ارتباط با ما در

دروغ و پنهان کاری در ازدواج

دروغ و پنهان کاری در ازدواج همیشه مشکل ساز می‌شود و تاثیرات منفی را بر روابط زوجین اعمال می‌کند.

منتشر شده

زمانی که دو نفر بایکدیگر ازدواج می‌کنند توقع دارند تا زندگی خود را با صداقت شروع کرده و مسائل مهم و تاثیرگذار در آینده را از یکدیگر مخفی نکنند. در این میان دروغ گویی و پنهان کاری آرامش زندگیشان را برهم می‌زند. بسیاری گمان می‌کنند اگر واقعیت را فاش کنند طرف مقابل را از دست خواهند داد و یا با واکنش شدیدی مواجه خواهند شد، به همین سبب تصمیم به پنهان کاری می‌گیرند. توجه داشته باشید که پنهان کاری کم کم به دروغ تبدیل می‌شود و زمانی که حقیقت فاش شود ممکن است شرایط از کنترل خارج شود. اما مسائلی نیز وجود دارند که مطرح کردن آن‌ها در ازدواج لزومی ندارد. برای رفع مشکلات با همسرتان می‌توانید از مشاوره خانواده کمک بگیرید.
چه چیزهایی را نباید در ازدواج پنهان کرد؟
وقتی که شما با فردی ازدواج میکنید که قرار است با او زندگی پایداری را بسازید بهتر است که تا جایی که میتوانید از پنهان کاری دوری کنید چرا که ممکن است فاش شدن هر رازی آثاری مخرب برای شما و زندگیتان داشته باشد . حتی اگر شخص مقابل هم متوجه این رازها نشود شما همیشه اشفتگی و آشوبی دارید که او این موضوع را بفهمد.
شما موظف هستید که هر چه در گذشته شما یا در حال شما رخ داده و تاثیر آن بر زندگیتان مشهود است را با شخص مقابل در میان بگذارید و از او پنهان نکنید . اگر این پنهان کاری صورت بگیرد حتی اگر منجر به جدایی نشود بعد از فهمیدن راز توسط شخص مقابل بی اعتمادی و حتی خیانت صورت میگیرد که جبران ناپذیر است.

دروغ و پنهان کاری در ازدواج | مسائل مالی
اصولا مسائل مالی مخصوصا در آقایان مسئله ایست که پنهان میشود و به شخص مقابل گفته نمیشود. وقتی که برای شروع یک زندگی اقدام میکنند وضعیت مالی خود را نشان نمیدهند و بازگو نمیکنند و به طبع اگر وضع شخص مقابل خیلی هم بهتر باشد این پنهان کاری ادامه دارد ، تا موقعی که وارد زندگی شوند این مخفی کاری را ادامه میدهد و درست وقتی که وارد یک زندگی شدند مسئله مالی که مسئله مهمی هم هست باعث تخریب رابطه میشود. پس بهتر است وضعیت مالی خود را که تاثیر زیادی دارد بیان کنید

روابط جدی شما قبل از او
انسان هایی که قبل از او در زندگی شما حضور داشته اند و به صورت جدی باهم ارتباط داشتید جزو چیزهایی است که حتما شریک زندگی شما باید در رابطه با آن بداند چون ممکن است شخص قبلی به طور خیلی اتفاقی در هر لحظه از زندگی شما حضور پیدا کند و همه چیز خراب شود .

مسائل جدی در رابطه با خانواده شما
مسائلی که در رابطه با خانوادتان است و زندگی شما را هم تحت تاثیر قرار میدهد باید حتما به شریکتان گفته شود و اجاره ندهید که بعد ها این مسئله در زندگی مشترک شما مشکل ساز شود و روابطتان را تحت تاثیر قرار دهد.

دروغ و پنهان کاری در ازدواج | بیماری های جدی
شما باید بیماری های جسمی و روحی را که دارید با طرف مقابل در میان بگذارید ؛ اوقرار است با شما زندگی کند و هر بیماری که در شما وجود دارد زندگی او را هم تحت تاثیر قرار میدهد پس حق دارد که همه چیز را بداند

اخلاق های خاص
اگر اخلاق های خاصی دارید که خودتان میدانید شاید برای بعضی از آدم ها قابل هضم نباشد سعی نکنید آن را پنهان کنید و برای این که شخص مقابلتان را آزرده خاطر نکنید آن رفتار را انجام ندهید ؛ آن اخلاق جزوی از شماست و شاید تایمی کوتاه یا بلند آن را نشان ندهید ولی بعد از مدتی دیگر نمیتوانید به پنهان کردنش ادامه دهید

دروغ و پنهان کاری در ازدواج | اعتیاد
اگر به ماده خاصی اعتیاد دارید حتما باید آن را بیان کنید ، اعتیاد مسئله ای نیست که بتوانید آن را پنهان کنید. شاید تصور کنید می توانید بدون اطلاعاز همسرتان اعتیادتان را ترک کنید و کسی هم خبردار نمی شود. در صورتی که ترک اعتیاد به هر گونه مواد مخدر مشکل است و نمی توانید بدون کمک دیگران و مشاوره از پس آن بربیایید. ترک خودسرانه موجب بازگشت به مصرف می شود و تمام زندگی مشترک و مسئولیت پذیری شما در قبال همسرتان را تحت تاثیر قرار می دهد.

دروغ و پنهان کاری در ازدواج | خیانت
مسئله ای که همیشه سعی برای پنهان کردن آن توسط فردی که انجامش داده وجود دارد ، درصد تخریب رابطه شما بعد از خیانت بسیار زیاد است ولی بهتر است که آن را پنهان نکنید چون ضربه آن برای هر دو طرف بسیار زیاد است و اگر خیانت کرده اید ولی نمیخواهید دیگر آن را تکرار کنید به صورت منطقی این مسئله را بیان کنید.

چه چیزهایی را می‌توان پنهان کرد؟
برخی از مسائل هستند که شما میتوانید آن ها را پنهان کنید و با شریک زندگیتان در میان نگذارید و مشکلی هم شما و زندگیتان را تهدید نمیکند پس لزومی ندارد که او چیزی بداند. همچنین در این زمینه می‌توانید مقاله‌ی حرف‌هایی که نباید به همسر گفت را مطالعه کنید.

دروغ و پنهان کاری در ازدواج | اشتباهات حل شده
اشتباهاتی که در گذشته شما صورت گرفته و شما آن را حل کرده اید و قرار نیست هیچ تاثیری در زندگی شما داشته باشد و مطمعن هستید که هیچ وقت باز نمیگردد.

مسائل مربوط به خانواده شما که تاثیری در زندگیتان ندارد
مسائلی که در خانواده شما رخ داده ولی قرار نیست هیچ ضرر و تاثیری برای زندگی شما داشته باشند و کاملا شخصی هستند. پس لازم نیست راجب آن حرفی به شریک زندگی خود بزنید.

شخصی که در زندگی شما حضور پر رنگی نداشته
اشخاصی ممکن است در زندگی شما حضور یافته باشند ولی تاثیر مهمی نداشتند و شما رابطه عمیقی با آن ها نداشتید مثل خواستگارهای شما. لازم نیست این اشخاص را برای طرف مقابلتان شرح دهید.

بیماری های روحی و جسمی که بهبود یافته
بیماری هایی که در شما وجود داشته ولی بهبود کامل پیدا کرده و دیگر اثری از آن ها نیست مثل افسردگی که در یک دوره وجود داشته و آن را درمان کردید و قرار نیست که هیچ وقت برگردد پس لازم نیست که گفته شود اما اگر احتمال میدید که این بیماری بازگردد با شریکتان در میان بگذارید.

پیامد های پنهان کاری چیست ؟
جدایی و تمام شدن رابطه : بعد از آشکار شدن پنهان کاری احتمال این که روابط ادامه پیدا کند بسیار کم است و در بیشتر موارد به جدایی ختم میشود .
ایجاد شک و بی اعتمادی: اگر رابطه بعد از پنهان کاری ادامه پیدا کند پس قطعا با بی اعتمادی همراه میشود و دیگر نمیتوانند به هم اطمینان کنند .
آسیب های روانی : شخصی که پنهان کاری میکند فشار روانی بسیاری را تحمل میکند و مدام میترسد که رازش فاش شود و رابطه اش با مشکل مواجه شود و این ترس باعث آسیب های روانی میشود .
ایجاد احساسات منفی در فرد: شخص دیگر نمیتواند کسی را که بسیار دوست داشته دوست بدارد و تماما احساسات منفی به او پیدا میکند.
خیانت: عموما خیانت موردی است که پنهان میشود پس ممکن است که شخص مقابل هم برای تلافی این کار را انجام دهد ، اگر هم این کار برای تلافی نباشد شخص برای این که از پنهان کاری آزرده شده پس برای فرار از این موقعیت خیانت میکند. برای اطلاع بیشتر از تاثیرات دروغ گفتن به همسر کلیک کنید.

دلایل دروغ و پنهان کاری در ازدواج
پنهان کاری دلایل مختلفی دارد که هیچ کدام توجیه خوبی برای این کار نیستند

وجود شخص سلطه گر در رابطه
اگر یکی از طرفین رابطه سلطه گر باشد فرد مقابل برای جلوگیری از این که مورد خشم واقع شود یا این که قضاوت شود پنهان کاری میکند ، پس باید دست از سلطه گر بودن برداشت تا پنهان کاری را به دنبال نداشته باشد

بی اهمیت دانستن موضوع 
موضوعی که اتفاق افتاده را مهم نمیداند و فک نمیکند که ممکن است این موضوع آسیب رسان باشد پس کاری که میکند این است که آن را نمیگوید و آن را پنهان میکند.

دروغ و پنهان کاری در ازدواج | ترس از دست دادن
در یک رابطه و زندگی مشترک طرفین به دلیل ترس از دست دادن طرف مقابلشان ممکن است دروغ پنهان کاری کنند و برای جلوگیری از تخریب زندگیشان مسئله را بیان نکنند.

دروغ و پنهان کاری در ازدواج | تبدیل شدن پنهان کاری به دروغ
اگر پنهان کاری ادامه پیدا کند به جایی میرسد که دیگر فقط به نگفتن واقعیت ختم نمیشود بلکه در صورتی که شما برای پوشاندن پنهان کاری خود به دروغ رو بیاورید و واقعیت را پنهان کنید، همین طور مجبورید که دروغ های بیشتری بگویید. که دروغ پیامد های پنهان کاری را به صورت شدید تری در خودش دارد به دلیل این که شما نه تنها واقعیت را نگفته اید بلکه آن را به صورتی دیگر بیان کردید . پس از وقتی که آن را نگفته اید کارتان اشتباه تر است.

تفاوت حریم شخصی با پنهان کاری
یک سری از مسائل به حریم شخصی شما مربوط است و باید در همان جا بماند چیزهایی که زندگی مشترکتان را به خطر نمیندازد . شما نمیتوانید چیزی که حق طرف مقابلتان است را از او پنهان کنید و اسم حریم شخصی روی آن بگذارید . همسرتان حق دارد بداند ما کجا میروید چه کار میکنید و با چه کسی رفت و آمد میکنید به این دلیل که زندگی او را هم تحت تاثیر قرار میدهید . اما کلیت این که میخواهید به بیرون بروید و کاری را برای خودتان انجام بدهید و یا در خانه تایمی را برای خود اختصاص دهید به حریم شخصی شما نسبت داده میشود. مثلا دفتر خاطرات شما حریم شخصی شماست و شما حق دارید که بدون نگرانی در آن هر چیزی بنویسید .

حل شک کاذب به پنهان کاری
اگر شریک شما به این قضیه شک کرد که شما دارید چیزی را پنهان میکنید ممکن است برای او سوتفاهمی ایجاد شده که نیاز به حلش دارید. برایش تایمی را اختصاص دهید و بنشینید و از او بپرسید که میخواهد چه چیزی را بداند. اگر در آن مورد چیزی را پنهان نکرده اید برای او توضیح دهید که اشتباه میکند و آن طور که فکر میکند نیست . اما اگر چیزی را پنهان کرده اید بهتر است واقعیت را به او بگویید.

راز پنهان شده را چگونه بیان کنیم؟
به سرعت مسئله را باز نکنید: یکباره به سراغ اصل مطلب نروید و همه چیز را نگویید به او بگویید که میخواهید راجب موضوعی مهم با او صحبت کنید و از او بخواهید که برای شما ساعتی را در نظر بگیرد.
مدعی نباشید : طوری رفتار نکنید که انگار مسئله مهمی نیست و حق به جانب رفتار نکنید . آمادگی عذر خواهی داشته باشید.
از نفر سوم استفاده کنید : اگر میخواهید رازی بزرگ را فاش کنید بهتر است یکی از دوستان مشترکتان حضور داشته باشد.
در یک جای مناسب صحبت کنید : هیچ گاه جاهای شلوغ را انتخاب نکنید بهتر است در جایی صحبت کنید که قبلا هم به آنجا رفته اید و خاطره های خوبی در آنجا دارید.

برای جلوگیری از پنهان کاری چه کاری باید انجام دهید؟
برای این که شخص مقابلتان بتواند چیزهایی را که پنهان کرده را به راحتی با شما بازگو کند بهتر است که همیشه گوش شنوا برای او باشید و واکنش هایی نشان ندهید که او از کار خود پشیمان شود و دیگر این کار را انجام ندهد. جنبه شنیدن واقعیت را داشته باشید و با رفتار خود کاری کنید که همیشه واقعیت به شما گفته شود. همچنین اگر همسرتان زیاد دروغ می‌گوید مقاله‌ی با آدم دروغگو چگونه باید رفتار کرد، کمک زیادی به شما می کند.

جهت ثبت دیدگاه کلیک کنید

دیدگاه ثبت کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ادامه مطالعه

 

از دست ندهید

Copyright © 2018 JamehIrani. تمامی حقوق این پایگاه مطابق قانون متعلق به جامعه ایرانی است. استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است.