ارتباط با ما در

سرلشکر باقری: فریب دعوت به مذاکره را نمی‌خوریم

رئیس ستاد کل نیروهای گفت: ملت ایران با وحدت و مقاومت فعال و پویا، مسیر تمدن‌سازی اسلامی را با درک عمیق و بصیرت کافی ادامه می‌دهد و هیچ‌گاه فریب دعوت به مذاکره و پلیس خوب و بد را نمی‌خورد.

منتشر شده

سرلشکر محمد باقری رئیس ستاد کل نیروهای مسلح در مراسم تجلیل از خانواده‌های معظم شهدا و اعطای نشان فرمانده معظم کل قوا به جمعی از مدافعان حرم و مجاهدان جبهه مقاومت که در محل ستاد کل نیروهای مسلح برگزار شد، گفت: با وجود تمامی توطئه‌ها، دسیسه‌ها، جنگ تحمیلی و ایجاد ناامنی‌ها بحمدالله امروز انقلاب اسلامی در اوج قدرت و صلابت است و ثمرات آن در اوج اقتدار به‌ویژه در ماه‌های اخیر نمایان شده و هرچه از قدمت انقلاب اسلامی می‌گذرد، جمهوری اسلامی در عرصه‌های مختلف منطقه‌ای و جهانی بالنده‌تر و مقتدرتر از گذشته به سوی اهداف و آرمان‌های خود گام برمی‌دارد.

وی با اشاره به نقش بی‌بدیل جمهوری اسلامی در مقابله با توطئه‌های دشمنان و حرکت به سوی قله‌های رفیع پیشرفت و شکوفایی،افزود: جمهوری اسلامی امروز به یاری خداوند و به برکت خون شهدا و رهبری بی نظیر امام راحل (ره) و رهبر معظم انقلاب و فرمانده کل قوا حضرت امام خامنه‌ای روز به روز بر قدرت و توان خود افزوده و جبهه‌ها و سنگرهای کفر و الحاد را بیش از گذشته تسخیر کرده و تحت تسلط و اراده خود درآورده است؛ به گونه‌ای که انقلاب ما امروز مسیر الهی خود را با قدرت بیشتری طی می‌کند و امیدواریم که این تلاش‌ها زمینه‌ساز ظهور حضرت مهدی (عج) باشد.

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح با بیان اینکه دفاع مقدس نماد مقاومت و دفاع ملت ایران برابر تجاوز خارجی است، خاطرنشان کرد: در دفاع مقدس، استکبار جهانی با تمام قوا علیه ملت ایران حمله‌ور شد تا انقلاب اسلامی را به زانو درآورد، اما همان‌طور که دفاع مقدس زمینه‌ساز بازگشایی راه کربلا شد؛ ان‌شاالله تلاش‌های امروز جبهه مقاومت نیز بسترساز بازگشایی مسیر قدس برای مسلمین جهان خواهد شد.

سرلشکر باقری تصمیم و صبر راهبردی جمهوری اسلامی ایران در ماجرای برجام و روند فعلی را برخاسته از حکمت، هوشمندی و صلابت دانست و با اشاره به حوادث اخیر در منطقه و جلوه‌گری‌های جدید اقتدار نیروهای مسلح کشور در مواجهه با تهدیدات منطقه‌ای و جهانی گفت: این رخدادها ازجمله انهدام هواپیمای بدون سرنشین متجاوز جاسوس آمریکایی و توقیف نفتکش متخلف انگلیسی و در نهایت آزادسازی نفتکش کشورمان در جبل‌الطارق، نشان‌دهنده این واقعیت است که انقلاب اسلامی با اقتدار به مسیر خود برای دست‌یابی به آرمان‌های والایش ادامه می‌دهد.

وی تصریح کرد: امروز جمهوری اسلامی ایران تحت رهبری مقام عظمای ولایت و فرماندهی کل قوا با وحدت، یکپارچگی، همدلی، هماهنگی، اراده پولادین و مقاومت فعال و پویا، مسیر تمدن‌سازی اسلامی را با درک عمیق و بصیرت کافی ادامه می‌دهد و هیچ‌گاه فریب دعوت به مذاکره و پلیس خوب و بد را نمی‌خورد.

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح با تأکید بر اینکه امروز تلاش آمریکا در حوزه ائتلاف‌سازی و توطئه افکنی‌های جدید در خلیج فارس شکست خورده است، گفت: دشمنان، گروه‌های تکفیری و تروریست‌هایی که به هیچ اصول اخلاقی و اعتقادی و انسانی پای‌بند نیستند را ایجاد و به جان جهان اسلام انداختند و امید بسته بودند تا به این واسطه، ایران اسلامی را محاصره کرده و اقتدار انقلاب اسلامی در منطقه را از بین ببرند.

سرلشکر باقری تصریح کرد: بخشی از توطئه آمریکایی‌ها علیه حریم اهل بیت (ع) بود و همان‌طوری که بارها شاهد بودیم آمریکایی‌ها نیروها و فرماندهان محاصره‌شده داعش و جبهه النصره را با بالگردهایشان از مهلکه نجات دادند و یا اینکه از طریق ارسال بسته‌های غذا، مهمات و امکانات از آنان حمایت کردند. استکبار جهانی نه‌تنها این گروه‌ها را ایجاد کرد، بلکه از آنان به لحاظ سیاسی، تسلیحاتی و اطلاعاتی حمایت کرد تا بتوانند به زعم خود به نظام اسلامی و جبهه مقاومت آسیب برسانند.

وی در خصوص نقش بی‌بدیل گفتمان انقلاب اسلامی و تاثیر آن در بیداری ملت‌های منطقه نیز گفت: امروز کشور سوریه با بیش از هشت سال دفاع توانست بخش اعظم سرزمین‌های خود را به برکت خون شهدا آزاد کند و برای آزادی کامل نیز گام‌های پایانی را برمی‌دارد.

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح ادامه داد: امروز کشور عراق هم به طور کامل از لوث وجود تکفیری‌ها و مزدوران استکبار جهانی پاکسازی شده است و دولت قانونی در این کشور در حال استقرار است.

سرلشکر باقری اضافه کرد: حزب الله لبنان نیز در این کشور همراهان زیادی دارد و در حال پیشبرد اهداف جبهه مقاومت برابر زیاده‌خواهان و مزدوران صهیونیستی است.

وی گفت: عربستان سعودی با حمایت استکبار جهانی بیش از پنج سال است که کشور یمن را مورد تهاجم و بمباران هوایی قرار داده است، اما اقتدار انصارالله و سربلندی مردم یمن، روسیاهی متجاوزان و عیان شدن نشانه‌های شکست عربستان را رقم زده است.

سردار باقری افزود: این حملات ائتلاف سعودی، آمریکایی و صهیونیستی کار را تا جایی پیش برد که سایه فقر و قحطی بر ملت مظلوم یمن افکنده شد، اما امروز رزمندگان انصارالله و جبهه مقاومت به دانش ساخت تسلیحات راهبردی دست یافته‌اند و با پهپادها و موشک‌های خود برابر دشمنان مقاومت ایستادگی می‌کنند.

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح حمایت الهی، هدایت رهبر معظم انقلاب اسلامی، مرجعیت شیعه، برکت خون شهدا، ایثار و تفکر مقاومت رزمندگان، فرماندهی بی بدیل سرلشکر سلیمانی و سایر فرماندهان جبهه مقاومت را موجب پیروزی‌های امت اسلامی در عرصه منطقه‌ای قلمداد کرد.

وی در ادامه با اشاره به برگزاری مراسم تجلیل و اعطای نشان، گفت: این مراسم به امر فرمانده معظم کل قوا برای اهدای نشان و تجلیل از خانواده‌های شهدای مدافع حرم و فرماندهان نیروهای مسلح و قدردانی از مجاهدان جبهه مقاومت تشکیل شده است.

سرلشکر باقری اعطای نشان‌ها را موهبتی الهی و نماد موفقیت، سربلندی، فداکاری، ایثار، شجاعت، ولایت‌مداری و تکلیف‌شناسی توصیف و خاطرنشان کرد: برخی از این عزیزان هم در دوران دفاع مقدس با دشمنان جنگیده و به درجه جانبازی نائل شدند و هم با حضور مستشاری خود، برابر دشمن تکفیری ایستادند و با شکست آنان از حریم ولایت و اهل بیت (ع) دفاع کردند. این نشان‌ها مسئولیت‌ها را سنگین‌تر می‌کند و تجلیل‌شوندگان بیش از گذشته به الگوهای مرجع نیروهای مسلح و دلسوزان انقلاب و نظام تبدیل می‌شوند.

جهت ثبت دیدگاه کلیک کنید

دیدگاه ثبت کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ادامه مطالعه

 

از دست ندهید

Copyright © 2018 JamehIrani. تمامی حقوق این پایگاه مطابق قانون متعلق به جامعه ایرانی است. استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است.