ارتباط با ما در

هر آنچه که در رابطه با ازدواج مجدد باید بدانید

شروعی دوباره را با انگیزه و بدون ترس تجربه کنید. با اصول و اطلاعات کافی و در زمان مناسب وارد رابطه جدید شوید.

منتشر شده

شروعی دوباره برای افرادی که به دلیل طلاق یا مرگ همسر، فقدان همسر را تجربه کرده اند. البته ازدواج دوباره معمولا با چالش های زیادی روبرو می شود. چرا که به دلیل شرایط فرهنگی، داشتن فرزند، از دست دادن اعتماد نسبت به شریک زندگی و… ازدواج مجدد میتواند به دغدغه ای بزرگ تبدیل شود. بسیاری از این دست مسائل باعث میشود که شما نسبت به ازدواج مجدد دچار سردرگمی شوید.

ازدواج مجدد
ازدواج مجدد، می تواند یکی از نقاط عطف زندگی هر فردی باشد. مخصوصا در مورد کسانی که یک بار طلاق را تجربه کرده اند و رضایت زناشویی لازم را نداشته اند. ازدواج مجدد فرصتی برای آرامش و خوشبختی کنار همسر جدید است. هر چند که در ازدواج مجدد شما تجربه بیشتری نسبت به گذشته دارید و نسبت به معیارهای انتخاب همسر آگاه تر شده اید، با این حال به دلیل چالش های پیش رو دقت بیشتری نیز لازم دارید. ازدواج با مرد مطلقه و یا ازدواج با زن مطلقه دارای پیچیدگی های بیشتری است که نیاز به تامل بیشتری خواهید داشت. حتی ازدواج بعد از فوت همسر در شرایطی که فرزندی وجود داشته باشد، می تواند اوضاع را به همان اندازه طلاق دشوار بکند.

زمان مناسب برای ازدواج مجدد
فرایند سازگاری با مرگ همسر یا طلاق و از دست دادن یک رابطه باید به خوبی طی شود تا شما آمادگی ازدواج مجدد را داشته باشید. معمولا در مواردی که طلاق ناگهانی اتفاق افتاده یا همسر به شکل ناگهانی فوت کرده است، نیاز به طی کردن زمانی در حدود ۶ ماه تا ۱ سال هست تا فرد با اتفاق افتاده کنار بیاید.

معمولا بعد از اتمام یک رابطه شما مراحلی را باید طی کنید. این مراحل شامل انکار، خشم، غم و نهایتا پذیرش می باشد. این مراحل بسیار شبیه به مراحل شکست عشقی می باشد. بعد از طی کردن این مراحل، آمادگی روحی فرد برای ورود به یک رابطه جدید در سطح قابل قبولی می باشد. بهتر است ازدواج در زمانی صورت گیرد که به خاطر فرار از تنهایی و افسردگی نباشد.

آماده شدن برای ازدواج مجدد
اگر به ازدواج مجدد فکر می کنید و در این مورد نگرانی هایی دارید بهتر است موارد زیر را بررسی کنید تا برای ورود به یک ازدواج جدید آماده شوید. همان طور که گفته شد بهتر است مدت زمان حداقل ۶ ماهه ای از رابطه قبلی تان گذشته باشد.

مرحله اول: اولین کاری که نیاز دارید انجام دهید این است که رابطه قبلی خود را بررسی کنید. این کار به این دلیل است که شما درک روشنی از علل شکست آن پیدا کنید. در واقع قرار نیست شما خودتان را سرزنش کنید، بلکه فقط مهم این است که سهم خودتان از شکست را شناسایی کرده و بپذیرید که شما هم در آن نقش داشته اید.

مرحله دوم: اگر مرحله اول به خوبی انجام شده است، باید هدف گذاری کنید. اهداف و انگیزه های ازدواج خود را مشخص کنید که از این ازدواج جدید چه انتظاراتی دارید. دانستن این امر کمک می کند که هم فرد مناسبی را پیدا کنید و هم اینکه در جلسه خواستگاری با همسر آینده تان صریح باشید تا او بداند که وارد چه خانه ای با چه شرایطی خواهد شد و از او چه انتظاراتی می رود.

مرحله سوم: بعد از پیدا کردن فرد مورد نظر با او صادق باشید و انتظاراتتان را روشن بیان کنید. سعی کنید چیزی را از او مخفی نکنید. خوب است که در مورد گذشته خود روشن برخورد کنید و نقاط ابهامات را برای فرد جدید برطرف کنید. اما لزومی ندارد که تمامی جزئیات را برای او بازگو کنید. از تعریف کردن بیش از حد بپرهیزید. همسر جدید شما قرار نیست جایگزین فرد مقابل شود بلکه او جایگاه خودش را خواهد داشت.

چالش های ازدواج مجدد
ازدواج مجدد هم برای مردان و هم برای زنان چالش های متعددی ایجاد می کند. اصولا اگر در مدت زمان کمی بعد از طلاق، به ازدواج فکر کنید و برای آن اقدام کنید چنین به نظر می رسد که از اول پای کس دیگری در میان بوده است. یا اگر بعد از مرگ همسر این کار را بکنید ممکن است فشار های فرهنگی مانع شما شوند و از شما انتظار داشته باشند زمان بیشتری صبر کنید. همچنین در صورتی که برای فرار از تنهایی و افسردگی بخواهید به ازدواج رو بیاورید به ازدواج موفق دست نخواهید یافت. به علاوه چالش های موجود با مسائل ازدواج در سن بالا نیز مواجه باشید. در ادامه به چالش های مرتبط با جنسیت و و فرزندان پرداخته ایم.

چالش های مرتبط با فرزندان
یکی دیگر از چالش های ازدواج مجدد، فرزندان می باشند. فرزندان بسیار خردسال ممکن است با این مسئله راحت تر کنار بیایند به ویژه هنگامی که والدشان فوت شده باشد. در مورد طلاق این پذیرش دشوارتر می شود. لازم است به فرزندان طلاق در مورد چرایی بهم خوردن ازدواج قبلی توضیحات داده شود و به او گفته شود که قرار نیست فرد جدید جای والد دیگر را بگیرد. ازدواج با همسر سابق یعنی مادر یا پدر فرزندتان آرزوی وی می باشد، پس پیش از ازدواج مسائل مختلف را با فرزندتان حل کنید. بهتر است مسائل مرتبط با حضانت نزی روشن شده باشد تا در زمان ازدواج مجدد چالشی ایجاد نشود. همسر جدید باید نسبت به فرزندان پذیرش داشته باشد. در غیر این صورت وادار کردن وی به پذیرش بچه ها می تواند عواقب بدی هم برای کودک هم والد ایجاد نماید.

جهت ثبت دیدگاه کلیک کنید

دیدگاه ثبت کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ادامه مطالعه

 

از دست ندهید

Copyright © 2018 JamehIrani. تمامی حقوق این پایگاه مطابق قانون متعلق به جامعه ایرانی است. استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است.