ارتباط با ما در

قبل از موفقیت خود را برای شکست آماده کنید!

همه ما برای پیشرفت در زندگی و کارمان برنامه‌هایی داریم اما گاهی اوقات و به دلایلی، بی‌خیال آن ها می‌شویم. امروز می‌خواهیم در همین باره چند نکته را با شما در میان بگذاریم.

منتشر شده

قبل از هر چیز باید بدانید مهم‌ترین عامل کاهش اعتماد به نفس، مقایسه خود با دیگران است که متاسفانه فضای‌مجازی این روزها به این مسئله بیشتر از قبل دامن زده است.

در لحظه مقایسه، ما به توانایی‌ها و نقاط قوت خود توجه نمی کنیم و زمان و تلاش فرد موفق برای رسیدن به آن نقطه را نادیده می‌گیریم. یکی از عوامل مؤثر در افزایش اعتماد به ‌نفس، برداشتن قدم‌های کوچک به جای گام‌های بلند است.

اگر در مرحله‌ای از زندگی گیر کردیم، به جای برنامه‌های بلند مدت به این فکر کنیم که گام بعدی چیست؟ وقتی گام به گام به اهداف کوچک‌مان برسیم، احساس بی‌کفایتی نمی کنیم و اعتماد به نفس بیشتری پیدا خواهیم کرد.

با ترس از پیشرفت چه کنیم؟
حالا ما اعتماد به نفس بیشتری داریم ولی شاید برای شروع کارها، باز هم ترسی نهفته در درون‌مان موج بزند. چه باید کرد؟ معمولا ما می‌خواهیم کاری را انجام دهیم اما شروع آن برای ما مشکل است؛ گام اول این است که شکست را یک خطر قابل محاسبه بدانیم.

در این‌صورت قضیه شکل بهتری پیدا می‌کند. در موفقیت و ناکامی انسان‌ها چند عامل دخیل است. به عنوان مثال یکی از این عوامل، بخشی از شخصیت ماست که در دوران کودکی پایه‌ریزی شده است. عامل دیگر، اجتماع است که بر دایره عمل ما تاثیر می گذارد. با در نظر داشتن نکات فوق با خود مهربان‌تر باشید، خود را سرزنش و محکوم نکنید و خودتان را دوست داشته باشید.

حل مسئله از آخر به اول!
قبل از تصمیم‌گیری برای پیشرفت، بدترین حالت ممکن را در نظر بگیرید و برنامه‌ریزی کنید در صورتی‌که آن اتفاق بیفتد، چه خواهید کرد؟ این‌گونه مسئله را از آخر به اول حل می‌کنید! یعنی از اول و با برنامه، با شکست روبه‌رومی‌شوید.

در این‌صورت به جای صرف انرژی برای فرار از شکست، بر حل و فصل مشکلات و گزینه‌های جایگزین تمرکز کرده‌اید. به یاد داشته باشیم اگر تنها زمانی بخواهیم اقدام به انجام کاری کنیم که از نتیجه‌اش مطمئن باشیم، فردی ترسو هستیم که دایره عمل محدودی دارد. با این حال، خود را با تمام اشتباهات و کاستی‌ها بپذیریم و دست از کمال گرایی برداریم.

جهت ثبت دیدگاه کلیک کنید

دیدگاه ثبت کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ادامه مطالعه

 

از دست ندهید

Copyright © 2018 JamehIrani. تمامی حقوق این پایگاه مطابق قانون متعلق به جامعه ایرانی است. استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است.