ارتباط با ما در

دژپسند: مشکلات هپکو حل شد

وزیر اقتصاد و دارایی از عرضه سهام دو شرکت با ارزش حدود ۴۰ هزار میلیارد تومان در آینده نزدیک خبر داد.

منتشر شده

به گزارش جامعه ایرانی؛ «فرهاد دژپسند» امروز در حاشیه هیات دولت از برنامه دو عرضه جدید خبر داد و گفت: بازار بورس نشان داد که بستری کاملا مناسب برای جذب منابع است و در این راستا سهام دو شرکت با ارزش حدود ۴۰ هزار میلیارد تومان در آینده نزدیک عرضه می‌شود. امیدوارم این عرضه‌ها همچنان از استقبال قابل توجه مردم برخوردار شده و به هدایت نقدینگی به امور مناسب و موثر کمک کند.وی درباره تغییر مدیر عامل هپکو توضیح داد: می‌توانم اعلام کنم که تمام مشکلات هپکو حل شده و امروز صبح از استاندار استان پیامکی دریافت کردم که از اقدامات سازمان خصوصی سازی در این زمینه تشکر می‌کرد.وزیر اقتصاد همچنین درباره تغییرات خصوصی‌سازی تصریح کرد: هیات واگذاری با طرح پیشنهادی وزارت اقتصاد موافقت کرده، بنابراین در روش قیمت‌گذاری و همچنین روش واگذاری، تغییراتی در آستانه اجرا است.

دژپسند ادامه داد: طی دو هفته آینده ۶ پالایشگاه با روش جدید در بورس واگذار می شود که شرکت‌های بورسی هستند و شرایط مناسبی دارند. در این راستا سهام‌شان را به صورت واحد به واحد عرضه می‌کنیم تا آحاد مردم، حتی آن‌ها که پس اندازهای خرد دارند هم بتوانند در این واگذاری شرکت کرده و سهام بخرند.وی معتقد است با این روش هم دولت کوچک می‌شود و هم توده مردم را برای خرید بسیح می‌کند که نوعی تحقق اقتصاد مردمی به حساب می‌رود.این مقام مسئول همچنین درباره ادغام شعب بانکی تصریح کرد: پدیده ادغام در بانک‌های دولتی بسیار جدی بوده و امسال در مجامع تمام بانک‌های دولتی به عنوان یک بند از هیات مدیره بانک‌ها، گزارش گیری شده است.دژپسند با بیان اینکه تا انتهای امسال همه بانک‌ها از این منظر مورد ارزیابی قرار می‌گیرند، خاطرنشان کرد: اولویت ادغام با بانک‌هایی است که چند شعبه دارند تا ارائه خدمات بانکی به مردم دچار مشکل نشود. یعنی هم ارائه خدمت مانند گذشته انجام می‌شود و هم شعب کاهش یافته و بهره‌وری بانک‌ها کاهش نمی‌یابد.

جهت ثبت دیدگاه کلیک کنید

دیدگاه ثبت کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ادامه مطالعه

 

از دست ندهید

Copyright © 2018 JamehIrani. تمامی حقوق این پایگاه مطابق قانون متعلق به جامعه ایرانی است. استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است.