ارتباط با ما در

زنگنه: «بابک زنجانی» سنجی نداریم

وزیر نفت با بیان اینکه “توتال و شرکت چینی به دلیل تحریم از طرح توسعه فاز ۱۱ خارج شدند”، خاطرنشان کرد: خروج آن‌ها در یک فضای کاملا دوستانه صورت گرفت، چراکه تحریم‌ها اجازه فعالیت آن‌ها را نمی‌داد.

منتشر شده

به گزارش جامعه ایرانی؛ بیژن زنگنه در کنگره نفت و نیرو اظهار داشت: فردی که می‌خواهد محموله نفتی ببرد، باید منابع کافی برای آن داشته باشد؛ ما بابک زنجانی سنجی نداریم و حداقل پول مورد نیاز برای یک محموله نفتی ۴۰ تا ۵۰ میلیون دلار است.
وی افزود: باید برای پولی که در کشور وجود دارد، فکر کرد تا از آن به نحو احسن استفاده شود؛ اکنون در شرایط دشواری قرار داریم بنابراین باید از ابتکارهای خود استفاده کنیم.

زنگنه با بیان اینکه “وزارت نفت در شرایط سخت این سال‌ها توانسته است کارهای بزرگی را در بخش پتروشیمی، نفت و گاز انجام دهد البته نیاز کشور بیش از این است”، گفت: همه بخش دریایی ۲۷ فاز پارس جنوبی تا پایان امسال به اتمام می‌رسد و عملیات اجرایی طرح توسعه فاز ۱۱ پارس جنوبی نیز امسال آغاز خواهد شد.

وزیر نفت با بیان اینکه “توتال و شرکت چینی به دلیل تحریم از طرح توسعه فاز ۱۱ خارج شدند”، خاطرنشان کرد: خروج آن‌ها در یک فضای کاملا دوستانه صورت گرفت، چراکه تحریم‌ها اجازه فعالیت آن‌ها را نمی‌داد.

زنگنه از امضای قرارداد میدان گازی فرزاد B به عنوان یک میدان مشترک در ماه‌های آینده خبر داد و گفت:‌ امسال برای اولین‌بار صادرکننده بنزین بودیم و بنزین یورو ۴ در کلانشهرهای کشور توزیع می‌شود.

وزیر نفت ادامه داد: اگر از من سوال شود که آینده کسب‌وکار را چگونه می‌بینید، پاسخ خواهم داد که در شرایط کنونی ظرفیت‌های زیادی برای توسعه وجود دارد و اگرچه در جغرافیای نفت تغییرات مهمی اتفاق افتاده به طوری که آمریکا که بزرگترین مصرف‌کننده نفت بود، اکنون به بزرگترین تولیدکننده نفت و گاز و میعانات تبدیل شده اما همچنان ظرفیت‌های قابل توجهی در ایران برای توسعه وجود دارد.

وی با تاکید بر این مساله که نفت می‌تواند محرک اقتصاد ایران با توسعه جهشی در بالادست و اتکای آن به پتروشیمی و پایین‌دست و همچنین تکمیل زنجیره ارزش باشد، تصریح کرد: فعال بودن نفت می‌تواند بخش صنایع و خدمات فنی و مهندسی را توسعه دهد، چراکه حجم سرمایه‌گذاری نفت به گونه‌ای است که می‌تواند خدمات مهندسی و غیرمهندسی را فعال و در اشتغال نیز نقش ویژه‌ای داشته باشد.

زنگنه با بیان اینکه “صنعت نفت ایران همچنان زنده‌ است و مقاومت می‌کنیم”، گفت: البته تحریم‌ها ضرباتی را به ما وارد کرده و جایگاه ما را در جهان کاهش داده است، اما مقاومت خواهیم کرد چرا که تنها در این شرایط می‌توانیم عرصه‌های پیشرفت را رقم بزنیم.
وی افزود: اولین و شناخته‌ترین فعالیت بخش خصوصی در حوزه نفت مربوط به فعالیت‌های پیمانکاری می‌شود که در حال حاضر مدل قراردادی IPC نقش ویژه‌ای دارد؛ حتی عملیات نگهداشت تولید را نیز یک پیمانکار انجام می‌دهد و این در صورتی است که این موضوع در گذشته اینگونه نبوده است.

جهت ثبت دیدگاه کلیک کنید

دیدگاه ثبت کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ادامه مطالعه

 

از دست ندهید

Copyright © 2018 JamehIrani. تمامی حقوق این پایگاه مطابق قانون متعلق به جامعه ایرانی است. استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است.