ارتباط با ما در

حاج بابایی از مجلس دل‌چرکین است

رئیس فراکسیون ولایی مجلس می گوید: خیلی از مشکلاتی که در کشور ایجاد می‌شود زمینه‌ساز آن خود مجلس است اگر مجلس مقبول عمل کند حتی اگر کسی بخواهد فضا را به سمت تمسخر و زیر سوال بردن جامعه ببرند فضای عمومی جامعه همراه نخواهد شد.

منتشر شده

به گزارش جامعه ایرانی؛ حمیدرضا حاجی‌بابایی نماینده مردم همدان و رئیس فراکسیون اصولگرایان ولایی مجلس معتقد است این تخریب‌ها از درون خود مجلس نشات می‌گیرد. وزیر آموزش و پرورش در دولت دهم می‌گوید مجلس امروز در راس امور نیست. حاجی‌بابایی می‌گوید مجلس افراد قدرتمند دارد و خالی از لیدر نیست اما اکثریت مجلس است که تعیین کننده هستند. آنچه در ادامه می‌خوانید مشروح این گفت‌وگو است:
آقای حاجی بابایی! این روزها بازار نقد به مجلس بسیار داغ است و حتی گاهی شکل تمسخر به خود می‌گیرد، فکر نمی‌کنید این توهین‌ها و تخریب‌ها شان مجلس و شان قانون‌گذاری را تحت تاثیر قرار دهد؟

مشک آن است که خود ببوید نه آنکه عطار بگوید، من اعتقاد بر این است که مجلس باید کاری بکند که نقد تخریبی درمورد آن اثرگذار نباشد. نمایندگان به طرح شفافیت آرا رای خوبی دادند آیا کسی میتواند این را محکوم کند؟ اما وقتی طرح وزارت بازرگانی را که کاملا در مغایرت با سیاست های کلی است که «آقا» اعلام کردند و مشخصا مغایرت با بند ۱۰ اقتصاد مقاومتی، مغایر با بند الف برنامه ششم و همینطور مغایر با اصل ۱۷۵ قانون اساسی است تصویب می شود ایجاد نقد می کند. مگر می‌شود الان که روز است بگوئیم نه شب است؟ بنابراین اولا تخریب مجلس به سود هیچ‌کسی نیست اما نقد سازنده اشکالی ندارد. دوما اگر مجلس کارهای مثبت انجام دهد مردم آن را تقویت می‌کنند.

تمسخر مجلس را که نمی‌توان گفت نقد سازنده و…

تمسخر از هرکسی باشد قابل قبول نیست می‌خواهد درمورد نماینده باشد یا درمورد وزیر یا درمورد یک فرد عادی. تمسخر کردن قابل قبول نیست. حتی در آیین اسلامی ما تاکید شده است که نباید دیگران را مسخره کرد اما به هر حال در فضای مجازی ما این اتفاق رخ می‌دهد. مسلم است اگر کسی بزرگنمایی کند کار خوبی نیست مجلس یک جایگاه مهم است که باید در راس امور باشد و هدایتگر دولت،قوه قضائیه و … باشد اما متاسفانه مجلس امروز به هر دلیلی، ضعیف عمل کرده و در راس امور نیست

در بحث سامان‌دهی حقوق‌ها حق قانون ادا نشد یا در موضوع تشکیل وزارت بازرگانی قانون در خود مجلس نادیده گرفته شد و ما دوگانه عمل کردیم، این‌ها مواردی است که مجلس را ضعیف می‌کند. از سوی دیگر مصوباتی مانند طرح شفافیت و رای قاطعی که به آن داده شد می‌تواند موجب تقویت مجلس شود.

یعنی شما این تخریب‌ها و توهین‌هایی که نسبت به مجلس مطرح می‌شود نتیجه رفتار و عملکرد خود مجلسی ها می دانید؟

من می‌گویم خیلی از مشکلاتی که در کشور ایجاد می‌شود زمینه‌ساز آن خود مجلس است اگر مجلس مقبول عمل کند حتی اگر کسی بخواهد فضا را به سمت تمسخر و زیر سوال بردن جامعه ببرند فضای عمومی جامعه همراه نخواهد شد اما وقتی مجلس مقبول عمل نکند و پاسخگوی نیازهای جامعه نباشد کوچکترین جوکی‌ که درباره آن مطرح می‌شود این فراگیر می‌شود.

چقدر این موضوع را ناشی از آن می‌دانید که در مجلس امروز آن لیدرهای قدرتمندی که می‌توانستند نبض امور را در مجلس به دست بگیرند وجود ندارد؟

من این موضوع را قبول ندارم هر مجلسی در هر دوره‌ای افراد مقتدر و لیدرهای خود را دارد. مهم اکثریت است چراکه تکلیف مصوبات را در درون مجلس اکثریت مشخص می‌کند و گاهی این اکثریت به یک موضوعی رای می‌دهد و گاهی رای نمی‌دهد. بنابراین عملکرد مجلس است که نشان‌گر قدرت اوست نه افراد و نمایندگانی که در آن حضور دارد.

به هر حال تاثیر افراد را نمی‌توان نادیده گرفت و در همین زمینه نقدی که وجود داشت این بود که شورای نگهبان بسیاری از افراد شاخص را که می‌توانستند نقش مهمی داشته باشند و قدرتمند عمل کنند را رد صلاحیت کرد و نتیجه این شد که افرادی به مجلس راه پیدا کردند که برای رای‌ خود نرخ تعیین کردند و با آپارتمان گرفتن‌ها و امتیازات مختلف استیضاح و سوال امضا می‌کنند یا امضای خود را پس می‌گیرند.

ببینید این مسائل به شفافیت باز می‌گردد یعنی اگر ما شفافیتی داشتیم که در کشور هر فردی که مسوولیتی را به عهده می‌گیرد وقتی قبل از ورود به آن مقام و منصب و بعد از اتمام دوره‌اش همه زندگی او را مردم بفهمند چنین مسائلی به وجود نمی‌آید و چنین چیزی شکل نمی‌گیرد اما اگر خدایی ناکرده آن نظارت کافی و وافی را خودمان در مجلس نخواهیم مورد تعرض دیگران قرار می‌گیریم. مجلس، دولت، قوه‌ قضائیه و هر نهاد دیگری باید محترم نگه داشته شود اما شرط اول این است که خودشان این احترام را حفظ کنند. همه دوست دارند بگویند خوب کار می‌کنیم طبیعی است که اگر خوب کار کنیم مردم تعریف و تشکر می‌کنند و اگر بد کار کند از ما انتقاد می‌کنند.

جهت ثبت دیدگاه کلیک کنید

دیدگاه ثبت کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ادامه مطالعه

 

از دست ندهید

Copyright © 2018 JamehIrani. تمامی حقوق این پایگاه مطابق قانون متعلق به جامعه ایرانی است. استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است.