ارتباط با ما در

نظر ظریف درباره تحریم‌های جدید آمریکا

وزیر خارجه ایران در پیامی توییتری ضمن محکوم کردن تحریم‌های تازه آمریکا علیه ایران، این اقدام را تشدید تروریسم اقتصادی خواند.

منتشر شده

«استیون منوشین» وزیر خزانه‌داری آمریکا در کنفرانس خبری مشترک با «مایک پامپئو» وزیر خارجه آمریکا تحریم‌های جدیدی را علیه سپاه پاسداران، حزب‌الله لبنان و حماس اعلام کرد.

در تحریم‌های جدید، واشنگتن تعدادی از مقامات سپاه، حزب‌الله لبنان و حماس را به لیست تحریم‌های خود اضافه کرد. منوشین در این کنفرانس خبری گفت که با «دونالد ترامپ» درباره اعمال شدیدترین تحریم‌ها علیه ایران اتفاق نظر دارد.

وزیر خارجه ایران در واکنش به این اقدام آمریکا در پیامی توییتری به موضوع برکناری جان بولتون اشاره کرد.

او نوشت: «در حالی که جهان داشت از کنار رفتن مرید گروه ب در کاخ سفید نفسی به راحتی می‌کشید (البته به استثنای دو سه نفر از همفکران وحشت‌زده او)، پامپئو و منوشین تشدید تروریسم اقتصادی علیه ایران را اعلام کردند. این عطش برای جنگ و فشار حداکثری باید به همراه با سردسته جنگ‌طلبان کنار برود».

محمد جواد ظریف طی یک سال اخیر بارها به دولت آمریکا و شخص ترامپ درباره مواضع جنگ‌طلبانه گروه ب هشدار داده است؛ گروهی که جان بولتون، بنیامین نتانیاهو نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی، محمد بن سلمان ولی‌عهد عربستان سعودی و محمد بن زاید ولی‌عهد امارات متحده عربی را شامل می‌شود.

پیش از این، وزیر خارجه ایران در پاسخ به درخواست یک خبرنگار آمریکایی برای اظهارنظر او درباره اخراج بولتون گفته بود: ما درباره امور داخلی ایالات متحده اظهارنظری نمی‌کنیم»

جهت ثبت دیدگاه کلیک کنید

دیدگاه ثبت کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ادامه مطالعه

 

از دست ندهید

Copyright © 2018 JamehIrani. تمامی حقوق این پایگاه مطابق قانون متعلق به جامعه ایرانی است. استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است.