ارتباط با ما در

بیانیه وزارت دفاع، ارتش و سپاه برای یک روز ویژه

وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح، ارتش جمهوری اسلامی ایران و سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به‌مناسبت ۳۱ مرداد ماه روز صنعت دفاعی بیانیه‌‌های جداگانه صادر کردند.

منتشر شده

بیانیه وزارت دفاع به‌مناسبت گرامیداشت سالروز صنعت دفاعی

وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح در بیانیه‌ای با گرامیداشت سی و یکم مرداد ماه روز صنعت دفاعی، تجلی معنادار الگوی قدرت سازی دفاعی بومی ایران در جبهه مقاومت اسلامی را از عوامل شکست جنگ‌های نیابتی و تروریستی و ائتلاف‌های شیطانی در منطقه دانست.

متن بیانیه به شرح زیر است:

صنعت دفاعی ایران پس از پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی و خروج از حقارت وابستگی به قدرت های استکباری و رهایی از حصار مستشاران آمریکایی، با بهره گیری از عزم، اراده و ظرفیت‌های بومی و انگیزه جوانان اندیشمند و متخصص حوزه دفاعی و نظامی و تجارب ناشی از هشت سال دفاع مقدس و رویارویی با دشمنان جهانی در جنگ تحمیلی؛ در فاصله‌ای اندک با تحول و تحرک معجزه گون به نقطه بالندگی نیروهای مسلح و یکی از ظرفیت‌های راهبردی در حوزه بازدارندگی تبدیل گردید.

عرصه صنعت دفاعی ایران اسلامی به فضل الهی و پرچمداری وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح هم اینک رکن رکین تولید قدرت دفاعی مقتدر و نماد پرشکوه و معنادار خودکفایی، خودباوری و اعتماد به نفس ملی و صحنه هراس و وحشت دشمنان ملت ایران به ویژه رژیم تروریستی و جنگ افروز آمریکا و دولت جعلی، جلاد و کودک کش صهیونیستی به شمار می‌رود.

دستاوردهای شگفت‌انگیز و اقتدار دفاعی امروز در عرصه تجهیزات و سامانه‌های مدرن و اطمینان بخش نظامی محصول مجاهدت در شرایط تحریم و تهدید جبهه دشمن و ایمان، باور و انگیزه‌های الهی و روح خواستن و توانستن ایرانی جاری در سازمان های تحقیقاتی و مراکز تولید صنعتی نیروهای مسلح کشور است.

تولید قدرت تعیین کننده امنیتی در منطقه که امروز وحشت حداکثری در اردوگاه دشمنان را رقم زده است که تبلور بخشی از آن با بکارگیری موشک‌های متنوع، نقطه زن و با فناوری های ناشناخته توسط نیروهای مسلح، عظمت و کارایی خود را به رخ جهانیان کشیده، منجر به جلوگیری از هر گونه اقدام خیره سرانه و ماجراجویانه قدرت‌های استکباری شده است.

الگوی قدرت سازی موثر دفاعی و معنوی ایران اسلامی به مدد تلاش و همت متخصصین این حوزه در نیروهای مسلح کشور، هم اکنون در کشورهای موسوم به جبهه مقاومت اسلامی قدرت منحصر به فردی علیه ائتلاف های شیطانی در جنگ‌های نیابتی و تروریستی ضد ملت های مسلمان منطقه تجلی معناداری یافته است به گونه ای که شکست تدریجی و آغاز تلاش آنان برای فرار از باتلاق های خود ساخته در یمن و دیگر بلاد اسلامی را رقم زده است.

وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح با گرامیداشت یاد و خاطره شهیدان همیشه جاوید حوزه بالندگی و اقتدار صنایع دفاعی میهن اسلامی به ویژه سه وزیر شهید دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح شهیدان دکتر مصطفی چمران، امیر سرلشکر نامجو و امیر سرلشکر فکوری و ۱۰۰۰ شهید گرانقدر این وزارت و تبریک روز صنعت دفاعی به آحاد ملت ایران به ویژه خانواده بزرگ نیروهای مسلح، با تاکید بر نصب العین قرار دادن تدابیر و منویات حکیمانه و دوراندیشانه مقام معظم رهبری و فرماندهی کل قوا حضرت امام خامنه ای (مدظله العالی) در تعمیق بایسته ها و الزامات امنیت پایدار ملی و بازدارندگی راهبردی و خدشه ناپذیر دفاعی ، اعلام میدارد: بی‌تردید راهبرد ظرفیت افزایی دفاعی با تمرکز بر دستیابی به سامانه ها و تجهیزات متنوع، مدرن، هوشمند، کارآمد و متناسب با نیازهای رویارویی موفق و تعیین کننده در نبردهای آینده با دشمنان میهن اسلامی در عرصه‌های زمینی، دریایی، هوا و فضا، به ویژه موشکی، همچنان اولویت پیش روی نیروهای مسلح جمهوری اسلامی بوده و به فضل الهی بالنده تر و پویاتر از گذشته ، موجبات سربلندی و افتخارات جدید ایران و ایرانی در عرصه پاسخ به زورگویی و زیاده‌خواهی قدرت های شیطانی و استکباری را فراهم و تضمین خواهد کرد.

بیانیه ارتش به‌مناسبت روز صنعت دفاعی

ارتش جمهوری اسلامی ایران نیز به‌مناسبت ۳۱ مرداد ماه روز صنعت دفاعی بیانیه‌ای صادر کرد. متن این بیانیه بدین شرح است:

۳۱ مرداد ماه روز صنعت دفاعی نماد خودباوری کشوری است که امروز با اتکا به جوانان متعهد و متخصص به نقطه‌ای از توانمندی رسیده‌ که اغلب نیازهای تجهیزاتی نظامی و دفاعی خود را در داخل تولید و بومی سازی کرده و تدبیر راه‌گشای معمار کبیر انقلاب امام راحل عزیز و رهبر معظم انقلاب اسلامی (مد ظله العالی) مبنی بر «ما می‌توانیم» را محقق کرده است.

نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران که همواره در تحریم‌های ظالمانه و مستمر دشمنان نظام قرار داشته اند با استعانت از خداوند متعال و با اتکا به سرمایه انسانی و توانمندی‌های خود، در طول این ۴۰ سال، توانسته‌اند با طراحی و ساخت تجهیزات نظامی نه تنها بازدارندگی لازم را در مقابل تهدیدات ایجاد کنند، بلکه به نقطه‌ای مطلوب و اثرگذار در معادلات نظامی و سیاسی در منطقه برسند.

ارتش جمهوری اسلامی ایران نیز توانسته است در طول بیش از چهار دهه با ایجاد تغییرات اساسی و تحولات لازم در طراحی و تولیدات نیازهای دفاعی متناسب با شرایط تهدید، با کمک دانشمندان جوان خود و وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح، مراکز دانشگاهی و تحقیقاتی کشور عزیزمان، نیازهای خود در زمین هوا و دریا را تامین کرده و تحیّر بیگانگان را برانگیزد و نقطه اتکا و قوت مردم و دست بلند نظام در مقابل زورگویی‌های دشمنان باشد.

امروز ارتش انقلابی جمهوری اسلامی ایران در گام دوم انقلاب نیز با اتکا بر همت والا و توانمندی بی نظیر جوانان برومند این مرز و بوم در حوزه صنایع دفاعی، با سرمایه ‌گذاری و اعتماد بر جوانان و دانشمندان خود از هر سد و مانعی در رسیدن به اهداف والای انقلاب اسلامی، همچون ۸ سال جنگ تحمیلی، عبور خواهد کرد.

ارتش جمهوری اسلامی ایران ضمن تبریک روز صنعت دفاعی به غیور مردان وزارت دفاع و آحاد تلاشگران عرصه صنایع دفاعی کشور و مراکز علمی، دانشگاهی و صنعتی و گرامی داشت مقام شامخ شهیدان همیشه زنده این حوزه، تاکید می کند مسیر روشن خودباوری و خوداتکایی را با بهره مندی از قابلیت‌ها و توانمندی‌های نیروهای مسلح و همراهی و همدلی جهادگران عرصه صنعت دفاعی کشور، تحت منویات و رهنمودهای حکیمانه مقام معظم رهبری و فرماندهی معزز کل قوا، امام خامنه‌ای (مد ظله العالی) با سرعت بیشتری خواهد پیمود، ان‌شاالله.

بیانیه سپاه؛ دستاوردهای صنعت دفاعی ایران را تراز قدرت برتر و بلامنازع منطقه قرار داده است

سپاه پاسداران انقلاب اسلامی هم در بیانیه‌ای با پاسداشت ۳۱ مردادماه روز صنعت دفاعی،‌تمرکز نظام سلطه و استکبار بر محدودسازی ظرفیت‌ها و قابلیت‌های دفاعی کشور را بیانگر موفقیت و تأثیر راهبردی این عرصه در ناکام‌سازی راهبردها و سناریوهای ضد ایرانی جبهه دشمن دانست.

در بخشی از این بیانیه آمده است: عرصه صنعت دفاعی کشور پس از پیروزی انقلاب اسلامی و عبور از عصر وابستگی ،حقارت و عقب‌ماندگی‌های تاریخی ناشی از حاکمیت رژیم پهلوی و استیلایی ایالات متحده آمریکا بر مقدرات دفاعی و نظامی ایران، در پرتو رویکرد امام راحل(ره) و اندیشه‌ های ناب دفاعی خلف صالح ایشان مقام عظمای ولایت و رهبری امام خامنه‌آی عزیز (مدظله العالی) با بهره‌گیری از سرمایه انسانی خلاق و دارای اعتماد به نفس کم نظیر و اندیشمندان و متخصصین متعهد به مرحله‌ای ورود پیدا کرده است که این عرصه نمایشگاهی از عظمت،‌پویایی، چابکی و ورزیدگی برای رفع نیازهای نیروهای مسلح و مدافع ایران اسلامی را در معرض جهانیان قرار داده است.

در ادامه این بیانیه ارتقای ظرفیت‌های تولیدی در بخش‌های مختلف، رشد نخبگی و توسعه شبکه‌های دانش‌بنیان و افزایش سرعت دست‌یابی به سامانه‌ها و فن‌آوری‌های پیشرفته و راهبردی دفاعی از جمله دستاوردهای عرصه صنعت دفاعی کشور آنهم در شرایط سخت و محدودیت آفرین تحریم ، قلمداد و تصریح شده است: در شرایطی که سردمداران نظام سلطه و جبهه معاندین انقلاب و نظام اسلمی برغم ناتوانی از مصاف با نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران همچنان با حقد و حسد توسعه گزینه تحریم ‌ را دنبال می کنند ، تمرکز بر راهبرد بالندگی و ارتقای ظرفیت‌های دفاعی کشور ، با همت و هوشمندی حوزه صنعت دفاعی و نیروهای مسلح در دستور کار مجموعه سازمان‌های نظامی و دفاعی کشور بویژه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی قرار داشته و لحظه‌ای از اندیشیدن و عمل به این ضرورت غفلت ناپذیر درنگ نخواهند کرد.

این بیانیه خاطرنشان کرده است: دستاوردها و توانمندی‌های سترگ حوزه صنعت دفاعی کشور در عرصه‌های زمینی، دریایی و هوافضا که متناسب با استانداردهای نوین جهانی و متناسب با پاسخگویی موفق به تهدیدات متصور فراروی کشور حاصل شده است ،جمهوری اسلامی ایران را به قدرت برتر و بلامنازع منطقه و در تراز رقابت با قدرت‌های فرامنطقه‌ای قرار داده است.

در ادامه این بیانیه با اشاره به قابلیت‌ها، مزیت‌ها و ویژگی‌های عرصه صنعت دفاع کشور آمده است:‌ واقعیت‌های موجود در وضعیت امروز صنایع دفاعی کشور، الگوها و فرمول‌های قدرت‌سازی و شکوفایی را الهام‌بخش سایر بخش‌ها به ویژه حوزه اقتصاد و صنعت قرارداده است و در بعد فراملی نیز توانسته است نقش راهبردی خود را در زوایای مختلف مقاومت اسلامی منطقه در جدال با جنگ‌های نیابتی و تروریستی و اخیرا در مقابله با تجاوز پهپاد راهبردی امریکا و نفتکش متخلف انگلیس ، آشکار سازد.

این بیانیه در پایان با تعظیم به مقام شامخ شهیدان همیشه جاوید عرصه صنعت دفاعی کشور و تبریک این روز فرخنده به آحاد کارکنان و مدیران خدوم، ولایت‌مدار و انقلابی وزارت دفاع و دیگر فعالان این حوزه راهبردی و حساس در نیروهای مسلح و تأکید کرده است: بی‌تردید صنعت دفاعی «نماد اقتدار و رونق تولید ملی» به شمار رفته و با برخورداری از توانمندی‌های سرشار بومی و قابلیت‌های پاسخگویی به نیازهای نظام و ملت ایران در عرصه‌های بازدارندگی دفاعی، تحت منویات و فرامین فرمانده معظم کل قوا حضرت امام خامنه‌ای(مدظله‌العالی) در هنگامه خطر و تهدید،‌درس‌های سخت و پشیمان‌کننده‌ای را به جبهه دشمنان انقلاب و میهن اسلامی خواهد بود.

جهت ثبت دیدگاه کلیک کنید

دیدگاه ثبت کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ادامه مطالعه

 

از دست ندهید

Copyright © 2018 JamehIrani. تمامی حقوق این پایگاه مطابق قانون متعلق به جامعه ایرانی است. استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است.