ارتباط با ما در

تفاوت آلرژی با آنفلوانزا چیست؟

یک پزشک عمومی گفت: توصیه می‌شود اطفال، افراد مسن، بیماران دیابتی و همچنین کسانی که سابقه پیوند عضو و سیستم ایمنی ضعیفی دارند حتماً واکسن آنفلوانزا بزنند.

منتشر شده

به گزارش جامعه ایرانی؛ مهدی امان الهی با بیان اینکه آنفلوانزا یک بیماری دستگاه تنفسی فوقانی است، اظهار کرد: آنفلوانزا با علائمی مانند آبریزش بینی، گلودرد و خارش گلو همراه است، البته گاهی نیز ممکن است این علائم همراه با تب باشد و علائم آن با سرماخوردگی یکسان، اما شدت آن بیشتر شود.

وی ادامه داد: آنفلوانزا گاهی با درد مفاصل، درد‌های عضلانی و استخوانی خود را نشان می‌دهد.

این پزشک عمومی با بیان اینکه در آلرژی‌های فصلی باید به دو نکته توجه کرد، افزود: علاوه بر اینکه باید به شرایطی که در اطراف افراد اتفاق می‌افتد، توجه کرد باید دانست که آلرژی به خود ایمنی افراد نیز بستگی دارد.

امان الهی گفت: افرادی که به آلرژی مبتلا هستند، نسبت به مواد محرک موجود بدن از طریق استنشاق، خوردن مواد غذایی یا تماس پوستی واکنش نشان می‌دهند.

وی ادامه داد: آلرژی‌های فصلی به‌صورت عطسه و سرفه بروز می‌کند و تب به‌ندرت در آلرژی اتفاق می‌افتد، زیرا عامل آلرژی با آنفلوانزا فرق می‌کند. عامل آنفلوانزا معمولاً ویروس‌ها هستند که ممکن است سالانه ایجاد شود.

این پزشک عمومی بابیان اینکه معمولاً توصیه می‌شود، برخی افراد هر سال واکسن آنفلوانزا بزنند، گفت: اطفال، افراد مسن، بیماران دیابتی و همچنین کسانی که سابقه پیوند عضو و سیستم ایمنی ضعیفی دارند حتماً واکسن آنفلوانزا بزنند.

امان الهی بابیان اینکه درصد کمی از افراد با ابتلا به آنفلوانزا علائم بیماری را دارند، گفت: آنفلوانزا نیازمند درمان‌های علامتی است. برای نمونه برای درمان آبریزش بینی و کوفتگی باید اقدامات لازم را انجام داد.

وی ادامه داد: مصرف مایعات ولرم، سوپ جو، انواع آش‌ها، ماء الشعیر خانگی، تخم‌مرغ آب‌پز و غذا‌های که آسان هضم می‌شوند به درمان آنفلوانزا کمک می‌کند.

این پزشک عمومی خاطرنشان کرد: علائم ابتلا به آلرژی خوراکی و محیطی معمولاً به‌صورت عطسه و سرفه است که با سرماخوردگی مشترک است و هم‌پوشانی دارد، بنابراین افراد برای درمان باید دقت کنند. البته افرادی که به آلرژی مبتلا می‌شوند خودشان در فصل بهار یا پاییز متوجه این علائم هستند.

جهت ثبت دیدگاه کلیک کنید

دیدگاه ثبت کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ادامه مطالعه

 

از دست ندهید

Copyright © 2018 JamehIrani. تمامی حقوق این پایگاه مطابق قانون متعلق به جامعه ایرانی است. استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است.