ارتباط با ما در

جزئیات نشست خبری روحانی با عمران خان

رئیس جمهور در نشست خبری با نخست وزیر پاکستان گفت که مسائل منطقه راه حل سیاسی دارد و باید از طریق گفتگو بین کشورها به حل و فصل نهایی برسد. عمران خان نیز تاکید کرد که علت اصلی سفر من به ایران این بود که نمی‌خواهیم درگیری جدیدی در منطقه اتفاق بیفتد.

منتشر شده

به گزارش جامعه ایرانی؛ حجت الاسلام و المسلمین حسن روحانی رئیس جمهوری اسلامی ایران ظهر یکشنبه در نشست خبری مشترکی با نخست وزیر پاکستان که در مجموعه فرهنگی تاریخی سعدآباد برگزار شد اظهار کرد: آقای نخست وزیر راجع به امنیت منطقه حساس خلیج فارس نکاتی مطرح کردند که ما هم آنها را تایید می‌کنیم؛ آقای نخست وزیر بر این نکته تاکید داشتند کلید حل و فصل مسئله پایان یافتن جنگ یمن و آتش بس فوری و کمک به مردم یمن است که این می‌تواند آغاز بسیار خوبی باشد.

وی افزود: دو کشور بر این نکته تاکید داریم که مسائل منطقه راه حل سیاسی دارد و باید از طریق گفت و گو میان کشورها مسائل موجود به حل و فصل نهایی برسد.

رئیس جمهور خاطر نشان کرد: در نشستی که با نخست وزیر و سایر مقامات پاکستانی داشتیم خطراتی که رژیم صهیونیستی برای امنیت منطقه دارد را توضیح دادیم همچنین به آقای نخست وزیر تاکید کردیم که هر گونه حسن نیت و کلام طیب، پاسخی طیب و شایسته خواهد داشت.

روحانی با بیان این که تحریم‌های ظالمانه آمریکا علیه ملت ایران یک تروریسم اقتصادی است اظهار کرد: در دیدار با نخست وزیر پاکستان راجع به تحریم‌های ظالمانه آمریکا علیه ملت ایران نیز بحث کردیم. همچنین درباره این که چگونه برجام از نو به روال سابق خود بازگردد و این توافق مهم به طور کامل عملیاتی شود با یکدیگر گفت و گو کردیم.

وی ادامه داد: همچنین در این زمینه،این که آمریکا برای حل مسئله باید به برجام بازگردد و تحریم‌ها را کنار بگذارد به عنوان یک نکته اساسی و کلیدی مورد تاکید ما بود.

روحانی با تشکر از نخست وزیر پاکستان به دلیل سفر به ایران گفت: مباحثی که امروز درباره آنها گفت و گو کردیم را مباحث مهمی برای منطقه و روابط جهانی می‌دانم. به آقای نخست وزیر گفتیم که حسن نیتی که ایشان برای مسائل منطقه دارند، با چهره گشاده با تلاش ایشان مواجه خواهیم بود و ایشان را یاری می‌کنیم برای این که صلح و ثبات کامل به منطقه حساس ما بازگردد.

روحانی در پایان اظهار امیدواری کرد که سفر نخست وزیر پاکستان و هیات همراه به تهران باعث خیر و منفعت دو کشور و منطقه باشد.

عمران خان: علت سفرم به تهران جلوگیری از یک درگیری جدید در منطقه است

عمران خان نخست وزیر پاکستان هم که صبح امروز (یکشنبه) به منظور دیدار با مقامات جمهوری اسلامی ایران وارد تهران شده بود، در نشست خبری مشترک با حجت‌الاسلام حسن روحانی رئیس‌جمهور کشورمان تاکید کرد: ما امروز در رایزنی خود به مناسبات و تجارت دوجانبه و همچنین کمک به یکدیگر تاکید کردیم.

وی افزود: ایران و پاکستان روابط دیرینه ای دارند و ما هنوز کمک‌های ایران در سال ۱۹۶۵ را از یاد نبرده‌ایم.

نخست وزیر پاکستان تاکید کرد: من می‌خواهم از دولت ایران به خاطر حمایتی که از مردم کشمیر کرد تشکر کنم. ۸ میلیون کشمیری در محاصره قرار داشتند و ما از موضع گیری ایران در خصوص این فاجعه انسانی که در هند اتفاق افتاد سپاسگزاری می‌کنیم.

وی با اشاره به علت سفر به تهران گفت: علت اصلی سفر من به ایران این بود که نمی‌خواهیم درگیری جدیدی در منطقه اتفاق بیفتد زیرا پاکستان ۷۰ هزار نفر را در درگیری با تروریسم از دست داد و امروز هم مردم سوریه همچنان از تبعات تروریسم و درگیری رنج می‌برند.

عمران خان تصریح کرد: ما نمی‌خواهیم شاهد یک درگیری جدید در منطقه باشیم.

جهت ثبت دیدگاه کلیک کنید

دیدگاه ثبت کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ادامه مطالعه

 

از دست ندهید

Copyright © 2018 JamehIrani. تمامی حقوق این پایگاه مطابق قانون متعلق به جامعه ایرانی است. استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است.