ارتباط با ما در

جزئیات ماجرای ابتلای بیش از ۲۰۰ نفر از روستای چنارمحمودی به ایدز/ مردم تجمع کردند

منتشر شده

به گزارش جامعه ایرانی؛ امروز خبری مبنی بر ابتلای اهالی روستای چنار محمودی از توابع لردگان در استان چهارمحال و بختیار به ایدز منتشر شد؛  رئیس کل دادگستری چهارمحال و بختیاری در این رابطه گفت: در این خصوص پرونده قضایی تشکیل شده است، برخی ادعا کرده‌اند این اتفاق در پی سرنگ مشترک رخ داده است و امروز جلسه شورای تامین استان برگزار خواهد شد.

توضیح وزارت بهداشت در مورد ادعای ساکنان یک روستا

رئیس مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت در این رابطه گفت: موضوعات مطرح شده در مورد علل ابتلای تعدادی از سکنه یکی از روستاهای شهرستان لردگان به ویروس اچ آی وی، هیچگونه ارتباطی با تست قند خون و اقدامات غربالگری در منطقه نداشته است. بررسی های انجام شده در هفته های اخیر در آن منطقه کماکان ادامه دارد.

وی ادامه داد: با توجه به قواعد و اصول اخلاق پزشکی، اطلاعات خصوصی این افراد به هیچ وجه قابل انتشار نیست. توصیه می شود رسانه ها از گمانه زنی پرهیز کنند و این نکته را در نظر داشته باشند که ابعاد کلی موضوع برای وزارت بهداشت روشن است.

تایید وزارت بهداشت

نایب رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس گفت: ابتلای چندین نفر از اهالی روستای چنارمحمود شهرستان لردگان(چهارمحال و بختیاری) به ویروس ایدز تائید شده است.

بازداشت یک بهیار در پی خبر ابتلای برخی اهالی یک روستا به ایدز

در پی انتشار این موضوع، بهیار این روستا بازداشت شد.

 

وزارت بهداشت: تعداد مبتلایان به ویروس ناشناخته در لردگان ۲۲ نفر است

وزارت بهداشت در پی انتشار این خبر گفت: براساس بررسی‌های پزشکی انجام شده، مجموع افراد آلوده به ویروس ناشناخته ۲۲ نفر بوده و آلودگی تمامی ساکنان روستا واقعیت ندارد. منشاء آلودگی افراد فوق کاملا مشخص هست و هیچ ارتباطی به آزمایش‌های مربوط به دیابت، فشار خون و… ندارد.

وزارت بهداشت اعلام کرد: به دلیل رعایت اخلاق پزشکی امکان اعلام منشاء آلوده شدن مبتلایان به ویروس وجود نخواهد داشت. برخی از اهالی روستای چنار محمودی از توابع لردگان اخیرا متوجه شدند که تعدادی از آنها مشکوک به داشتن بیماری HIV (ایدز) هستند. بدلیل انجام آزمایش‌های غربالگری دیابت در روستای فوق که اخیرا انجام شده برخی افراد غیر مطلع با مرتبط کردن علت آلودگی به آزمایش انجام شده از صبح امروز درمقابل فرمانداری لردگان تجمع کرده و دست به اعتراض زده‌اند.

دانشگاه علوم پزشکی چهارمحال و بختیاری: تایید ابتلای تعدادی از اهالی یک روستا به ایدز

علوم پزشکی چهارمحال و بختیاری اعلام کرد: موضوع از یک ماه قبل در دست بررسی است و همچنان ادامه دارد و تعدادی از افراد مبتلا تحت درمان هستند.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی چهارمحال و بختیاری همچنین، از همه مسئولین، بزرگان و تاثیرگذاران در فضاهای اجتماعی و اصحاب رسانه تقاضا کرد که در حفظ امنیت، حرمت و آرامش مردم و حفظ محرمانگی اطلاعات مردم، دانشگاه علوم پزشکی را همراهی کنند.

 

از دست ندهید

Copyright © 2018 JamehIrani. تمامی حقوق این پایگاه مطابق قانون متعلق به جامعه ایرانی است. استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است.