ارتباط با ما در

انتقاد تولیت آستان قدس از پرداخت وام‌های میلیاردی به آقازاده‌ها

تولیت آستان قدس رضوی گفت: صدها جوان در این کشور برای ۱۰۰ هزار تومان مانده‌اند و بعد یک آقازاده ۳۰ ساله صدها میلیارد تومان وام می‌گیرد و راست راست راه می‌رود.

منتشر شده

حجت‌الاسلام والمسلمین احمد مروی در گردهمایی تجلیل از فعالان امر به معروف و نهی از منکر که با حضور خانواده شهدای آمر به معروف و ناهی از منکر، خدام بارگاه منور رضوی و جمعی از مسئولان استانی در تالار قدس حرم مطهر رضوی برگزار شد، با بیان اینکه اباعبد الله الحسین(ع) انگیزه قیام خود را امر به‌ معروف و نهی از منکر معرفی می‌کند، اظهار داشت: فرائض دینی به سبب امر به معروف و نهی از منکر در جامعه گسترش، قوام و استمرار می‌یابد.

وی با تأکید بر اینکه امر به معروف و نهی از منکر تنها معطوف به حجاب نیست و آن را نباید تنها در بدحجابی حبسش کنیم، افزود: تذکر به خانم‌های بد حجاب در جای خود محفوظ، اما امر به معروف و نهی از منکر را نباید در چند مورد دسته چندم حبس و محدود کنیم.

‌مروی افزود: در امر به معروف و نهی از منکر باید با خلق نیکو، بیان و ادبیات درست افراد را هدایت کرد، نه مجبور؛ باید از ادبیات فاخر استفاده کنیم، چرا که تندی مردم را از دین گریزان می‌کند.

تولیت آستان قدس رضوی با بیان اینکه تذکر به کسی که در بازار با گران‌فروشی یا کم فروشی به مردم اجحاف می‌کند نیز جزو امر به معروف و نهی از منکر است، تصریح کرد: دریافت کرایه بالای تاکسی و گرانفروشی به زائران، اجحاف و مصداق منکر است که شامل امر به معروف و نهی از منکر می‌شود.

وی گفت: ما هنوز یک تاکسی اطراف حرم را برای عدم تخلف در دریافت کرایه بیش از نرخ مصوب نتوانستیم درست کنیم، با وجود اینکه شهرداری محترم بسیار محکم و باجدیت به موضوع ورود پیدا کرده است، این‌ها نامش منکر نیست؟ ما نسبت به این‌ها وظیفه نداریم؟

‌مروی با بیان اینکه امیرالمؤمنین(ع) بر روی آقازاده‌هایش پرده عصمت نکشیده بود، گفت: ام‌کلثوم گردنبندی را به امانت در روزهاى عید قربان از بیت‌المال گرفت، حضرت على(ع) هنگامی که آن را در گردن وى دید، گفت همین امروز آن را باز گردان و اگر بار دیگر چنین کنى به کیفر من گرفتار خواهى شد. آیا امکان دریافت چنین امانتی برای سایرین هم فراهم است؟

وی عنوان کرد: از نظر امام حسین(ع) امر به معروف بسیار گسترده، به گستردگی مبارزه با ظالم، طاغوت و عدم همراهی با مستکبران است.

تولیت آستان قدس رضوی دشمنان خارجی و اضمحلال داخلی را دو تهدید و خطری برای اسلام معرفی کرد و گفت: اشرافیت دوران جاهلیت را پیغمبر از بین برد، اما بعد از پیامبر(ص) اشرافیت جدید ایجاد شد که یزید از درون آن ایجاد شد و عاشورا در نتیجه آن به وقوع پیوست.

وی اضافه کرد: اگر ما هم همین وضع را داشته باشیم، آقازاده‌ها آزاد باشند، به بیت‌المال دست درازی کنند، گرفتار اشرافیت خواهیم شد و امر به معروف و نهی از منکر باید ناظر به این خطرات عمده باشد.

‌مروی گفت: چرا مردم برای ۱۰ یا ۲۰ میلیون تومان وام باید مدت‌ها بدوند اما یک آقازاده به راحتی وام‌های میلیاردی بگیرد و بعد طلب کار هم باشد. صدها جوان در این کشور برای ۱۰۰ هزار تومان مانده‌اند و بعد یک آقازاده ۳۰ ساله صدها میلیارد تومان وام می‌گیرد و راست راست راه می‌رود.

وی ابراز کرد: دغدغه‎ها، نگرانی و هشدارهای رهبری معظم برای این است که جامعه گرفتار اشرافیت نشود، که اگر گرفتار اشرافیت شدیم عاشوراها تکرار می‌شود.

تولیت آستان قدس رضوی با تأکید بر اینکه در برابر بی‌عدالتی‌ها، تبعیض‌ها و رانت‌ها باید ایستاد و این امر به معروف و نهی از منکر است، ابراز کرد: مفسدان اقتصادی و متجاوزان به بیت‌المال را باید با نام و چهره در رادیو و تلویزیون به مردم معرفی کرد و نشان داد، چرا باید آبروی کسی که حاضر است آبروی نظام اسلامی را برای منافع شخصی خود ببرد، حفظ کرد؟

وی بیان کرد: بحمدالله امروز در قوه قضائیه نشاط و عمل مضاعف احساس می‌شود، امیدواریم در این دوران با جدیت با مفسدین و متخلفین برخورد کنند و خداوند در این راه نورانی به آن‌ها توفیق دهد.

‌مروی ادامه داد: سایر بخش‌ها مثل مجلس و دولت نیز باید قوه قضاییه را در راه مقدس مبارزه با مفسدین کمک کنند و با وضع قوانین و اقدامات بجا از تخلفات جلوگیری کنند.

وی اظهار کرد: هر کاری در مجموعه آستان قدس رضوی انجام می‌شود، اگر مطابق با معارف، حکمت، ادب و ادبیات رضوی نباشد قابل قبول و قابل تحمل نیست. در آستان قدس رضوی امر به معروف و نهی از منکر را باید از خودمان و از خود بنده شروع کنیم و با امر به معروف و نهی از منکر به من کمک کنید.

 

از دست ندهید

Copyright © 2018 JamehIrani. تمامی حقوق این پایگاه مطابق قانون متعلق به جامعه ایرانی است. استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است.