ارتباط با ما در

شکست قیمت بلیت اتوبوس نجف از ۷۰۰ هزار تومان به ۱۵۰ هزار تومان

مدیرعامل منطقه آزاد اروند گفت: همچنین امروز ۶۰۰ مگابایت برق به عراق صادر می‌کنیم که اصلی‌ترین صادرات برق ایران محسوب می‌شود. همچنین هشت پالایشگاه در منطقه وجود دارد که مجوز ساخت هشت پالایشگاه دیگر را صادر کرده‌ایم.

منتشر شده

به گزارش جامعه ایرانی؛ اسماعیل زمانی در نشست خبری امروز درباره تمهیدات انجام شده برای ساماندهی زائران حسینی در منطقه خرمشهر اظهار داشت: در همه زمینه‌ها پشتیبانی وسیعی در طرف ایران انجام شده است و تاکنون با مشکل خاصی مواجه نبوده‌ایم.

وی با اشاره به برخی از مشکلات در در داخل خاک عراق گفت: امسال عراقی‌ها با مشکلات داخلی مواجه بودند و کشور عراق ناامن شده بود به همین دلیل مدیریت سفرهای اربعین در خاک عراق ضعیف شده بود از این رو شاهد به وجود آمدن مشکلاتی برای زائران اربعین حسینی بودیم.
مدیرعامل منطقه آزاد اروند تاکید کرد: البته با پشتیبانی قوی این مشکلات را بلافاصله برطرف کردیم و اجازه ندادیم شرایط برای زائران ایرانی در خاک عراق سخت باشد.

وی با اشاره به کمبود اتوبوس برای حمل و نقل زائران ایرانی در خاک عراق گفت: بلافاصله بعد از بروز این مشکل نسبت به اعزام ۲۰۰ دستگاه اتوبوس برای زائران ایرانی اقدام کردیم تا زائران ایرانی با مشکلی در زمینه تردد مواجه نشوند.
زمانی درباره وقوع تصادفات خودروهای حامل زائران ایرانی در خاک عراق گفت: متاسفانه تعدادی از هموطنان را در این تصادفات از دست دادیم اما بلافاصله نسبت به انتقال مصدومان به خاک کشور اقدام شد و شب گذشته یک فروند هواپیما ۶۰ مصدوم ایرانی را به بیمارستان‌های شیراز منتقل کردند.

زمانی با اشاره به بروز مشکلاتی در زمینه تدارکات از جمله کمبود آ‌ب آشامیدنی برای زائران گفت: از آنجایی که امسال ویزا برداشته شد پیش بینی کردیم ۶۰ درصد تعداد زائران افزایش یابد اما این پیش یبنی درست از آب درنیامد و تعداد زائران نسبت به سال گذشته به چند برابر رسید. از این رو با مشکلاتی از جمله توزیع آب مواجه شدیم.
وی ادامه داد: توزیع آب به ویژه در مسیر شلمچه تا بصره مشکل ایجاد کرد چرا که در آن مسیر عراقی‌ها مواکبی برای زائران نداشتند تا به زوار خدمات رسانی کنند بنابراین ناچار شدیم خودمان وارد شویم و با اجازه مسئولان مرزی عراق نسبت به انتقال آب و برخی از مواد خوراکی به این مسیر اقدام کردیم.
مدیرعامل منطقه آزاد اروند تاکید کرد: شب گذشته هم جلسه‌ای با استاندار بصره برگزار شد تا خدمات‌رسانی به زائران ایرانی در منطقه افزایش یابد.

زمانی با اشاره به بسته شدن مرز شلمچه در مقاطع زمانی گفت: ورودی کشور ایران با عراق فاصله ۳۰۰ کیلومتری دارد و از آ‌نجایی که طرف عراقی ظرفیت پذیرش این حجم از زائران را نداشت درخواست کند شدن ورود زائران را کرد و تصمیم بر این گرفته شد تا چند ساعتی مرز شلمچه بسته شود تا دپوی جمعیت در این مرز را نداشته باشیم چراکه اگر جمعیت در طرف ایران متوقف می‌شد بسیار بهتر از ازدحام و توقف جمیعت در طرف عراق بود چون امکانات و تجهیزات در طرف عراق برای زائران وجود نداشت.
زمانی گفت: این موضوع را به زائران اطلاع دادیم و خوشبختانه مردم هم آن را پذیرفتند و ترجیح دادند در مرز ایران متوقف شوند.

جهت ثبت دیدگاه کلیک کنید

دیدگاه ثبت کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ادامه مطالعه

 

از دست ندهید

Copyright © 2018 JamehIrani. تمامی حقوق این پایگاه مطابق قانون متعلق به جامعه ایرانی است. استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است.