ارتباط با ما در

مهارت‌های اساسی زندگی که خودمان باید آن ها را یاد بگیریم

وقتی بزرگ می شویم و پا به دوران بزرگسالی می گذاریم، متوجه می شویم که مهارت های اساسی بسیار زیادی وجود دارد که باید آن ها را بلد باشیم، مهارت هایی که لازمه ی برخورداری از یک زندگی موفق هستند.

منتشر شده

به گزارش جامعه ایرانی؛ اما چرا این اتفاق رخ داده و حالا که ما به این مهارت ها نیاز داریم از آن ها برخوردار نیستیم؟ شاید پدر و مادر ما دانش کافی را نداشته اند تا این مهارت های اساسی را به ما یاد دهند یا شاید هم کم کاری از خود ما بوده. اما این مهارت های زندگی کدام هستند؟ این سؤالی است که در ادامه به آن پاسخ خواهیم داد.

۱- خود پذیری
ما در دنیایی زندگی می کنیم که از هر طرف با تصاویر و پیام های مخرب رسانه محاصره شده، تصاویر و پیام هایی که سعی دارند به ما القا کنند باید خودمان را تغییر دهیم. این شرایط ما را به یک خود انتقادی دائم سوق می دهد. وقتی خود بودن برای شما تبدیل به یک چالش شود، دیگر کسی نمی تواند به شما یاد دهد که چطور خودتان را بپذیرید. این اتفاق باید از درون رخ دهد و برای این کار ابتدا باید تصمیم بگیرید خودتان را به دیگران ترجیح دهید. به این ترتیب، شادی و آرامش ذهنی خود به دوستان، خانواده و باقی دنیا ارجحیت پیدا می کند. به محض آنکه تصمیم بگیرید خودتان و آنچه که در این دنیا به دنبالش هستید را بپذیرید، دیگر یاد خواهید گرفت که در بقیه ی مقاطع زندگی چطور در خانه، محل کار و هر جای دیگری، به خودتان احترام بگذارید.

۲- خود مراقبتی
منظور از خود مراقبتی چیست؟ بعضی آن را یوگا، مدیتیشن، خواندن کتاب، گوش دادن به موسیقی یا انجام کارهای هنری تلقی می کنند. با این حال، هیچ روش خود مراقبتی ای وجود ندارد که برای همه کارساز باشد. مثلاً خود مراقبتی برای یک شخص ممکن است خوردن یک خوراکی خوشمزه، چرت زدن، کتاب خواندن و دیدن فیلم در کنار عزیزان زندگی اش باشد. در حالی که یک شخص دیگر احتمالاً روش بسیار متفاوتی برای خود مراقبتی دارد. وقتی یاد بگیرید چطور باید به خودتان استراحت دهید و از خودتان مراقبت کنید، از یک راه برون رفت صحیح و مناسب از لحظات پر اضطراب زندگی برخوردار خواهید شد و هر چقدر زودتر این مسأله را یاد بگیرد، زودتر هم به این راه برون رفت دست پیدا خواهید کرد.

۳- بخشش
بخشش مهارتی است که خودتان باید آن را یاد بگیرد. هیچ کسی نمی تواند به شما بگوید چرا باید کسی را ببخشید. دیگران می گویند بخشش باعث می شود خودتان را از خشم و رنج برهانید، رابطه ی خود را ادامه دهید، یا نسبت به دیگران احساس همدردی پیدا کرده و آن ها را درک کنید.

با این حال، وقتی خود در شرایطی قرار می گیریم که باید دیگران را ببخشیم، برایمان سخت است که این حرف ها را دلیل بخشیدن کسی کنیم. ما باید یاد بگیریم که چطور خود را به جایی برسانیم که بتوانیم، هر قدر هم که شاید سخت باشد، کسانی که در حق ما مرتکب اشتباه شده اند را ببخشیم.

۴- هنر یادگیری
هیچ کسی در مدرسه نمی تواند نحوه ی یادگیری را به شما آموزش دهد. بعضی افراد از طریق تصویر، بعضی ها از طریق خواندن و عده ای هم از راه نوشتن یاد می گیرند. حتی بعضی افراد هستند که برای یاد گرفتن به هر سه روش خواندن، نوشتن و صحبت کردن نیاز دارند. هر چه زودتر متوجه شوید که از چه روشی یاد می گیرید، راحت تر در تحصیل، کار و هر بخش دیگری موفق خواهید شد.

۵- زندگی شهودی
از لحظه ای که یاد بگیرید به بدن خود گوش دهید، زندگی بهتری خواهید داشت. وقتی احساس می کنید به یک لیوان آب احتیاج دارید، چرا نادیده اش می گیرید؟ از هر کاری که در حال انجامش هستید دست بکشید و یک لیوان آب بنوشید. اگر احساس می کنید مغزتان قفل کرده و دیگر کشش فکر کردن را ندارید، مکث کنید و ذهن و اعصاب تان را آرام کنید. زندگی شهودی مهم ترین راه برای لذت بردن از زندگی است و مختص به خود شما و نیازهایتان است.

۶- اعتماد به نفس
هیچ کسی نمی تواند به شما احساس حقیر بودن دهد مگر اینکه خودتان اجازه ی این کار را دهید. اعتماد به نفس از درون شکل می گیرد. متأسفانه هیچ کسی نمی تواند به شما یاد دهد که چطور اعتماد به نفس درونی خود را بالا ببرید. شما می بایست یاد بگیرید چه حرف و عملکردی باید داشته باشید که احساس کنید کنترل تمام و کمال زندگی خود را در دست دارید.

جهت ثبت دیدگاه کلیک کنید

دیدگاه ثبت کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ادامه مطالعه

 

از دست ندهید

Copyright © 2018 JamehIrani. تمامی حقوق این پایگاه مطابق قانون متعلق به جامعه ایرانی است. استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است.