ارتباط با ما در

اعلام اموال مسئولان یک گام به عقب؟

سخنگوی هیأت رئیسه مجلس، جزئیات نشست سران قوا برای تصمیم گیری درباره اعلام اموال و دارایی مسئولان را تشریح کرد.

منتشر شده

به گزارش جامعه ایرانی؛ اسدالله عباسی سخنگوی هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی در تشریح جزئیات نشست سران قوا برای تصمیم‌گیری در خصوص اعلام اموال و دارایی مسئولان اظهار داشت: بر اساس اصل ۱۴۳ قانون اساسی باید دارایی های رهبری نظام و روسای جمهوری و معاونین و وزرای آنها و روسای قوا اعلام شده و آن را در اختیار قوه قضاییه بگذارند.

وی افزود: موضوعی که در جلسه سران قوا مطرح شد این بود که ما قانونی نداریم که همه مسئولان اعم از استانداران، مدیران و نمایندگان دارایی خود را اعلام کنند لذا در آن جلسه به توافق رسیدند که بقیه مدیران مانند نمایندگان استانداران و مدیران ارشد نیز اموال و دارایی خود، همسر و فرزندان شان را اعلام کنند.

سخنگوی هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی در ادامه عنوان کرد: رئیس قوه قضاییه سامانه ای را تعریف کرده مبنی بر اینکه همه مدیران از جمله نمایندگان بتوانند از این طریق اموال و دارایی های خود را اعلام کرده و در اختیار این سامانه قرار دهند.

عباسی ادامه داد: ساز و کاری لازم بود که ما نمایندگان مجلس هم این کار را انجام دهیم و دارایی های خود را اعلام کنیم لذا برای هر کدام از ما کدی در نظر بگیرند و بر اساس آن شناسه، دارایی خود را اعلام و در سامانه ثبت کنند.

وی افزود: از طرفی هم بحثی داخل مجلس همکاران داشتند و برخی اعلام می‌کردند که ما به صورت کتابچه و مکتوب اموال و دارایی خود را در اختیار قوه قضاییه قرار می‌دهیم چرا که تاکنون به صورت سامانه ای نبوده و برای بار اول است که راه‌اندازی این سامانه اتفاق می‌افتد، لذا ساز و کار لازم هم برای شناسه و مواردی که در آن سامانه اعلام می شود تحت نظر قوه قضاییه بماند و هر کدامشان به صورت جداگانه فایل را در اختیار رئیس قوه قضائیه قرار دهند.

وی افزود: قرار بر این شد که آقای لاریجانی با آقای رئیسی صحبت کنند و ما هم از طرف مجلس اعلام آمادگی کردیم که برای هرکدام از همکارانمان کد شناسه اعلام کنند و پس از آن ما دارایی ها و اموال و دارایی های خود و خانواده خود را در اختیار رئیس قوه قضائیه قرار دهیم.

عباسی بیان کرد: در جلسه سران قوا در این خصوص تصمیم‌گیری شد بنابراین برای هر کدام از مسئولان کد شناسه باید در نظر گرفته شود و طبیعتاً با این تفاسیر اطلاعات محرمانه خواهد بود.

سخنگوی هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی در ادامه تصریح کرد: وقتی سامانه کد شناسه بدهد. اطلاعات در اختیار رئیس قوه قضائیه قرار می گیرد و چیزی نیست که ما اعلام کنیم و آحاد مردم بدانند که مثلاً فلان مدیر یا استاندار یا نماینده در زندگی شان چه چیزی دارند و دارای چه میزان دارایی هستند. در این صورت فقط این اطلاعات را شخص مسئول و رئیس قوه قضاییه خواهد داشت.

عباسی گفت:در جلسه سران قوا موضوع کدگذاری سامانه و کم و کیف ارائه اطلاعات به قوه قضاییه که آیا به صورت مکتوب باشد یا سامانه الکترونیک باشد مطرح شد و به اینجا رسیدند که سامانه الکترونیکی باشد و نهایتاً برای اینکه سامانه الکترونیکی باشد برای هر کدام از مسئولان نمایندگان و مدیران ارشد کد شناسایی را تعریف کنند و در اختیار آنان قرار دهند تا از این طریق اموال و دارایی شان را اعلام کنند.

عباسی گفت: ما منتظر هستیم که این سامانه را در اختیار ما بگذارند و ما آن را اعلام کنیم، احتمال دارد آن را فردا یا پس فردا در اختیار ما قرار دهند. هر زمانی که در اختیار ما قرار دهند ما آماده هستیم و همه همکاران من هم از این موضوع استقبال کردند.

جهت ثبت دیدگاه کلیک کنید

دیدگاه ثبت کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ادامه مطالعه

 

از دست ندهید

Copyright © 2018 JamehIrani. تمامی حقوق این پایگاه مطابق قانون متعلق به جامعه ایرانی است. استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است.