که حداقل عزم پیشرفتی وجود دارد. این روزنامه آورده است: از جمله شروط موفقیت ابتکار عمران خان در این است که درخواست عربستان از پاکستان فقط رساندن یک پیام درباره تمایل ریاض به آتش‌بس جزئی برای حفاظت از خودش و اجتناب از حملات بیشتر نباشد به گونه‌ای که پرونده‌های مهم‌تری نظیر جنگ یمن را شامل نشود. پایگاه خبری تابناک هم در گزارش خود «بی اعتمادی عمیق میان ایران و عربستان» و «جنگ یمن و تداوم آن» را دو چالش بزرگ در بهبود روابط میان دو کشور خواند. در ادامه این تحلیل به نقش آمریکا در موفق نبودن تلاش های پاکستان هم اشاره و تصریح شده است: طبیعتاً واشنگتن و تل آویو کاهش اختلافات میان کشور‌های حاشیه خلیج فارس و تهران را به ضرر منافع خود تلقی خواهند کرد.

جهت ثبت دیدگاه کلیک کنید

دیدگاه ثبت کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ادامه مطالعه

 

از دست ندهید

Copyright © 2018 JamehIrani. تمامی حقوق این پایگاه مطابق قانون متعلق به جامعه ایرانی است. استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است.