ارتباط با ما در

باقیمانده تیم «بی» تلاش می‌کنند ترامپ را وادار به جنگ کنند

وزیر امور خارجه کشورمان گفت: باقیمانده تیم «بی» تلاش دارند تا دونالد ترامپ را برای ورود به جنگ فریب دهند.

منتشر شده

محمدجواد ظریف در واکنش به اقدامات سران آمریکا علیه ایران در صفحه شخصی خود در توئیتر نوشت: «اقدام به جنگ یا تحریک به جنگ؟ باقیمانده تیم بی(همراه با هم‌پیمانان جاه‌طلب) تلاش دارند تا دونالد ترامپ را برای ورود به جنگ فریب دهند.»

وی افزود: «به خاطر خودشان هم که شده، باید دعا کنند به آنچه که در پی آن هستند، نرسند. آنها هنوز در حال پرداخت هزینه جنگی به مراتب کوچکتر در یمن هستند که چهار سال پیش با نخوت فراوان از پایان دادن به آن امتناع کردند.»

وزیر امور خارجه کشورمان همچنین با انتشار ویدیوی اعتراف پمپئو به درغگویی در توئیتی کنایه آمیز به او نوشت: «ترک عادت(دروغگویی) موجب مرض است آقای پمپئو! «دروغ و فریب» و پیشانی به خاک ساییدن در برابر دست‌نشاندگان خارجی که به جان و مال دیگران هیچ اعتنایی ندارند، طی روزهای اخیر به سطح جدیدی رسیده است. مسیر رستگاری این است: مغتنم شمردن فرصت و پایان فاجعه یمن، نه گسترده‌تر کردن آن.»

ظریف در توئیتی دیگر با تازه کار خواندن همتای آمریکایی‌اش یک درس تاریخی را به او یادآوری کرد و نوشت: «پمپئو وزیر امور خارجه ایالات متحده تلاش دارد با توسل به تحریم‌های بی‌جا و خودمحورانه ایالات متحده، از تعهد ایالات متحده به صدور روادید برای هیئت‌های شرکت‌کننده در ملل متحد طفره برود»

وی در ادامه نوشت: «یک درس تاریخ برای همتای تازه‌کارم؛ نلسون ماندلا تا سال ۲۰۰۸ یعنی پانزده سال پس از دریافت جایزه نوبل، هنوز در فهرست مراقبت‌های تروریستی ایالات متحده بود.»

جهت ثبت دیدگاه کلیک کنید

دیدگاه ثبت کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ادامه مطالعه

 

از دست ندهید

Copyright © 2018 JamehIrani. تمامی حقوق این پایگاه مطابق قانون متعلق به جامعه ایرانی است. استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است.