ارتباط با ما در

خدمات ارزش افزوده و اجحاف ۲۰۰۰ میلیارد تومانی در حق مردم

رئیس مرکز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات با اشاره به موضوع خدمات ارزش افزوده (وس) می‌گوید: برخی از مردم که اطلاعات چندانی از حوزه این خدمات ندارند، ناخودآگاه عضو این خدمات می‌شوند، بدون این‌که از آن‌ استفاده کنند و درنتیجه مبالغی از حساب آن‌ها کم می‌شود و پول سرشاری به جیب ارائه‌کنندگان این خدمات می‌رود؛ چنین چیزی اصلا قابل قبول نیست و وزیر ارتباطات چندین بار اعلام کرده‌ که یا باید این خدمات پایان یابد یا این روش اصلاح شود.

منتشر شده

به گزارش جامعه ایرانی؛ سیدجمال هادیان با بیان این‌که خدمات ارزش افزوده خدماتی بسیار مفصل است که اپراتورها در دنیا ارائه می‌دهند اظهار کرد: سازوکار “وس” در همه دنیا به‌صورت عمومی و هم اختصاصی در سازمان‌ها استفاده می‌شود، اما سوءاستفاده از کم‌اطلاعی مخاطبان در هیچ کجا رایج نیست.
وی ادامه داد: یکی از مشکلاتی که این خدمات داشته، این است که وقتی شما به عضویت آن درمی‌آمدید، خروج از آن کار بسیار مشکل و پیچیده‌ای بود، از این جهت که کسی نتواند و یا کمتر رغبت کند از این سرویس‌ها خارج شود. اما اکنون وزیر ارتباطات به رگولاتوری دستور داده با بررسی کامل، همه خدمات طی فرایندی قطع شود، سپس دوباره از کسانی که می‌خواهند این خدمات را دریافت کنند، نظر بخواهند، یک بار آن‌ها موافقتشان را اعلام کنند و بار دوم نیز تاییدشان را بگیرند و وقتی مطمئن شدند،‌ آنگاه خدمات ارائه شود.

برآورد درآمد ۲۰۰۰ میلیارد تومانی خدمات ارزش افزوده
رئیس مرکز روابط عمومی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات با بیان این‌که به گفته مسئول سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی، بیش از ۲۰۰۰ میلیارد تومان گردش مالی این خدمات است، بدون این‌که محتوای مناسب یا خدمات مناسب به کاربران ارائه دهند، افزود: این موضوع واقعا یک اجحاف بزرگ به مردم است و وزارت ارتباطات هم طبق وظیفه قانونی خود، برای احقاق حقوق مردم ایستاده تا روش ارائه و اطلاع‌رسانی این خدمات اصلاح یا کلا تعطیل شود و حاضر نیست به خاطر ملاحظه‌کاری یا مسائل سیاسی، از این حق مردم کوتاه بیاید.

هادیان ادامه داد: برای بخشی از این هزینه، شائبه‌هایی وجود دارد که در راه‌های غیرمتعارفی صرف می‌شود. اگر هم این روزها حملات شدیدی در برخی از رسانه‌ها به وزارت ارتباطات می‌بینیم، به این دلیل است که شاید احتمال قطع “وس” برای برخی افراد دردناک باشد، یعنی منبع درآمد اصلی را قطع کند و در نتیجه یکی از واکنش‌ها به قطع درآمدهای ناسالم، تلاش‌های تخریبی رسانه‌ای است.
رئیس مرکز روابط عمومی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات در پاسخ به وجود منافع مالی از خدمات ارزش افزوده برای وزارت ارتباطات و اپراتورها، اظهار کرد: در این خدمات، هیچ منفعت مادی برای وزارت ارتباطات مترتب نیست و تنها برای اپراتورها و ارائه‌دهندگان این خدمات و اگر محتوای مناسبی داشته باشد، برای مردم منفعت دارد.

وی هم‌چنین خاطرنشان کرد: شاید خیلی‌ها اطلاع نداشته باشند که می‌توانند همواره از #۸۰۰* برای اطلاع از این‌که عضو چه سرویس ارزش افزوده‌ای هستند استفاده کنند و درنتیجه اگر اطلاع داشته باشند، می‌توانند بلافاصله خدمات ناخواسته را لغو کنند. البته لغو آن در برخی موارد مشکل است و دالان‌های پیچ‌درپیچی گذاشته شده تا خروج از این سیستم دشوار باشد، اما امیدوارم این موضوع حل شود.
به گفته هادیان، وزیر ارتباطات دستور بررسی این موضوع و اصلاح روند موجود را ابلاغ کرده‌ تا در مرحله نخست، سیستم عضویت و ارائه خدمات اصلاح شود و این خدمات به نحو عادلانه و مطلوب ادامه یابد و در غیر این صورت این خدمات کاملا متوقف خواهد شد.

جهت ثبت دیدگاه کلیک کنید

دیدگاه ثبت کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ادامه مطالعه

 

از دست ندهید

Copyright © 2018 JamehIrani. تمامی حقوق این پایگاه مطابق قانون متعلق به جامعه ایرانی است. استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است.