ارتباط با ما در

بهترین روش‌های موفقیت را اینجا بخوانید

هر کس می‌تواند تعریف خاصی از موفقیت داشته باشد. بعضی افراد داشتن شغل ایده‌آل خود را موفقیت می‌دانند. برای بعضی دیگر موفقیت بیشتر جنبه‌ی تحصیلی دارد. حتی بعضی اهداف بزرگ‌تری دارند و می‌خواهند تاثیر مثبتی بر دنیا بگذارند تا طعم موفقیت را بچشند. تمام این معیار‌ها ارزشمند هستند و هیچ‌کدام به راحتی به دست نمی‌آیند.

منتشر شده

کتاب‌ها و مجلات زیادی در مورد راز و رمز‌های موفقیت وجود دارد، ولی درست همان طور که هر فرد تعریف متفاوتی از موفقیت دارد؛ روش رسیدن به آن هم متفاوت است. پس به جای پرسیدن نظر یک نفر در مورد موفقیت، بهتر است از چند نفر کمک بگیرید.

لیستی که در ادامه می‌بینید، راه‌های دستیابی به موفقیت از نظر چندین فرد موفق و سرشناس است. می‌توانید از هر روش برای رسیدن به اهداف خود استفاده کنید. شما هم راه‌های پیشنهادی خود را برای ما بنویسید.

بهترین روش‌های موفقیت را اینجا بخوانید

۱. بزرگ فکر کنید

«بزرگترین خطر برای اکثر ما این نیست که اهداف بزرگی انتخاب می‌کنیم و فقط به بخش کوچکی از آن‌ها دست می‌یابیم. بلکه خطر بزرگ‌تر این است که اهداف کوچکی داشته باشیم و به همان قانع شویم.» – میکل آنژ، هنرمند مشهور دوره‌ی رنسانس

امروزه هنرمندان بسیار کمی هستند که مانند میکل آنژ بر مردم تاثیرگذار باشند. چند قرن از درگذشت او می‌گذرد، اما هنوز آثارش الهام بخش‌اند و با مردم ارتباط برقرار می‌کنند. مجسمه‌ی داوود و نقش نمازخانه‌ی سیستین در واتیکان فقط بخشی از آثار جهانی او هستند.

حال فرض کنید میکل آنژ هنر و هنرمند بودن را انتخاب نمی‌کرد. موفقیت در رشته‌ی هنر کار بسیار سختی است. فرض کنید میکل آنژ به دلیل سختی‌های راه، هنر را کنار می‌گذاشت و کار آسان‌تری انجام می‌داد.

مسئله این است که اغلب اوقات تصمیم می‌گیریم برای هدفی واقعی رویاهایمان را کنار بگذاریم. باید بدانیم که مسیر موفقیت واقعی پرخطر و دشوار است و فقط کسانی قادر به تحمل آنند که شجاع باشند.

بهترین روش‌های موفقیت را اینجا بخوانید

۲. کاری که به آن علاقه دارید بیابید و انجام دهید

«اگر حاضر باشید در کاری مشغول باشید، اما پولی بابت آن دریافت نکنید، بدانید که در مسیر موفقیت قرار گرفته‌اید.» – اپرا، شخصیت تاثیرگذار رسانه‌ای

سعی کنید وقتی مشغول کار هستید؛ این جمله را به خاطر بیاورید و به آن فکر کنید.

تصور کنید در شغل فعلی خود تا حد ممکن موفق هستید. مسلماً به شدت کار می‌کنید و زمان و انرژی زیادی صرف می‌کنید.

حال اگر از این شغل متنفر باشید، پس موفق بودن در آن یعنی فقط روز‌های زندگی‌تان را با کاری که از انجامش متنفرید پر کردید. غیر منطقی به نظر می‌رسد؛ مگر نه؟

در عوض تصور کنید عاشق شغل‌تان هستید و تمام روز بر کاری تمرکز می‌کنید که به آن عشق می‌ورزید و این باعث می‌شود انگیزه‌ی بیشتری برای کار کردن داشته باشید.

پس علاقه و اشتیاق خود را پیدا کنید. این که در شغل رویایی خود مشغول به کار باشید، نوعی موفقیت محسوب می‌شود. حتی اگر در شغلتان موفق نباشید، حداقل وقت و انرژی خود را برای کاری خرج می‌کنید که دوستش دارید. بسیاری از موسیقی‌دانان سال‌ها بدون دریافت دستمزد اجرا می‌کنند و سر صحنه عرق می‌ریزند و تنها دلیلی که باعث می‌شود ادامه دهند، عشق به اجرا و موسیقی است.

۳. میان کار و زندگی توازن برقرار کنید

«همیشه میان کار و زندگی تضاد وجود دارد و همواره نظم و بی‌نظمی با هم در حال نبردند. هیچکدام نمی‌تواند بر دیگری پیروز شود، ولی هر دو با هم می‌توانند بسیار تاثیرگذار باشند. این که چطور میان آن‌ها توازن برقرار کنید، کلید موفقیت است. » – فیل نایت، مدیرعامل شرکت نایک

اغلب اوقات افراد نمی‌توانند این توازن را ایجاد کنند. اگر گمان کنند کار کردن عامل موفقیت‌شان است، هر روز ساعت‌ها بی‌وقفه کار می‌کنند و تمام پتانسیل خود را مصرف می‌کنند. این افراد از ساعات استراحت خود می‌کاهند و سلامت جسمی خود را به خطر می‌اندازند. هم‌چنین خود را از داشتن یک زندگی لذت‌بخش محروم می‌کنند.

در نهایت آثار مخرب این عوامل باعث می‌شود نتوانند در شغل خود پیشرفت کنند. برعکس اگر موفقیت را در زندگی اجتماعی قوی و داشتن دوستان خوب بدانند؛ سر کار ضعیف عمل می‌کنند و شغل خود را از دست می‌دهند. در نهایت دیگر حتی نمی‌توانند با دوستانشان وقت بگذرانند. چون شغلی ندارند که بتوانند هزینه‌ی گشت‌وگذاربا آن‌ها را بپردازند.
پس همان گونه که فیل نایت گفت، موفقیت با برقراری توازن ایجاد می‌شود. توازن میان کار و استراحت یا کار و تفریح.

بهترین روش‌های موفقیت را اینجا بخوانید

۴. از شکست نترسید

«شکست، فرصت شروع دوباره است. اما این بار هوشمندانه‌تر.» – هنری فورد، موسس شرکت فورد

گفته شده است توماس ادیسون بعد از هزاران بار تلاش ناموفق، بالاخره توانست چراغ لامپ را اختراع کند. در مصاحبه‌ای از او پرسیدند:» بعد از هر آزمایشی که با شکست مواجه می‌شد، چه احساسی داشتی؟ «او پاسخ داد:» من هرگز شکست نخوردم. فقط راه‌هایی که نمی‌توان با آن چراغ لامپ اختراع کرد را یاد گرفتم. «به این ترتیب او از هر شکستی درس می‌گرفت و بعد از هر آزمایش متوجه می‌شد چه روشی به نتیجه نمی‌رسد و باید چه روشی به جای آن استفاده کند.

این که بعد از هر شکستی تسلیم شویم بسیار آسان است. اما شاید هر شکستی که میخوریم و هر جواب نه‌ای که می‌شنویم؛ فقط پله‌ای در مسیر موفقیت ما است. به بیان دیگر تمام اشتباهات درس عبرتی هستند که از آن‌ها برای رسیدن به موفقیت استفاده می‌کنیم.

۵. عزم راسخ داشته باشید

«من برای خودم هدفی تعیین می‌کردم و بعد تمام تلاشم را به کار می‌گرفتم تا به آن برسم. کمبود وقت و مشکلات مالی و خستگی، هیچکدام، مانع من نمی‌شد. همیشه با این روش زندگی کردم و برنده شدم.» – کلونل ساندرز، موسس شرکت کی اف سی (KFC)

این مورد از بسیاری جهات به مورد قبلی یعنی درس گرفتن از اشتباهات‌مان برمی‌گردد.

همان طور که گفتیم تسلیم شدن بسیار آسان است. تنها راه ادامه دادن علاقه و اشتیاق زیاد به موفقیت است. پس اگر می‌خواهید کم‌تر تحت تاثیر شکست‌ها قرار بگیرید، باید خودتان را وقف موفقیت کنید.

بهترین روش‌های موفقیت را اینجا بخوانید

۶. اهل عمل باشید

«مدت زیادی طول کشید تا فهمیدم افراد موفق به ندرت عقب‌نشینی می‌کنند و منتظر موفقیت می‌مانند. آن‌ها تلاش می‌کنند و موفقیت را برای خود به ارمغان می‌آورند.» – لئوناردو داوینچی، نابغه‌ی دوران رنسانس

این جمله هزاران سال پیش گفته شده است، اما امروزه حتی بیشتر کاربرد دارد و هر شخص موفقی را توصیف می‌کند.

خوب فکر کنید. وقتی به زمانی که ویلیام شکسپیر زندگی می‌کرد فکر می‌کنیم؛ آن دوران را به نام او می‌شناسیم. وقتی به دوران رنسانس در ایتالیا فکر می‌کنیم؛ تصویر میکل آنژ و لئوناردو داوینچی در ذهنمان شکل می‌گیرد. زمان حال نیز ما را یاد بیل گیتس و استیو جابز می‌اندازد.

تصور کنید اگر خدمات هر یک از آن‌ها نبود، چقدر زندگی متفاوتی داشتیم. حتی همین الآن که این مقاله را می‌خوانید، از لپتاب یا تلفن همراهی استفاده می‌کنید که توسط آن‌ها ابداع شده است یا حداقل به طور غیر مستقیم در اختراع آن دخالت داشته‌اند.

همه‌ی آن‌ها افرادی کنش‌گرا و فعال بودند که ایده‌های متفاوتی داشتند و به اجرا درآوردند. اگر اجازه می‌دادند روزمرگی آن‌ها را تحت کنترل بگیرد، در صفحه‌ی دنیا گم می‌شدند. برعکس، آن‌ها بودند که به دنیا شکل دادند و ماندگار شدند.

پس هرگز از متفاوت بودن نترسید و اگر راه بهتری برای انجام کار‌ها می‌شناسید، آن را امتحان کنید و هر موقع شکست خوردید؛ دوباره تلاش کنید.

حرف آخر

تمام موارد بالا را گفتیم تا بدانید کلید موفقیت باور ذهنی شما است. هر هدفی دارید، باور داشته باشید به آن می‌رسید. مهم نیست در کدام مرحله از زندگی هستید. ماهی را هر بار از آب بگیرید تازه است. همیشه می‌توانید تغییر ایجاد کنید. فقط کافی است با تمام قوا تلاش کنید و تسلیم نشوید.

جهت ثبت دیدگاه کلیک کنید

دیدگاه ثبت کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ادامه مطالعه

 

از دست ندهید

Copyright © 2018 JamehIrani. تمامی حقوق این پایگاه مطابق قانون متعلق به جامعه ایرانی است. استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است.