ارتباط با ما در

زهرا ساعی در گفت‌وگو با جامعه ایرانی:

اختلاف‌ها طبیعی است/ اصلاح‌طلبان چاره‌ای جز وحدت ندارند

ساعی گفت: همواره افراط در جناح راست و چپ سبب آسیب در حوزه‌های مختلف در کشور شده است. اگر امور بر مدار عقلانیت و اعتدال پیش برود به نفع مردم و در جهت منافع ملی است.

منتشر شده

به گزارش جامعه ایرانی – محمد آیتی: کمتر از شش ماه دیگر تا برگزاری انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی باقی مانده و از این‌رو احزاب سیاسی، فعالیت‌های خود را برای حضور پرقدرت در این عرصه شروع کرده‌اند.

جناح اصلاح‌طلب که در چند انتخابات اخیر با وحدت و انسجام قابل ملاحظه‌ای پا به میدان رقابت گذاشته بود توانست موفقیت‌های شایانی را کسب کند. حال باید به انتظار نشست و دید آیا اصلا‌ح‌طلبان باز هم با لیست واحد وارد این رقابت سیاسی خواهند شد یا برخی احزاب این جریان راه خود را از شورای سیاست‌گذاری جدا خواهند کرد؟

زهرا ساعی عضو فراکسیون امید مجلس به جامعه ایرانی گفت: به‌نظر من، اختلاف درونی در هر جناح سیاسی یک مساله طبیعی است و نقد را باید نشانه بلوغ و پویایی احزاب سیاسی دانست.

وی افزود: بعد از انتخابات سال ۹۲ ائتلاف‌های صورت گرفته بیشتر گفتمانی بوده و حول محور اعتدال و دوری از افراط و نیز بر مدار عقلانیت در حوزه اقتصادی و به‌ویژه در سیاست خارجی بوده است.

ساعی تصریح کرد: گفتمان اعتدالی پس از غلبه بر گفتمان پیش از خود که در سیاست موجبات افراط‌گرایی را در بعضی حوزه‌ها فراهم کرده بود، به‌وجود آمد. این گفتمان در بین توده‌های مردم مورد قبول واقع شد و نتیجه آن، ائتلاف اصلاح‌طلبان و اعتدال‌گرایان و پیروزی آقای روحانی در انتخابات ریاست‌جمهوری بود.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس اظهار داشت: اصلاح‌طلبان و اعتدال‌گرایان در انتخابات دهمین دوره مجلس شورای اسلامی که در سال ۹۴ برگزار شد نیز ائتلاف هدف‌مند خود را ادامه دادند و در قالب لیست امید به‌ویژه در کلان‌شهرها توفیقاتی را کسب کردند. در انتخابات سال ۹۶ هم در امتداد همین گفتمان، هم کرسی ریاست جمهوری و هم بسیاری از صندلی‌های شورای شهر مخصوصاً در شهرهای بزرگ را تصاحب کردند. به همین جهت عقلانی به‌نظر می‌رسد که ائتلاف برخاسته از این گفتمان که در واقع هدف بزرگان سیاسی این جناح است، نهادینه شود. حال بذر این گفتمان به یک نهال کوچک تبدیل شده و برای اینکه درختی تنومند شود، سیاسیون و عقلای جریان اصلاحات و اعتدال باید از آن حفاظت کنند.

وی بیان کرد: همواره افراط در جناح راست و چپ سبب آسیب در حوزه‌های مختلف در کشور شده است. اگر امور بر مدار عقلانیت و اعتدال پیش برود به نفع مردم و در جهت منافع ملی است.

ساعی در پاسخ به این سوال که آیا اراده همه احزاب اصلاح‌طلب بر وحدت است؟ گفت: چاره‌ای نداریم جز اینکه به این سمت حرکت کنیم. لازم و ضروری است که عقلای جبهه اصلاحات و اعتدال، جلساتی را برگزار کنند تا به‌صورت منطقی این ائتلاف حفظ شود.

ساعی اضافه کرد: من با نقد جریان اصلاح‌طلبی موافقم، زیرا این نقدها باعث پویایی و جلوگیری از خودشیفتگی خواهد شد.

نماینده تبریز درباره نقدهای جدی برخی شخصیت‌های سرشناس اصلاح‌طلب به عارف و فراکسیون امید، گفت: جریان اصلاحات، بزرگان زیادی دارد و محدود به یک یا دو نفر خاص نیست. آقای عارف زحمات زیادی را برای فراکسیون امید کشیده و در عین حال برخی افراد، نقدهایی هم به عملکرد ایشان وارد می‌کنند که همین موضوع نشان‌دهنده پویایی جریان اصلاح‌طلبی است و حقیقتاً هم باید بگویم که فراکسیون امید با خردجمعی و به‌دور از محوریت یک فرد اداره می‌شود. اتفاقاً آقای عارف همیشه به‌دنبال این بوده و هست که فضایی را ایجاد کند تا همه افراد اصلاح‌طلب بتوانند نظرات خود را بیان و از آن دفاع کنند.

ساعی در پایان خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه افراد کهنه‌کاری در جبهه اصلاحات داریم ان‌شاالله توفیقات خوبی در آینده به ارمغان خواهد آمد و این پیروزی‌ها که البته هدف اصلی آن، بهبود شرایط مردم است، استمرار پیدا خواهد کرد.

جهت ثبت دیدگاه کلیک کنید

دیدگاه ثبت کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ادامه مطالعه

 

از دست ندهید

Copyright © 2018 JamehIrani. تمامی حقوق این پایگاه مطابق قانون متعلق به جامعه ایرانی است. استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است.