ارتباط با ما در

در گفت و گو با جامعه ایرانی بررسی شد؛

چرا قیمت بلیط هواپیما گران است؟

منتشر شده

بلیت هواپیما

به گزارش جامعه ایرانی؛ بالا بودن قیمت بلیت هواپیما بحث جدیدی نیست و حدود یک سال است که نرخ‌ها در این حوزه به‌صورت سرسام‌آوری بالا رفته است؛ به‌طوریکه در برخی مواقع، قیمت بلیت یک‌طرفه مسیر تهران به مشهد تا یک میلیون تومان هم افزایش پیدا می‌کند که این موضوع در سه ماه تابستان بیش از پیش به چشم می‌آید.

مدت‌هاست که شرایط اقتصادی کشور از حالت نرمال خارج شده و مردم مرتباً در حال تغییر در خرج کردن هستند و سعی می‌کنند تهیه اولویت‌های اولیه زندگی را در دستور زندگی خود قرار دهند.

بحث بر سر گرانی نرخ بلیت هواپیما همچنان داغ است و همگان منتظر یک تصمیم جامعه‌پسند و جهادی هستند زیرا ادامه این وضع، نه‌تنها سفرهای هوایی را به‌شدت کاهش می‌دهد که حتی امکان دارد برخی شرکت‌های فعال در این بخش بواسطه استقبال کم مردم با کارشان خداحافظی کنند.

سیداحسن علوی، نایب رییس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی در این خصوص به جامعه ایرانی گفت: عرضه و تقاضا اصلی‌ترین دلیل بالا بودن قیمت بلیت هواپیماست و چون در تابستان تقاضا زیاد است به همین دلیل نرخ‌ها نیز افزایش پیدا می‌کند.

وی افزود: متاسفانه بلیت‌های چارتری نیز در افزایش قیمت‌ها بی‌تاثیر نبودند؛ بلیت‌های چارتری همیشه قیمت‌ها را از تعادل خارج می‌کند که تا حدودی و براساس هماهنگی‌هایی که صورت گرفت، جلوی پروازهای چارتری نیز گرفته شد.

نماینده سنندج تصریح کرد: وجود شرایط تحریمی و نبود لوازم یدکی در بخش هوایی نیز در افزایش قیمت‌ها تاثیر بسزایی گذاشته است. اکنون تعداد هواپیماها کم و بسیاری از آن‌ها به‌دلیل کمبود قطعات یدکی، زمین‌گیر شده‌اند. با وجود مشکلاتی که در این زمینه وجود دارد، دولت باید به‌طور جدی علت بالا بودن قیمت بلیت هواپیما را بررسی و به مردم گزارش دهد و در وهله بعد، شرایطی را به‌وجود آورد که رضایت حداکثری در جامعه ایجاد شود.

علوی با بیان اینکه دولت تا کنون نتوانسته قیمت بلیت هواپیما را در حد معقول حفظ کند و در نظارت مستقیم بر قیمت‌گذاری ضعف داشته است، افزود: قیمت بلیت‌های شرکت‌های هواپیمایی آسمان و ایران‌ایر که دولتی هستند تقریباً متعادل است و سایر ایرلاین‌ها به‌دلیل خصوصی بودن، قیمت‌های بالایی دارند که قاعدتاً دولت باید علاوه بر دادن یارانه، به شرکت‌های خصوصی نظارت کامل داشته باشد تا قیمت‌ها با یک روند منطقی پیش رود.

نایب رییس کمیسیون عمران در پایان خاطرنشان کرد: ما قبول داریم که قیمت‌ها بالاست و مردم توانایی خرید بلیت هواپیما را ندارند. از طرفی، ماه‌هاست که اغلب مسافران پروازها به شهرهای مذهبی و توریستی، عراقی‌ها هستند و به‌دلیل اینکه ارزش پول‌شان در مقایسه با ریال بالاست به‌راحتی می‌توانند از پروازهای هوایی ایران استفاده کنند.

جهت ثبت دیدگاه کلیک کنید

دیدگاه ثبت کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ادامه مطالعه

 

از دست ندهید

Copyright © 2018 JamehIrani. تمامی حقوق این پایگاه مطابق قانون متعلق به جامعه ایرانی است. استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است.