ارتباط با ما در

ظریف برای پایان فاجعه یمن به پمپئو راهکار داد

وزیر امور خارجه کشورمان نوشت: سرزنش ایران به فاجعه یمن پایان نخواهد داد؛ قبول پیشنهاد ۱۵ آوریل ما برای پایان جنگ و آغاز گفت‌وگو شاید.

منتشر شده

محمدجواد ظریف در حساب توئیتر خود نوشت: شکست در «فشار حداکثری» مایک پمپئو را به سمت «فریب حداکثری» کشانده است. آمریکا و مشتریانش به دلیل توهم اینکه برتر بودن سلاح‌ها به پیروزی نظامی منجر می‌شود، در یمن گیر کرده‌اند. سرزنش ایران به فاجعه پایان نخواهد داد؛ قبول پیشنهاد ۱۵ آوریل ما برای پایان جنگ و آغاز گفت‌وگو شاید.

انتقاد ظریف در پی این مطرح می‌شود که مایک پمپئو، وزیر امور خارجه آمریکا در توئیت‌هایی که منتشر کرده، این ادعای بی‌اساس را مطرح کرده است که “تهران پشت نزدیک به ۱۰۰ حمله علیه عربستان سعودی است.”

پمپئو دیروز مدعی شد: ایران اکنون حمله‌ای بی‌سابقه به این تأمین‌کننده انرژی جهان داشته است. مدرکی دال بر این که این حملات از یمن انجام شده، وجود ندارد!

پمپئو در ادامه رویکردهای خصمانه خود علیه ایران، نوشت: ما از همه ملت‌ها می‌خواهیم به طور واضح و علنی حملات ایران را محکوم کنند. ایالات متحده با شرکا و هم‌پیمانان‌مان همکاری خواهد کرد تا اطمینان حاصل آید که تقاضای بازارهای انرژی به خوبی تأمین شود و ایران بابت تعرضش مسئول شناخته شود.

جهت ثبت دیدگاه کلیک کنید

دیدگاه ثبت کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ادامه مطالعه

 

از دست ندهید

Copyright © 2018 JamehIrani. تمامی حقوق این پایگاه مطابق قانون متعلق به جامعه ایرانی است. استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است.